حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی کوتاه به بازی Persona 5

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | حتما بخوانید، نقد بازی

Persona 5 آمده تا به بازی های نقش آفرینی ژاپنی، متحول شدن را بیاموزد. با ترنجی در ادامه همراه باشید تا نگاهی کلی به عملکرد آن داشته باشیم.

بازی های Jrpg یا همان نقش آفرینی ژاپنی از گذشته تا امروز نقش مهمی در بازی های ویدیویی داشته اند. در گذشته این بازی ها به موفقیت های بزرگی دست یافتند اما بعد از مدتی به دلیل تکراری شدن و نرفتن به سوی مدرنیزه شدن، طرفداران خود را از دست دادند.

پرسونا ۵ از همان اول قرار بود که سبک Jrpg را احیا کند و جانی دوباره به آن ببخشد، در این امر نیز موفق بوده و به خوبی توانسته منتقدان را راضی نگه دارد و امتیاز متا ۹۳ را کسب کند.

داستان بازی حول گروهی از بچه های دبیرستانی مدرسه شوجین می چرخد؛ اشخاصی که متوجه قدرت های خاص خود یا همان پرسوناها می شوند. مهم ترین نکته در مورد داستان بازی اشاره به اتحاد و همدلی است. مورد دیگری که در داستان بازی پرسونا ۵ شدیدا حائز اهمیت است، انتخاب‌های شما در طول بازی است. در یک نقطه از داستان به بعد، روایت جوری می‌شود که سه پایان مختلف برای شما رقم خواهد خود و حال دو دسته از بازیکنان در این میان وجود دارند. اشخاصی که پس از ۷۰-۸۰ ساعت بازی را به اتمام رسانده و خود را سرزنش می‌کنند و اشخاصی که پس از ۱۱۰ ساعت بازی را به صورت کامل به اتمام می‌رسانند.

گیم پلی بازی فوق العاده است

اولین مورد در گیم‌پلی بازی که باید آن را بدانید و این مسئله از طریق Velvet Room به شما توضیح داده می‌شود، Confidentهای بازی هستند که رابطه‌ی مستقیمی با شخصیت‌های دنیای پرسونا دارند. در واقع کانفیدنت‌ها کارت‌هایی از گروه‌های مختلف پرسوناها هستند که هرکدام وظایف خاصی را برعهده دارند. حال تعامل شما با شخصیت‌های مختلف، سبب می‌شود تا سطح کانفیدنت بالا رفته تا در نهایت بتوانید آن‌ها را به آخرین سطح خود (سطح ۱۰) برسانید.

در این بازی شما نقش یک فرد را در دو موقعیت متفاوت بازی می کنید. به عبارتی در بخشی از زندگی خود، به عنوان یک شهروند توکیو خواهید بود و در بخش دیگر زندگی خود، رهبر گروه Phantom Thieves of Hearts هستید که وظیفه شما نابودی تاریکی درون آدم‌ها است.

قابلیت پیشرفت هم از طریق در اختیار گرفتن پرسونای دشمن، برای شما میسر است. دشمنان شما در طول بازی نیز در واقع روی پلید آدم‌ها هستند که به صورت حیوان‌ها یا آدم‌های عجیب و غریبی آن‌ها را مشاهده می‌کنید. همانطور که حریف شما نقاط ضعف و قوتی دارد، شما هم نقاط ضعف و قوت خود را دارا هستید که با توجه به در اختیار گرفتن پرسونای مورد نظر می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید.

گرافیک بازی خاص است

بازی Persona 5 در بخش گرافیک هم حرف‌هایی برای گفتن دارد. اولین مورد، میان‌پرده‌ها و گرافیک انیمه‌ای بازی است که در دو قالب مجزا طراحی شده و حس و حال جالبی را به مخاطب القا می‌کند. حتما مهم نیست یک بازی از گرافیک‌ چشم نواز نسل هشتمی استفاده کند. بلکه مهم این است که در آن سبکی که کار می‌کند، بهترین استانداردها را در اختیار گیمر قرار بدهد و پرسونا ۵ به خوبی در این امر هم موفق بوده است.

در آخر باید گفت که پرسونا ۵ بازی خاص و پر محتوا است که می تواند تجربه ای به یاد ماندنی برای شما شود. داستان بازی غنی است و شخصیت پردازی ها هم در اوج خودش قرار دارد، موسیقی بازی بسیار با حال و حوای آدرنالین خونتان همخوانی دارد و صداگذاری ها به جا است.

به این بازی نمره ای نمی دهم زیرا احساس می کنم که حال و هوای این بازی فارغ از نمره من است و کار خودش را به بهترین نحو می کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهرشاد مرادزاده
گیمری عاشق نوشتن...