حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

انتخاب تجهیزات روشنایی منزل (۱)

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | مد و لباس

نورپردازی تنها برای نورانی کردن خانه نیست بلکه می تواند بر استایل و حال و هوای خانه نیز موثر باشد. وقتی که می خواهید برای اتاق هایتان وسایل نورپردازی انتخاب کنید کارایی که از آن انتظار دارید و همینطور دکور خانه را در نظر بگیرید.
وسایل نورپردازی از جمله عناصر کلیدی در طراحی اتاق هستند و شاید بتوان آن را به جواهراتی برای دیزاین داخلی تشبیه کرد که می توانید آن را به تن خانه کنید یا نه. پس قبل از خرید این اکسسوری عالی در مورد استایل، شکل هندسی، رنگ و اندازه آن فکر کنید.
لوسترها
برای هویت بخشیدن به اتاقتان یک لوستر آویزان کنید چراکه وقتی که وارد یک اتاق می شوید چشم به طور ناخودآگاه متوجه این منبع نور می شود در نتیجه اندازه بسیار حائز اهمیت بوده و تاثیر آن در طراحی خانه چشمگیر می باشد حال چه لوستری پوشیده از آویزهای کرسیتالی داشته باشید یا لوستری با بازوهای کرومی براق. لوسترهای گوناگونی در هر استایلی که شما بخواهید برای دیزاین های متفاوت در بازار عرضه شده است.


چراغ های آویز
این چراغ ها، آویزهای کوچکتری هستند که با سیم های بلندی آویزان می شوند و در ارتفاع پایین تر و نزدیکتر به چشم قرارمی گیرند و در قسمتی از اتاق خودنمایی می کنند. این روشنایی ها به صورت جداگانه برای قسمت های کوچیکتر و یا فضاهایی که به نور مستقیم نیاز دارند مانند بالای جزیره ی یک آشپزخانه، بسیار مناسب هستند و وقتی به صورت گروهی آویزان می شوند می توانند یک دیزاین بزرگ و زیبا را خلق کنند.


لامپ های حبابی سقفی
اگر می خواهید یک طراحی ظریف سقفی داشته باشید لامپ های گنبدی سقفی را امتحان کنید. آشپزخانه، اتاق خانوادگی و راهروها نیز استحقاق این را دارند که با انتخاب وسایل نورپردازی دکوری زیبا داشته باشند. این چراغ ها در استایل های گوناگونی عرضه شده که می توانید به صورت هماهنگ با دکور منزلتان انتخاب کنید و همچنین تاثیرگذاری بیشتری نسبت به چراغ های توکار دارند هرچند اقبال عمومی به سمت لوسترهاست.


چراغ های دیواری
قطعا روشنایی برای بسیاری از نقاط خانه نقش پررنگی دارد مانند آینه های حمام و یا آثار هنری. پس کمی فراتر از استفاده از لامپ های معمول قدم بردارید و به دنبال این سبک از چراغ های دیواری بروید تا یک وسیله کاربردی جدید نیز به دیزاینتان اضافه کرده باشید. این دیواری ها به جای چراغهای سقفی برای تزیین راهرو نیز پیشنهاد می شوند.


روشنایی های رومیزی و کف
روشنایی های قابل حمل یا لامپ ها یکی از اجزای محبوب در طراحی داخلی هر اتاق است که بر روی میز یا زمین قرار داده می شود و با رنگ و اشکال گوناگونی که عرضه شده فضای اطرافش را جذاب می کند. می توانید از ترکیب کوتاه و بلند، کوچک و بزرگ آنها استفاده کنید.


لامپ ها به عنوان لوازم جانبی
شما می توانید دکور یک اتاق را با تغییر لامپ ها و آباژورها به سرعت تغییر دهید و با این اکسسوری به نسبت مقرون بصرفه ظاهر تازه ای به اتاق بخشید.


چراغ های توکار
این نوع از لامپ ها با وجود اینکه چندان جلب توجه نمی کنند اما بطور وسیعی در طراحی داخلی استفاده می شوند. در این اتاق مدرن لامپ های توکار کارایی و هماهنگی خوبی با دکوراسیونش دارد.


