حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرکت colorful مادربورد H81A-BTC V20 را مخصوص ماینرها معرفی کرد

اخیرا تب ماینینگ بسیار داغ شده و افراد زیادی به ماینینگ روی آورده‌اند، در این راه مشکلات زیادی وجود دارد مانند کمبود شکاف‌های توسعه در مادربردها که شرکت‌های مختلف تلاش می‌کنند تا مادربردهایی با تعداد زیاد شکاف توسعه را به بازار عرضه کنند.. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با مادربرد colorful H81A-BTC V20 آشنا شویم.

تعداد کمی از شرکت های تولید کننده  مادربورد در حال طراحی و تولید مادر بورد های مخصوص ریگ های ماینینگ هستند. هدف اصلی این مادربورد ها فراهم کردن بیشترین تعداد شکاف PCI-E هست بنابراین ماینرها می‌توانند با کابل‌های رایزر از این شکاف‌ها استفاده کنند و تعداد بیشتر از ۷ کارت گرافیک/ASICS را به مادربردها متصل کنند. این راه به صرفه‌تر از ساخت تجهیزات جانبی دیگر برای اتصال تعداد بیش از ۷ کارت به یک رایانه می‌باشد. ماینینگ ازرهای دیجیتالی به پهنای باند زیادی احتیاج ندارند بنابراین حتی PCI-E X1 هم می‌تواند پهنای باند مورد نیاز را برای این کارت گرافیک‌ها فراهم کند.

این مادربورد از سوکت ۱۱۵۰ بهره میگیرد که توانایی ساپورت پردازنده‌های سری Haswell و Broadwell  و یک جفت ماژول رم DDR3 را دارد و همچنین دارای ۷ شکاف PCI-E  می‌باشد که یکی از آن‌ها با پهنای باند X16 و بقیه آن‌ها با پهنای باند X1 فعالیت می‌کنند. برای تامین انرژی، روی این مادربورد یک کانکتور PCIe و یک کانکتور Molex، در کنار یک کانکتور ۸ پین EPS و کانکتور ۲۴ پین ATX به منظور تامین انرژی کارت هایی که قابلیت اتصال کابل برای تامین انرژی ندارند، تعبیه شده است. در ادامه تصاویری از این مادربورد را ببیند:

   

به‌نظر شما colorful H81A-BTC V20 مادربرد مناسبی برای ماینرها است؟ نظر شما برای بهبود وسایل و ابزار برای ماینرها چیست؟ ویژگی های مهم برای قطعات مناسب ماینینگ برای شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ar3enic

سلام منظور از ماینینگ و ماینرها چیه؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
فرید فرازی
متولد سال 76 هستم در اصفهان زندگی میکنم و دانشجوی رشته برق هستم علاقه مند به سخت افزار و بازی های کامپیوتری