حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش: شرکت سامسونگ به جمع تامین کنندگان تراشه‌های ۳D NAND اپل ملحق شد

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، سامسونگ، مطالب ترنجی

ظاهرا تامین کنندگان تراشه‌های ۳D NAND اپل برای تامین این تراشه ها به مشکل برخورده‌اند و طی این وضعیت شرکت اپل تصمیم گرفته تا شرکت سامسونگ را به تامین کنندگان تراشه های ۳D NAND برای آیفون های سری ۲۰۱۷ که شامل iPhone 8 نیز می‌شود، اضافه کند؛ با ترنجی همراه باشید.

طبق گزارشی از سوی دیجی‌ تایمز نشان می‌دهد که شرکت های SK Hynix و Toshiba در تامین تراشه های ۳D NAND برای محصولات ذکر شده از شرکت اپل به مشکل خورده‌اند، که ضعف در تولید شامل تامین ۳۰ درصد از این بخش خواهد بود؛ حال راهکار شرکت اپل ظاهرا همانگونه که گفته شده است، اضافه کردن شرکت سامسونگ به تامین کنندگان این تراشه است.

تراشه های NAND برای ذخیره اطلاعات برای آیفون های سری جدید بصورت غیر فرار مورد استفاده قرار می‌گیرند، معادل استفاده این تراشه‌ها برای موبایل ها را می‌توان یک هارد دیسک یا درایو SSD برای ذخیره سازی در کامپیتوتر‌ها فرض کرد. این تراشه بصورت دسته‌ای از حافظه‌ها است که یکی بر روی دیگری قرار گرفته، و یا به عبارتی می‌توان گفت ساختاری چند لایه‌ای دارند، که این نوع ساختار فیزیکی باعث می‌شود تا این دسته از حافظه‌های مخصوص دخیر سازی نسبت به دیگر حافظه‌ها، در فضای فیزیکی برابری توان ذخیره سازی اطلاعات بیشتری را داشته باشند، که این تنها مزیت این حافظه ها به حساب نمی‌آید.

شرکت اپل ابتدا بکارگیری این دسته از حافظه‌هارا با آیفون ۷ (iPhone 7) آغاز کرد، هر چند از زمان شروع بکارگیری آن تا زمان حال حاضر تولیدات تراشه های ۳D NAND با توجه به زمان‌بر بودن و سختی طبق نیاز های امروزی، بسیار دشوار است و عجله در این بخش ممکن است تا، شرایط ساخت دسته ای بد و ناکار آمد را برای تامین کنندگان این تراشه‌ها در سرار جهان بوجود آورد.

حال از این رو، برای جبران کمبود تولیدات و ناتوانی دو شرکت SK Hynix و Toshiba، که جزو دو شرکت اصلی تولید کننده تراشه‌های ۳D NAND برای آیفون‌های اپل به حساب می‌آیند، شرکت اپل همانگونه که گفته شد از سامسونگ درخواست تولید این نوع تراشه‌هارا کرده است؛ و حال انتظار می‌رود تولیدات شرکت بزرگی مانند سامسونگ می‌تواند به اندازه‌ای پایدار و کافی باشد که نیاز های شرکت اپل را در این زمینه فراهم سازد.

تراشه های ۳D NAND بکار رفته در آیفون ۷ (iPhone 7) دارای ۴۸ لایه هستند، و شایعه شده است که تراشه‌های بکار رفته در آیفون ۸ (iPhone 8) دارای ۶۴ لایه هستند، که باعث افزایش محدوده حجمی برای ذخیره سازی را در حجم فیزیکی برابری را فراهم می‌سازد، و با توجه به اطلاعات موجود انتظار می‌رود شرکت اپل دو نوع تراشه ۳D NAND متفاوت از نظر حجمی در سایز های ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی را برای آیفون‌های سری ۲۰۱۷ عرضه کند

با این حال اپل به عنوان یک شرکت قدرتمند بخصوص در بحث مالی است، که احتمال می رود حتی اگر تولیدات فعلی نیز برای ایفون های سری جدید کافی نباشد، این شرکت توان خرید این نوع تراشه‌ها را برای محصولات ذکر شده خود دارد. نظر شما درباره این مطلب چیست؟ نظر خود را با ما درمیان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد نعمتی
Live, Don't just exist