حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جمعیت ماینرها بیشتر از ۱۷ میلیون نفر مصرف برق دارند!

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

هر زمان که بحث از رایانه‌ها در میان باشد حتماً یکی از موضوعات مورد بحث میزان مصرف برق آن‌ها هم هست پس چندان دور از ذهن نیست که با توجه به این که فعالیت ماینر‌ها بسیار وابسته به رایانه‌های پرقدرت، بروز و پرمصرف آن‌هاست، مصرف برق آن‌ها هم یکی از موارد مورد توجه باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

همه ما می‌دانیم که امروزه ماینینگ به بالاترین حد خود در تاریخ ماینیگ رسیده و چنان شدتی دگرفته که در موجودی و قیمت چندین کارت گرافیک (از جمله کارت گرافیک‌های RX480 و RX470 و GTX 1070) تاثیر شدیدی داشت. در واقع چه کسی دوست ندارد با رایانه شخصی خود درآمد داشته باشد؟! (البته تا زمان سوددهی)

این شیوه تفکر در تمام جهان باعث شد مصرف برق ماینینگ به حد بی‌سابقه‌ای برسد (البته از نظر برخی دیوانه وار!). دو مورد از ارزهای دیجیتالی محبوب یعنی بیت‌کوین و اِتریوم هر کدام به ترتیب ۱۴٫۵۴ ترا وات‌ساعت (TWH) ساعت و ۴٫۶۹ ترا وات‌ساعت (TWH) مصرف برق به خودشان اختصاص داده‌اند. به عبارت دیگر شبکه اِتریوم معادل صد و بیستمین کشور یعنی مولداوی که کشوری با جمعیت ۳ میلیون نفر هست و بیت‌کوین در طرف دیگر معادل هشتاد و یکمین کشور جهان حدودا بین موزامبیک و ترکمنستان که کشور دوم معادل ۵٫۱۷ میلیون نفر جمعیت دارد قرار میگیرد، مصرف برق دارند. جمعاً دو شبکه بیت‌کوین و اِتریوم بیشتر از کشور سوریه مصرف برق دارند که طبق آمار سال ۲۰۱۴ که حدوداً ۱۷ میلیون نفر جمعیت دارد. در ادامه به نمودار ها توجه کنید:

مصرف انرژی کشور ها

مصرف انرژی شبکه اِتریوم

مصرف انرژی شبکه اِتریوم و بیت‌کوین

شبکه اِتریوم بیشتر از ۸ برابر شبکه ویزاکارت (VISA) انرژی مصرف میکند در حالی که شبکه بیت‌کوین تقریبا ۲۷ برابر شبکه ویزاکارت انرژی مصرف میکند (این نشان دهنده این است که کدام شبکه مصرف انرژی بهینه تری دارند). ارز های دیجیتالی و فناوری بلاک‌چین (blockchain) به طور کلی آمده‌اند که ماندگار باشند و تغییراتی در تمام جهان ایجاد کنند. به هر حال این بیانگر غیر قابل پیش‌بینی بودن این کار در مدت زمان طولانی هست مخصوصاً اگر فناوری بلاکچین بخواهد جایگاهی جهانی پیدا کند.

مصرف انرژی سه شبکه در مقایسه با یکدیگر

مقایسه مصرف انرژی شبکه ویزاکارت و شبکه بیت‌کوین

مقایسه مصرف انرژی شبکه بیت‌کوین و اتریوم

آیا شما هم تا به حال به استخراج ارزهای دیجیتالی پرداخته‌اید؟ چه راهکاری برای کاهش مصرف برق توصیه می‌کنید؟ دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
فرید فرازی
متولد سال 76 هستم در اصفهان زندگی میکنم و دانشجوی رشته برق هستم علاقه مند به سخت افزار و بازی های کامپیوتری