حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۸ احتمالا به لیزر سه‌بعدی عقب برای ویژگی‌های واقعیت افزوده و بهبود دوربین مجهز خواهد شد

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

همان‌طور که چندین بار در گذشته دیدیم، شاید ابزار ARKit که ماه پیش به‌همراه iOS 11 از سوی اپل معرفی شد، نشانه‌ای برای این باشد که اپل به‌زودی، دستگاه‌های جدیدی را با پشتیبانی از فناوری واقعیت افزوده معرفی خواهد کرد. احتمالا آیفون ۸ که قرار است تا اواخر سال جاری معرفی شود، به ویژگی‌های واقعیت افزوده پیشرفته مجهز می‌شود. به‌تازگی، Fast Company گزارش داده‌است که این دستگاه، با یک حسگر سه‌بعدی عقب برای واقعیت افزوده و فناوری‌های پیشرفته دوربین معرفی و عرضه خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

با توجه به این گزارش منتشر شده، حسگر سیستم لیزر سه‌بعدی اپل، این امکان را به پرچم‌دار جدید کوپرتینویی‌ها خواهد داد تا بتواند تشخیص عمق بهتری برای واقعیت افزوده ارائه دهد. استفاده از این فناوری، به این شرکت کمک می‌کند تا دقت برنامه‌های ARKit را افزایش دهد و حتی این فناوری را بسیار بهبود ببخشد.

علاوه بر این، سیستم سه‌بعدی یک نوع دقیق‌تری از فوکوس خودکار را برای عکاسی به ارمغان می‌آورد. گفته می‌شود که اپل، از سیستم لیزر VSCEL برای معرفی آیفونی که در حال حاضر ۱۰ سال از معرفی اولین نسل آن می‌گذرد، استفاده خواهد کرد:

سیستم‌های لیزر VCSEL، فاصله نور را با حرکت از لیزر به هدف و بازگشت به حسگر محاسبه می‌کند و یک سیستم اندازه‌گیری «Time of Flight» یا TOF را به‌وجود می‌آورد. این سیستم، شامل یک منبع (لیزر VCSEL)، یک لنز، ردیاب (حسگٰر) و یک پردازنده است. منبع ما می‌گوید که در مجموع، این فناوری برای هر تلفن حدود ۲ دلار هزینه دارد.

به‌طور کلی، لیزر پرتوهای نور را می‌فرستد تا اشیا را جست‌وجو و به شناسایی عمق هر شی کمک کند. این برای واقعیت افزوده به این معنی است که اشیا، بیشتر واقعیت پیدا می‌کنند. در حالی که با وجود این فناوری برای دوربین، لنز می‌تواند بر روی یک وضع خاصی از نمای دید بهتر فوکوس کند.

با این حال،‌ این گزارش برای کسانی که شایعات آیفون ۸ را دنبال می‌کنند، عجیب نیست. پیش از این نیز گفته شده بود که پرچم‌دار جدید اپل، به قابلیت واقعیت افزوده پیشرفته مجهز می‌شود. با این حال Fast Company، جزئیات بیشتری از آن را منتشر کرده و درباره‌ی عملکرد آن توضیح داده است.

در هفته‌ی گذشته، چندین گزارش منتشر شد که به تاخیر در عرضه‌ی آیفون ۸ اشاره کرده بودند و به‌نظر می‌رسد که سیستم لیزر سه‌بعدی در زمان معرفی آن آماده باشد. گزارش امروز، به پیشرفت مهندسان اپل در ادغام سیستم لیزر با آیفون ۸ نیز اشاره می‌کند و می‌گوید که این سیستم، احتمالا تا اواخر سال جاری یا سال آینده عرضه خواهد شد.

Fast Company در این گزارش می‌گوید:

انتظار می‌رود که این گوشی جدید، به ویژگی‌های جدیدی مجهز شود که برای اولین بار است در آیفون شاهد آنها هستیم؛ این ویژگی‌ها شامل صفحه‌نمایش OLED بدون حاشیه و دکمه‌هایی در قسمت کنار دستگاه هستند که با بازخورد لمسی پاسخ می‌دهد و کاملا ضدآب است.

نظر شما درباره‌ی این فناوری چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی