حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش ترنجی از نشست خبری TGC

در جریان رویداد TGC، صبح امروز نشست خبری در مورد نمایشگاه یرگزار شد. با ترنجی همراه باشید تا نکات مهم این نشست را مرور کنیم.

در ابتدا مهرداد آشتیانی، دبیر رویداد TGC، اطلاعاتی در مورد این نمایشگاه و جزییات آن داد، او گفت:

ایده تی جی سی از یک سال و نیم قبل شکل گرفت و اهداف آن ارتقاء دانش بازیسازان ایرانی و برابری آن با استاندارد های جهانی است و برگزاری جلسات تجاری و توسعه کسب و کار است. ۱۲۰ غرفه، ۶۰ سخنران و ۴۰ سخنران خارجی در این نمایشگاه شرکت کرده اند. تعداد شرکت کننده های این رویداد هم ۲۳۰۰ نفر است.

وی افزود:

ارتقای توان علمی بازی‌سازان ایرانی با استفاده از تجربه و دانش بازی‌سازان بین‌المللی و امکان صادرات بازی‌های ایرانی از اهداف اصلی برگزاری TGC بوده است و خوشحالیم که شاهد استقبال بسیار خوب از این رویداد هستیم. سه پنل تخصصی نیز در این رویداد برنامه‌ریزی شده است که مسایل مختلف صنعت بازی در این پنل‌ها به بحث گذاشته می‌شود. امیدواریم این رویداد علاوه بر افزایش توان بازی‌سازان کشورمان، زمینه نشر بین‌المللی بازی‌های ایرانی، تولیدات مشترک بین‌المللی و تبادل خدمات میان شرکت‌های ایرانی و خارجی را فراهم آورد.

یکی از نکات جالبی که آشتیانی گفت این بود که:

یکی از اتفاقاتی که برای ما بسیار جالب است این بود که بسیاری از سخنرانان خارجی از سه ماه پیش جزییات سخنرانی خود را با ما مرور کردند تا مفیدترین مباحث ممکن را در این رویداد ارایه دهند. علاوه بر این میهمانان امریکایی ما واکنش بسیار منفی نسبت به دستور منع ورود اتباع ۶ کشور توسط دولت ترامپ داشتند و توییت‌های زیادی علیه آن داشتند.

حسن کریمی قدوسی، مدیر بنیاد ملی بازی های یارانه ای، اضافه کرد:

صنعت بازی در ایران مظلوم واقع شده است و یکی از اهداف تی جی سی، آشتی دادن صنعت بازی ایران با دانش و تکنولوژی بین المللی و استاندارد های جهانی است. ۲۰۰۰ بازی ساز داخلی در این رویداد شرکت کرده اند. مطمئنا گیم کانکشن هم تاثیر زیادی در جهانی شدن تی جی سی داشته است. در این رویداد بازیسازان خارجی هم شرکت کرده اند.

وی درمورد برخی سنگ اندازی ها گفت:

پس از پایان TGC، دوستانی که در یک سال گذشته در راه برگزاری TGC سنگ‌اندازی کرند، خودشان شرمنده خواهند شد حضور گسترده بازی‌سازان ایرانی نشان داد برگزاری چنین همایش‌هایی دیر هم بوده است. هیچ کدام از سخنرانان و یا شرکت‌های حاضر در این رویداد، از سوی گیم‌کانکشن به ما تحمیل نشدند و ما از میان لیستی ۳۰۰ نفره این افراد را انتخاب کردیم.

قدوسی همچنین گفت که به احتمال بسیار زیاد سال آینده هفته بازی های ویدیویی خواهیم داشت.

پیر کارده، از گیم کانکشن فرانسه، از زحمات ایرانیان تقدیر کرد و گفت:

اولین گیم کانکشن در خاورمیانه، تی جی سی بوده و بیش از ۲۰۰۰ شرکت کننده تی جی سی را به بزرگترین گیم کانکشن منا تبدیل می کند. کارده مهم ترین نکته در معروف نبودن ایران در صنعت گیم را، نبود دید اعلام کرد که با این رویداد دید جهان نسبت به مارکت ایران باز شد. وی از سختی به ایران آوردن گیم کانکشن گفت. اعتمادسازی یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای حضور صنعت بازی‌سازی ایران در بازار جهانی است. اعتماد نیز یک شبه به دست نمی‌آید و نتیجه ارتباط بلند مدت است و ما امیدواریم پشتیبان و ترمیم کننده این رابطه باشیم.

نظر شما در مورد این نشست چیست؟ با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهرشاد مرادزاده
گیمری عاشق نوشتن...