حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه دوربین پرچم‌داران ۱۲ مگاپیکسلی در شرایط متفاوت

در حال حاضر کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند به یکی از فاکتور‌های اساسی و مهم در خرید آن‌ها بدل شده است. در این مقایسه قصد داریم تا به کیفیت عکس‌برداری چهار پرچمدار مطرح بازار یعنی HTC U11، گلکسی S8 پلاس، آیفون ۷ پلاس و LG G6 که از سنسور‌های ۱۲ مگاپیکسلی بهره برده‌اند؛ بپردازیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.
همان طور که می‌دانید هر یک از این پرچمداران به ویژگی منحصر به فردی مجهز شده است، اما حداقل بر روی کاغذ یک ویژگی در میان تمامی آنان مشترک است. بله درست حدس زدید همه‌ی این گوشی‌ها از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با رزولوشن ۴۱۶۰x3120px بهره برده‌اند.

بهتر است قبل از آغاز مقایسه، نیم نگاهی به مشخصات دوربین این گوشی‌های هوشمند بیندازیم:

در یک نگاه متوجه می‌شویم که گوشی‌های هوشمند HTC U11 و گلکسی S8 پلاس با اینکه از سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی بهره برده‌اند اما دارای سنسوری بزرگتر، پیکسل‌های بزرگتر و دیافراگمی گسترده‌تر هستند، به این معنی که نور بیشتری جذب کرده و در نهایت باید شاهد ثبت تصاویری واضح‌تر با نویز کمتر به خصوص در محیط‌های کم نور باشیم. حال بیایید مقایسه را آغاز کنیم و ببینیم آیا این موارد در شرایط واقعی نیز صحیح است یا خیر.
صحنه نخست: دریاچه‌ای در پارک
تصاویر به ترتیب متعلق به HTC U11، گلکسی S8 پلاس، آیفون ۷ پلاس و LG G6 می‌باشد.

این عکس که بعد از ظهر، ساعاتی پیش از غروب آفتاب گرفته شده است، حقه‌های جالبی در آستین دارد. این عکس نه تنها به سخت‌افزار دوربین، بلکه به الگوریتم پردازش تصویر نیز وابسته است. این نرم‌افزار دوربین است که باعث می‌شود صحنه‌های خاصی را در این تصویر شاهد باشیم. به عنوان مثال در تصویر گرفته شده توسط گلکسی S8 پلاس می‌بینیم که رنگ‌ها با اغراق فراوان ثبت شده‌اند، این در حالی است که عکس‌های گرفته شده با HTC U11 و آیفون ۷ پلاس بسیار طبیعی‌تر بوده و به واقعیت نزدیک‌تر هستند. با این حال آیفون ۷ پلاس سایه و روشن‌های تصویر را کمی بهتر نمایان ساخته، اما در عوض HTC U11 با اینکه عکسی درخشان‌تر را ثبت کرده است، جزئیات در آن کاملا حفظ شده‌اند. در همین حال LG G6 گرمای طبیعی آفتاب را خنثی کرده و تصویر سردتری را به نسبت دیگر گوشی‌ها ثبت کرده است.

صحنه دوم: میدان گل‌ها
تصاویر به ترتیب متعلق به HTC U11، گلکسی S8 پلاس، آیفون ۷ پلاس و LG G6 می‌باشد.

همان طور که در صحنه گذشته نیز شاهد بودیم، تصویر ثبت شده توسط HTC U11 نسبت به سایر گوشی‌ها طبیعی‌تر ‌بوده و رنگ‌ها بسیار نزدیک به واقعیت هستند. کاری که گوشی‌های دیگر در انجام آن بازماندند، برای مثال عکس گرفته شده توسط LG G6 بسیار سرد بوده و یا تصویر ثبت شده با آیفون ۷ پلاس دارای کنتراست بسیار بالایی است. اما تصویری که کمتر از همه توجه ما را به خود جلب کرد، گلکسی S8 پلاس است که با اشباع بیش از حد رنگ‌ها توانست مرزهای اشباع را جا به جا کند.

صحنه سوم: آبنمای سرگرم کننده
تصاویر به ترتیب متعلق به HTC U11، گلکسی S8 پلاس، آیفون ۷ پلاس و LG G6 می‌باشد.

برای بار دیگر HTC U11 تصویری دقیق و با جزئیات را ثبت کرده است. در همین حال با اینکه عکس گرفته شده توسط آیفون ۷ پلاس بسیار خوب به نظر می‌رسد اما جزئیات در سایه‌ها گم شده‌اند و تصویر گرفته شده با گوشی LG G6 نیز دوباره کمی سرد به نظر می‌رسد. در این بین گلکسی S8 پلاس تصویر نسبتا خوبی را ثبت کرده است و تنها ایراد وارد بر آن شارپنس عکس بوده که نسبت به صحنه اصلی کمی کمتر است.

نظر شما درباره عملکرد این پرچمداران چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sadeghh

همه خوب بودن
اما رنگ های s8 به نظر غیر حقیقی بودن

Miladkheyri

همشون خوب بودن، ولی S8+ رنگها رو تقریباً غیر واقعی ثبت میکنه، ولی چیزی که واضحه U11 عملکرد فوقالعاده ای داره، کاش XZ P هم تو مقایسه بود، اگه اشتباه نکنم اندازه پیکسلهای این گوشی با آیفون برابره

Yas

سلام
من کارى ب نظر نویسنده ندارم اما خداییش یو١١ بهترین عملکرد و داشت بعدش ایفون٧ پلاس اس٨ پلاس و الجى هم ب ترتیب بعد اینا قرار داشتن

erfan520

بترتیب اچ تی سی – آیفون – سامسونگ – ال جی

Ali.v

انصافا U11 عالی کارکرده و الحق بهترینه بازاره.
امتیاز ۹۰ رو DXO به حق داده بهش.
آیفون هم خوب بود.

Shahryar

چرا نمیشه برگشت به مطالب قبلی سایت??
با اینکه میرم به صفحه قبل،
سایت خلی شلوغ شده

Mortazavi

به جز اس۸پلاس بقیه خوب بودن.
U11 فوق‌العاده بود، ۷پلاس عالی بود،جی۶ بااینکه کوچکترین سنسور رو داشت تو ثبت جزییات عالی بود فقط یکم سرد بود که قابل چشم پوشیه
اما خداییش جای xzp و نوکیا۶ خالیه با توجه به عالی بودن عکس های سونی در روز قطعاً U11 رو به چالش می کشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
یاشار ایشان آقا