حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

[الکامپ ۹۶] مدیر اجرایی الکامپ ۲۳: برگزاری الکامپ در نیمه اول سال، سبب رونق کسب و کار فاوا می‌شود

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اخبار رسمی شرکت‌ها

مدیر اجرایی بیست و سومین نمایشگاه الکامپ گفت: برگزاری الکامپ در نیمه اول سال، می‌تواند سبب رونق کسب و کار در صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات شود.

ستاد خبری الکامپ- باقر بحری مدیر اجرایی بیست و سومین نمایشگاه الکامپ درباره روز اول این نمایشگاه گفت: روز اول نمایشگاه در هیچ کجای دنیا به این شلوغی و حجم بازدید کننده وجود ندارد، ما در عرض شش ماه یک نمایشگاهی را برگزار کردیم که هفتاد درصد رشد داشته است که این یک عدد بسیار بالا و جذابی است، در حالیکه تمام شرکت‌ها روی تقویم نمایشگاهی و بودجه خود بسیار حساس هستند ولی هنوز یکسال کامل پر نشده است باز هم در نمایشگاه حاضر می‌شوند.

وی درباره دلیل اصلی تغییر تقویم برگزاری نمایشگاه الکامپ گفت: در کشور ما عمده خریدها و تصمیمات در نیمه دوم سال انجام می‌شود و اگر نمایشگاهی در نیمه دوم برگزار شود تا شرکتی بخواهد تصمیم گیری کند و قراردادی تنظیم کند سال تمام می‌شود؛ همین امر باعث رکود در حوزه فناوری شده است ولی اگر نمایشگاه در نیمه اول اجرایی شود تصمیم‌ها و قراردادها هم در همین سال انجام می‌شود و یکی از مهم‌ترین دلایل رونق کسب و کار فعالان حوزه خواهد شد.

بحری افزود: در تقویم پاییز برگزاری نمایشگاه، در سطح منطقه و کشور نمایشگاه‌هایی بود که کارایی الکامپ را به مقدار زیادی کاهش می‌داد. همین امر هم یکی دیگر از دلایل ما برای تغییر تقویم برگزاری نمایشگاه بود.

نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای یکی از ویژگی‌های بیست و سومین نمایشگاه الکامپ را ایجاد نشاط دانست و گفت: نمایشگاه از نظر کیفی بسیار متحول شده است چه از نظر بازدید کننده چه از نظر حضور متخصصین و شرکت‌ها و همین امر به صنف نشاط بخشیده است.

وی ادامه داد: حضور مردم و بازدید کنندگان در روز اول بسیار شگفت‌آور بود و همین بازدیدکنندگان هم برای روزهای بعد، خود عاملی برای تبلیغ الکامپ و حضور بیشتر بازدیدکنندگان خواهند بود.

وی درباره حضور نیافتن برخی شرکت‌های بزرگ خارجی در این نمایشگاه گفت: ما در عین حال که خوشحال می‌شویم شرکت‌ها و برندهای بزرگ در نمایشگاه الکامپ ما حضور داشته باشند ولی این شرکت‌ها در نمایشگاه‌های بزرگ دیگر مانند سبیت هم شرکت نمی‌کنند چرا که کاربرد نمایشگاه برای این شرکت‌ها لزوما جذابیتی ندارد و برند آنها کاملا جا افتاده است.

بحری ادامه داد: این شرکت‌ها به خاطر نوع محصولات‌شان نگاه متفاوتی به نمایشگاه و تبلیغات داشته و بیشتر تمرکز آنها برگزاری رویدادها به شکل ایونت بیس و همایش است. با توجه به این که با وجود انواع وسایل ارتباطی، امکان بررسی دقیق محصول در لحظه وجود دارد، کارکرد اصلی نمایشگاه‌ها مذاکرات تجاری و دیدار چهره به چهره است.

وی ادامه داد: ما درصددیم که الکامپ از رویدادی محصول محور به دیدار محور تبدیل شود. به همین دلیل است که سالن الکامپ استارز با استقبال بی‌نظیری مواجه می‌شود. این سالن هم برای مردم هم جوانان صاحب ایده بسیار جذاب بوده و ما هم با برگزاری سخنرانی و همایش و مسابقه، تلاش کردیم این بخش را موثرتر و جذاب‌تر کنیم.

مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ یکی از موفقیت‌های این نمایشگاه را نوع تغییر رویکرد و دیدگاه در برگزاری نمایشگاه در کشور دانست و گفت: یکی از تفاوت‌های ما در سالن الکامپ استارز است، در این سالن هم فضای مناسبی برای هم‌اندیشی بازیگران مختلف عرصه استارتاپی فراهم شده و هم سرمایه‌گذاران و جوانان صاحب ایده از نزدیک با هم ملاقات می‌کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علیرضا قنبری
Telegram: Ali_rezaGhanbariInstagram: Alireza.Ghanbari1Gmail: AlirezaGhanbari.Toranji