حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اینتل، پردازنده‌های نسل هفتم خود را با مدل‌های جدید به‌روزرسانی کرد

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها

هفته‌ی گذشته، اینتل مشخصات به‌روزرسانی شده‌ی خود برای پردازنده‌های نسل هفتم را منتشر کرد که در آن، شاهد به‌روزرسانی پردازنده‌های قبلی نسل هفتم و اضافه شدن مدل‌های جدیدی بودیم که می‌توان به مدل‌های i3 جدید، سری جدید KBL-U و Xeon اشاره کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

سری Core i3 فعلی شامل تعدادی مدل‌های مختلف است که i3-7100T ضعیف‌ترین و i3-7350K قابل اورکلاک هم قوی‌ترین پردازنده‌ی این سری است. اینتل، چهار مدل جدید را به سری i3 نسل هفتم نیز اضافه کرده است: i3-7320T ،i3-7120T ،i3-7120 و i3-7340. پردازنده‌های به‌روزرسانی شده نسبت به مدل‌های قبلی خود،‌ ۱۰۰ مگاهرتز فرکانس بیشتری دارند. به غیر از این‌ها، تغییرات دیگری وجود ندارد:

علاوه بر به‌روزرسانی پردازنده‌های دسکتاپ، SoC های جدیدی برای موبایل نیز وجود دارد. از سری ۱۵ واتی که بر روی چند نوت‌‌بوک پیشرفته وجود دارد، دو مدل به مدل‌های i3، یک مدل به i5 و یک مدل به i7 اضافه شده است:

همچنین اینتل از Xeon E3-1285 v6 جدید رونمایی کرده‌است که فرکانس آن برای مدل پایه، ۲۰۰ مگاهرتز و برای مدل توربو، ۳۰۰ مگاهرتز افزایش یافته است. با این حال نسبت به تراشه‌ی قبلی،‌ یعنی E3-1280 v6، مصرف انرژی آن ۱۹ وات افزایش یافته است:

گفته می‌شود که قرار است سی‌پی‌یو Xeon جدید، در iMac Pro جدید به‌همراه ویژگی‌های فوق‌العاده دیگر مورد استفاده قرار گیرد. با اینکه اینتل، پردازنده‌های نسل هفتم خود را به‌روزرسانی کرده‌است، باید ببینیم که این شرکت، چگونه با شرکت ای‌ام‌دی و سی‌پی‌یوهای Ryzen و Epyc جدید آن رقابت خواهد کرد.

نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی