حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا آیفون ۸، اپل را به نخستین شرکت تریلیون دلاری تبدیل خواهد کرد؟

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تجاری، تحلیل راهبرد

در حال حاضر اپل ارزشمند‌ترین شرکت در جهان است. با موفقیت آیفون های این شرکت، حالا اپل در حدود ۷۵۲ میلیارد دلار ارزش دارد. به گفته تحلیلگر فناوری، اپل اولین شرکتی در تاریخ است که یک تریلیون دلار ارزش خواهد داشت. البته این موفقیت بزرگ به دهمین نسخه‌ی آیفون یعنی آیفون ۸ وابسته است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

طبق گفته Brian White، تحلیلگر شرکت Drexel Hamilton، کمپانی اپل یکی از کم ارزش‌ ترین شرکت ها در بازار ایالات متحده است. برای درک بهتر این موضوع او به نسبت تصویر ۱۶:۹ اشاره می‌کند به طوری که حد نصاب سود خالص اپل به نسبت هر دلار از یک سهم در فروش (محصولات و ارائه ی خدمات )، ارزشی معادل ۱۶٫۹ دلار دارد. این در حالی است که سهام شرکت های رقیب نظیر گوگل، آمازون و مایکروسافت به ترتیب ارزشی معادل ۳۱ دلار، ۱۸۳ دلار و ۳۰ دلار در هر سهم دارند.

در ادامه گفته‌های Brian White، با پشت سر گذاشتن ماه مه او پیشبینی می‌کند که کوپرتینویی ها طی دوازده ماه آینده، ۲۰۲ میلیارد دلار درآمد کسب خواهند کرد. اما اپل برای دست یابی به ارزش رویایی ۱ تریلیون دلاری نیازمند افزایش ۵٫۴ میلیارد دلاری سهامش خواهد بود. با قیمت بالایی که آیفون‌های نسل جدید خواهند داشت و اسپیکر هوشمند HomePod که قرار است از ماه دسامبر به بازار عرضه شود، رسیدن این شرکت به ارزش ۱ تریلیون دلاری دور از ذهن نخواهد بود.

به نظر شما آیا اپل می‌تواند به این موفقیت بزرگ دست یابد؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
یاشار ایشان آقا