حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی ایسوس ذنفون ۳ (Asus Zenfone 3)

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | ایسوس

اگر داشتن گوشی موبایلی با طراحی زیبا، حافظه‌ی داخلی زیاد، دوربین قدرتمند و صفحه‌نمایش بزرگ برای شما حائز اهمیت است، «Zenfone 3» ساخت شرکت «ایسوس» می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد. این گوشی با داشتن نمایشگری ۵٫۲اینچی از وضوح تصویر ۱۹۲۰×۱۰۸۰ برخوردار است. با توجه به رزولوشنی که این نمایشگر دارد، تراکم پیکسلی بالای ۴۲۴ پیکسل بر هر اینچ برای آن به دست می‌آید. شرکت تولیدکننده برای افزایش استقامت صفحه‌نمایش از محافظ گوریلاگلس نسل ۳ بهره گرفته است که می‌تواند در برابر خط‌وخش و برخورد با سطوح سخت، محافظ خوبی باشد. پردازنده‌ی مرکزی ۸هسته‌ای ذن‌فون ۳ روی تراشه اسنپدراگون ۶۲۵ قرار دارد و می‌تواند به‌خوبی از پس انجام امور نیمه‌سنگین برآید. حافظه داخلی این گوشی ۳۲ گیگابایت است و یار همیشگی پردازنده، یعنی حافظه‌ی رم، از ظرفیت ۳گیگابایتی برخوردار شده تا با توانایی بیشتری به پردازش داده‌ها کمک کند. با توجه به اینکه این میزان ظرفیت داخلی به‌تنهایی برای ذخیره‌سازی حجم زیادی از اطلاعات کافی نیست، شرکت ایسوس قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه microSD را برای افزایش هرچه بیشتر ظرفیت این محصول در نظر گرفته است. دوربین قدرتمند ذن‌فون ۳ به سنسوری ۱۶مگاپیکسلی مجهز شده است که با داشتن امکاناتی مانند فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus)، قابلیت تشخیص چهره (Face Detection)، قابلیت عکاسی پانوراما و عکاسی HDR امکان ثبت تصاویری با وضوح بالا را در اختیار کاربران قرار داده است. شاید بتوان مهم‌ترین ویژگی دوربین ذن‌فون ۳ را لرزش‌گیر اپتیکال آن در چهار محور دانست که می‌تواند از تارشدن عکس به دلیل لرزش دست جلوگیری کند. در کنار این سنسور قدرتمند، سنسوری ۸مگاپیکسلی در دوربین سلفی این محصول جای گرفته که در مقایسه با بسیاری از محصولات مشابه بازار از کیفیت بهتری برخوردار است. در این محصول نسخه ۶ اندروید به‌عنوان سیستم‌عامل، ایفای نقش می‌کند و با ارائه‌ی امکانات کامل اندروید مارشمالو به کاربران، تجربه‌ی کاربری بهتری را پیش روی آن‌ها قرار می‌دهد. در زیر قاب ذن‌فون ۳ یک باتری لیتیوم‌یون با ظرفیت ۲۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت قرار دارد که انرژی لازم برای روشن نگه‌داشتن گوشی موبایل را فراهم می‌کند. اگر امکاناتی که در بالا به آن‌ها اشاره شد هنوز نتوانسته شما را برای خرید ذن‌فون ۳ قانع کند، بدنه‌ی خوش‌ساخت این محصول با ترکیبی از فلز و شیشه می‌تواند در یک نگاه شما را برای انتخاب قانع سازد.

در بازار رو به رشد گوشی‌های موبایل همواره شاهد تولید محصولات متنوعی از سوی شرکت‌های مختلف هستیم. شرکت‌هایی که گاهی با تولید پرچمداران قصد خودنمایی در بازار را دارند و گاهی با محصولات میان‌رده و مقرون به صرفه‌شان سعی می‌کنند طرفداران بیشتری را به سوی خود جذب کنند. قطعا گوشی همراهی که مشخصاتی شبیه به پرچم‌داران واقعی دارد، برای بسیاری از کاربران جذاب به نظر می‌رسد؛ اما گاهی برخی از گوشی‌های موبایل ظاهر لوکس پرچمداران را به ارث می‎برند و در زیر این قاب خبری از امکانات فنی این پرچمداران نیست.
شرکت ایسوس یکی از برندهای مطرح در بازار گوشی موبایل و تبلت است که محصولات متنوعی را با قیمت‌های مختلف تولید کرده و در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گوشی موبایل «Zenfone 3 » محصول دیگری از شرکت ایسوس بوده که با ظاهر زیبا و خوش‌ساختش می‌تواند در نگاه اول مورد توجه کاربران بسیاری قرار بگیرد. این گوشی برای تسلط ایسوس بر بازار میان‌رده‌ها تولید شده، امکانات و سخت‌افزار میان‌رده‌ای برای آن انتخاب شده تا علاوه بر برآوردن نیاز کاربران و انتقال حس کار با یک پرچمدار بتواند رده‌ی قیمتی مناسبی هم داشته باشد.

