حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تلاش ارتش آمریکا برای ارتباط دادن مغز با کامپیوتر!

ارتش آمریکا در حال کار بر روی پروژه‌ای است که اگر موفق شود می‌تواند انقلابی در زمینه فناوری زیست بیوالکتریک ایجاد کند! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

بنابر گزارش های منتشر شده، ارتش آمریکا در حال کار بر روی پروژه‌ای است که می‌تواند مغز را به رایانه و دیگر وسایل‌های الکترونیکی متصل کند، گفته می‌شود ارتش امریکا حدود ۶۵ میلیون دلار برای این پروژه که نام مستعارش ماتریکس است سرمایه گذاری کرده است! بخشی از این پروژه مربوط تولید تراشه‌هایی است که می‌توانند ارتباط شما را با رایانه‌های معمولی برقرار سازند.

این سیستم جدید به سربازان  و افراد معمولی ادراک اضافی می‌دهد و باعث افزایش میزان حواس چندگانه بدن خواهد شد، علاوه بر این می‌تواند به درمان نابینایی، بیماران فلج عضلانی و همچنین اشخاصی که در تکلم اختلال دارند کمک کند. مقامات دارپا گفته‌اند هدف آن‌ها ایجاد یک سیستم قابل انتقال است که قادر به برقراری ارتباط دقیق بین مغز و دنیای دیجیتال میباشد.

پروژه جدید دارپا میتواند انقلابی در زمینه تکنولوژی‌های مرتبط با بیوالکتریک ایجاد کند!

داراپا پنج داوطلب برای پروژه جدید خود انتخاب کرده است که به زودی کار بر روی آن‌ها را آغاز خواهد کرد. فاز اول  پروژه مربوط به سیستم طراحی مهندسی شبکه عصبی موسوم به NESD می‌باشد . دارپا چندین میلیون دلار به دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی از جمله دانشگاه براون، دانشگاه کلمبیا، بنیاد بینایی و شنوایی امریکا، آزمایشگاه جان بریس و دانشگاه کالیفرنیا در شهر برکلی کمک خواهد کرد.

یکی از مقامات دارپا اذعان کرده است که این سازمان ها و دانشگاه‌ها تیم‌های مخصوصی را تشکیل داده‌اند که به پیشبرد اهداف این تحقیقات کمک خواهد کرد. همچنین این مقام مسئول گفت در قدم اول طراحی یک سیستم NESD با وضوح و کیفیت بالا در دستور کار قرار دارد که مهم ترین هدف آن ترمیم شبکه های عصبی برای بیماران مورد آزمایش است.

هدف پروژه NESD ایجاد یک راه ارتباطی دو طرفه  بسیار سریع بین سیستم های ارتباطی و مغز است که به درک بیشتر ما از زیست ، عملکرد و پیچیدگی این عضو کمک خواهد کرد

فیلیپ آلولدا مؤسس پروژه NESD میگوید :

“ما قصد داریم با افزایش رابط های عصبی موازی تا حدود یک میلیون ارتباط بسیار سریع بین مغز و کامپیوتر را برقرار کنیم ، این مطمئناً پیشرفتی شگرف در زمینه شناخت عملکرد مغز و  علم بیولوژی مرتبط با آن میباشد.

او ادامه داد یک میلیون نورون در مقایسه با ۸۶ میلیارد نورون موجود در مغز بسیار کم میباشد ، در حالی که دانشمندان و متخصصان ما هنوز در حال بررسی سیستم های عصبی مغز هستن   عملکرد بسیاری از قسمت های مغز انسان هنوز ناشناخته باقی مانده است و حتی ممکن است برای همیشه به صورت یک راز باقی بماند اما اگر ما بتوانیم یک سیگنال غنی حاوی اطلاعات را به مغز توسط یک فرستنده NESD  ارسال کنیم میتوانیم بسیاری از بیماری های اعصاب و روان را درمان کنیم ، این فقط آغاز راه است.”

دیدگاه شما چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد علی امیری