حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چه قیمتی برای پژو ۳۰۱ و ۵۰۸ در نظر گرفته می‌شود؟

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، خودرو، وسایل حمل‌و‌نقل

شاید مهم‌ترین فاکتور در عوامل موفقیت یا شکست یک محصول قیمت آن باشد.به نوعی همین قیمت به هزینه‌ی ساخت،شرایط بازرگانی‌ و عوامل دیگر بستگی دارد.در مورد خودروهای وارداتی در ایران مهمترین عامل شرایط گمرکی و بازرگانی است که با اخذ تعرفه‌ی زیاد محصول را از شرایط قیمت طبیعی خود دور می‌سازد.

پژو ۵۰۸

ایران‌خودرو به تازگی درصدد واردات پژو ۵۰۸ برآمد و قیمت ۱۷۹ میلیون تومانی را برای آن در نظر گرفت.پس قیمت آن مشخص است.اما نکته اینجاست که در واقع این مبلغ با چه فرآیندی به نقطه‌ی کنونی رسیده است.به جدول زیر توجه کنید.

 

در جدول آمده است مدل ۱٫۶ لیتری توربوشارژ تقریبا ۷۵ میلیون قیمت دارد.یعنی چیزی نزدیک به رنو سیمبل،ارزان ترین خودروی وارداتی ایران! اما طبیعی است که با اخذ مالیات و هزینه‌های جانبی این مقدار به ۱۷۹ میلیون تومان رسیده است.پس قیمت اصلی ۷۵ میلیون و قیمت در ایران ۱۷۹ میلیون تومان می‌باشد.

پژو ۳۰۱

اخبار دقیقی در دست نیست که ایران‌خودرو ۳۰۱ را در چه تیراژی مونتاژ می‌کند اما به نظر می‌رسد استقبال از ۳۰۱ فراتر از ۵۰۸ و در حدود ۲۰۰۸ و ۲۰۸ باشد.پس قیمت‌گذاری آن مهم تر از ۵۰۸ است.به جدول زیر توجه کنید.

ارزش ریالی مدل اتوماتیک آن ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.اما چون قرار به مونتاژ است عملا از این قیمت نمی‌توان مورد را نتیجه گیری کرد،تنها می‌توان در نظر داشت که طبق اخبار غیر رسمی ایکاپ برای مدل دستی ۵۸ میلیون تومان و برای مدل اتوماتیک ۶۲ میلیون تومان نرخ تعیین کرده بود که احتمالا ۵ الی ۸ میلیون تومان اختلاف با این قیمت را مشاهده خواهیم کرد.

در مجموع با خودروهای باکیفیتی روبه‌رو هستیم که قصدشان تسخیر بازار در رده‌های متفاوت است.امیدواریم با قیمت‌گذاری غیرمنطقی این خودروها قافیه را به رقبایشان نبازند تا خودروساز اول کشور دچار ضرردهی نشود.

 

جدول‌ها از وبسایت car.ir

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسین جعفری