حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش ترنجی از پنل جذب مخاطب TGC2017

با ترنجی همراه باشید تا مروری بر پنل جذب مخاطب داشته باشیم.

در نشست «چالش‌های یک ناشر بازی در حوزه جذب مخاطب و بازاریابی» مطرح شد: هزینه جذب مخاطب، باید از همان اول در هزینه‌های تولید دیده شود

نشست «چالش‌های یک ناشر بازی در حوزه جذب مخاطب و بازاریابی» با حضور  محمدمهدی بهفرراد مدیرعامل پیشگامان یاراکیش، سبحان فروغی مدیرعامل تپسل و آرش جعفری مدیر محصول شرکت فن‌گیمز در حاشیه نخستین رویداد تجاری بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای ایران TGC برگزار شد.

آرش جعفری مدیرمحصول شرکت فن‌گیمز در این نشست گفت: در بسیاری از موارد ممکن است بازی خوبی برای عرضه داشته باشیم اما این بازی‌ها در جذب مخاطب موفق نباشند.

وی افزود: جذب کاربر روش‌های مشخص و معمولی دارد و بنابراین استفاده از روش‌های غیر معمول ریسک زیادی داشته و باید اعتماد به نفس زیادی داشت تا از روش‌های جدید استفاده کرد.

جعفری به بازی‌سازان جوان کشور توصیه کرد: در ابتدای راه بهترین روش جذب مخاطب این است که از کلید «بازی مشابه» استفاده کنیم و ببینیم آنها چه راهی رفتند و ما هم این راه را استفاده کنیم.

از خلاقیت در جذب مخاطب غافل نشوید

هرچند مدیرمحصول شرکت فن‌گیمز توصیه کرد بازی‌سازان روش‌های بازی‌های موفق را دنبال کرده و بیاموزند اما سبحان فروغی مدیرعامل تپسل به بازی‌سازان توصیه کرد از روش‌های خلاقانه جذب مخاطب هم غافل نشوند.

فروغی گفت: بسیار خوب است که ببینیم بازی‌های مشابه چه کاری برای جذب مخاطب انجام می‌دهند اما یادمان باشد کسی در بازار پیشگام می‌شود که از روش‌های خلاقانه و جدیدی استفاده کنند.

مدیرعامل تپسل گفت: ما از بازی‌سازان مستقل در تپسل حمایت می‌کنیم و تلاش داریم هزینه‌های زیرساختی و تبلیغاتی آنها را کاهش دهیم.

وظیفه ناشر، جذب مخاطب است

محمدمهدی بهفرراد مدیرعامل پیشگامان یاراکیش نیز در این نشست گفت: در گذشته چالش ما و اکثر مشکلات‌مان در بخش تولید بازی بود اما امروز دغدغه اصلی جذب مخاطب است.

وی افزود: کانال‌های جذب مخاطب بسیار متنوع است.  باید ببینیم محصول چیست، هدفمان چه خواهد بود و و براساس آن روش جذب مخاطب را بیابیم.

بهفرراد با بیان این که  از همان ابتدای مراحل تولید بازی، باید هزینه جذب مخاطب را پیش‌بینی کرد گفت: تجربه ما نشان می‌دهد بهترین جا برای تبلیغ بازی، درون بازی‌های دیگر است.

مدیرعامل پیشگامان یاراکیش گفت: دیگر زمان آن گذشته است که تنها به این موضوع نگاه کنیم روزی چقدر درآمد داریم. بلکه باید ببینیم به ازای هزینه نصب  بازی برای هر کاربر، چقدر درآمد داریم و اگر این درآمد بیشتر بود، آن وقت ما موفق شده‌ایم.

وی افزود: برای انتشار بازی دو گزینه داریم. یکی این که سراغ ناشران برویم و یکی این که خود نقش ناشر را ایفا کنیم.  در این باره باید این نکته را بگویم که هرکس که انگلیسی صحبت کرد و خارجی بود لزوما ناشر خوبی نیست. از وظایف اصلی ناشر این است که جذب مخاطب انجام دهد و اگر این کار را انجام ندهد، عملا حضور ناششر در پروژه بی‌فایده است.

مدیرعامل پیشگامان یاراکیش وعده داد: ما برای بهبود تجارت خود، قطعا از بازی‌سازان مستقل استقبال کرده و از آنها حمایت می‌کنیم.

نظر شما درمورد جذب مخاطب چیست؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهرشاد مرادزاده
گیمری عاشق نوشتن...