حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

AMD Radeon Pro Vega Frontier Edition توسط PC Perspective بررسی شد؛ وقتی توان مصرفی سر به فلک می‌کشد

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار، کارت گرافیک

جدیدترین کارت گرافیک شرکت ای‌ام‌دی با نام Radeon Pro Vega Frontier Edition که اخیراً معرفی شده است توسط PC Perspective بررسی شد. نتایج حاکی از مصرف مأیوس‌کننده حکایت دارد. در ادامه، با ترنجی همراه باشید.

کارت Radeon Pro Vega Frontier Edition تست شده توسط وب‌سایت PC Perspective نسخه مجهز به خنک‌کننده مایع است که مقدار زیادی توان مصرف می‌کند. اگر چه این کارت از دو کانکتور ۸پین و هم‌چنین درگاه PCI-Express برق لازم جهت تأمین ۳۷۵وات (در حالت استاندارد) استفاده می‌کند اما تست‌ها نشان می‌دهد این میزان توان مصرفی با افزایش پاور لیمیت تا ۲۵% و اورکلاک پایدار ۷%، در اوج خود به ۴۴۰وات می‌رسد! در کلاک اصلی، کارت زیر محدوده ۳۷۵وات، حدود ۳۵۰وات عمل می‌کند.

میزان توان طراحی حرارتی تعیین شده برای نسخه خنک‌کننده مایع ۳۷۵وات و برای نسخه خنک‌کننده هوا ۳۰۰وات تعیین شده است. این کارت قدرتی معادل بین GeForce GTX 1080 و GTX 1080 Ti دارد. بنچمارک‌های رؤیت شده نشان می‌دهد قدرت این معماری برای نسل بعدی کارت گرافیک‌های ویژه بازی یعنی Radeon RX Vega، کافی نیست مگر آن‌که ای‌ام‌دی قیمت‌ها را کاهش دهد. انتظار می‌رود سری RX Vega در تاریخ ۲۷جولای یعنی ۵مرداد معرفی شود.

آیا ای‌ام‌دی می‌تواند با معماری وگا سهم خود را در فروش کارت گرافیک‌ها افزایش دهد؟ دیدگاه شما در این رابطه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سید امین اکبرپور