روشنایی های مناسب سبک سنتی
اگر دکور داخلیتان عمدتا سنتی است بهتر است به دنبال چراغ هایی با تزئینات و پیچیدگی بیشتر باشید که از برنج، کریستال و برنز ساخته شده باشند. لوسترها و آباژورهای گوناگونی مناسب این سبک از دکور عرضه شده اند.


روشنایی های مناسب سبک مدرن
برای انتخاب وسایل نورپردازی هماهنگ با دکوراسیون مدرن، تجهیزاتی را انتخاب کنید که دارای ظاهری ساده تر و جزئیات کمتر بوده و جنس استیل، کروم و یا شیشه باشند.


روشنایی های مناسب سبک تلفیقی
طراحی تلفیقی ترکیبی ظریف از سبک مدرن و سنتی است که امروزه در مورد روشنایی ها هم بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این وسایل از مواد ساده ای مثل آهن چکش کاری شده ساخته شده اند. لوسترهایی با بازوهای قوسدار به همراه کمی تزئینات از جمله مشمولات این سبک است.


نورپردازی فضاهای کاری
قطعا در آشپزخانه قوانین کاربردی وجود دارد که برای انجام بهینه آشپزی و کارهای مربوط به این بخش از خانه اجرا می شوند اما به این معنا نیست که نورپردازی نمی تواند بخشی از این قوانین باشد. آویزان کردن چراغ ها بالای جزیره، سینک و کانترها برای اضافه کردن رنگ، جلوه و شکل لازم است.


اتاق خوابتان را نورانی کنید
یک اتاق خواب  گزینه های متعددی برای دکور با انواع روشنایی ها را شامل می شود. در مرکز اتاق یک لوستر زیبا یا یک چراغ سقفی خوش ساخت بیاویزید و برای مطالعه قبل از خواب آباژورهای شیک برای میزهای پاتختیتان یا لامپ های دیواری انتخاب کنید. همچنین میز تحریر و نشیمن اتاقتان محل خوبی برای قرار دادن تجهیزات روشنایی است.

جاهای جدید برای لوستر
معمولا لوسترها همیشه در جاهای بزرگ و چشمگیر مثل غذاخوری، نشیمن و یا ورودی ها آویزان می شوند اما در دکوراسیون مدرن در قسمت های نامتعارف مانند اتاق خواب ها یا حمام ها نیز به چشم می خورند. یک لوستر زیبا می تواند راه حلی فوق العاده برای عاشقانه کردن این فضاهای خصوصی باشد.

کمد حمام خود را روشن کنید

نور نقش مهمی در میز آینه حمام دارد و شما اهمیت آن را می توانید با استفاده از یک روشنایی زیبای دکوری به جای قرار دادن چراغ دیواری معمولی نشان دهید. چراغ ها در استایل های متنوعی مناسب برای فضای اسپا یا یک مکان دنج زیبا ارائه شده است.
پیدا کردن اندازه و مکان مناسب برای قرار دادن روشنایی
متناسب بودن اجزا و انتخاب اندازه و مکان آویزان کردن روشنایی ها حائز اهمیت است. برای اندازه گیری نکات زیر را در نظر بگیرید:
– انتهای یک چراغ روشنایی در یک ارتفاع سقف ۲٫۵ متری باید ۶۸ تا ۷۶ سانتی متر از میز غذاخوری فاصله داشته باشد.
– آویز روشنایی که انتخاب می کنید از عرض میز منهای ۳۰ سانتی متر عریض تر نباشد.
– روشنایی را در فاصله ۹۰ تا ۱۰۰ سانتی متری بالای میز کار آشپزخانه آویزان کنید.


یک آباژور زیبا انتخاب کنید
یک آباژور با کلاه جدید انتخاب کنید اما بخاطر داشته باشید که اندازه آن هم باید استاندارد باشد. به عنوان یک قاعده کلی انتهای آباژور باید ۲۰ سانتی متر عریض تر از عریضترین قسمت پایه لامپ و دو سوم از ارتفاع پایه باشد. پوزیشن قراردهی لامپ نیز باید به گونه ای باشد که انتهای آن از سطح چشممتان پایین تر باشد تا نور به طور مستقیم به چشمتان نرسد.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
قاضی