طراحی و ساخت

ذنفون ۳ با ساختار مرکب از فلز و شیشه‌اش پایانی بر ساختار همیشگی میان‌رده‌های بازار موبایل است. اکثر میان‌رده‌های بازار با بدنه‌ای تمام فلزی تولید می‌شوند و در اختیار کاربران قرار می‌گیرند اما ذنفون ۳ ساختاری شبیه به پرچمداران را به ارث برده و با ترکیبی از فلز و شیشه ساخته شده است. فلز برس خورده و صیقلی به کار رفته در فریم اصلی، عدم وجود خطوط آنتن و شیشه خمیده بر روی قاب پشتی همگی از جمله مزایای طراحی ذنفون ۳ محسوب می‌شوند. شاید بتوان تنها نکته منفی را در مورد طراحی این محصول جذب اثر انگشت قاب پشتی دانست که البته چندان هم آزاردهنده نیست.

محل قرارگیری سیم‌کارت‌ها و کارت حافظه‌ی جانبی با هم ادغام شده‌اند و در یک شیار قرار دارند؛ البته محل قرارگیری سیم‌کارت دوم و کارت حافظه‌ی جانبی یکی است و شما نمی‌توانید هم‌زمان از دو سیم‌کارت در کنار کارت حافظه‌ی جانبی بهره ببرید. روی بدنه گوشی، محل اسپیکر و میکروفون همچنین جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا و پورت USB Type-C با تراش‌های ظریفی به وجود آمده‌اند. این تراش‌ها زیبایی بیشتر و حس یکپارچه‌بودن گوشی را به کاربر القا می‌کنند.

صفحه‌نمایش

پهن‌بودن نمایشگر ذنفون ۳ یکی از مواردی است که آن را از سایر گوشی‌های هم رده‌اش متمایز می‌کند. این نمایشگر در مقایسه با سایر گوشی‌ها کمی پهن‌تر است و این مورد باعث می‌شود تا قاب گوشی هم پهن‌تر از حد معمول به نظر رسد. نمایشگری ۵٫۲ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ برای ذنفون ۳ در نظر گرفته‌ شده است که می‌تواند تا ۴۲۴ پیکسل بر هر اینچ را به تصویر بکشد.

این نمایشگر می‌تواند برای بازی‌کردن، مطالعه‌ی متون و وب‌گردی مناسب باشد. در کنار این نمایشگر بزرگ و با درنظرگرفتن قابلیت استفاده از شبکه‌ی ۴G و سخت‌افزار مناسبی که برای ذنفون در نظر گرفته ‌شده است؛ مطالعه، بازی و وب‌گردی در این گوشی لذت بیشتری دارند. این نمایشگر ۵٫۲ اینچی در ذنفون ۳ از وضوح و روشنایی بالایی برخوردار است، رنگ‌ها در آن به خوبی نمایش داده می‌شوند و قابلیت نمایش ویدیوهایی با رزولوشن بالا را فراهم می‌آورد. سرعت بالای پاسخ به لمس هم از دیگر مزایای نمایشگر ذنفون ۳ محسوب می‌شود که برای کاربران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سخت‌افزار، سیستم‌عامل و کارایی

تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۶۲۵ یک سال جوان‌تر از ۶۱۵ است. ۶۲۵ یک به‌روزرسانی قوی برای اسنپ‌دراگون ۶۱۵ محسوب می‌شود. تابه‌حال از این دو تراشه در میان‌رده‌هایی استفاده شده که در مقایسه با سایر میان‌رده‌های بازار باید قدرت بیشتر و بازده‌ی بهتری می‌داشتند. با این تراشه که پردازنده اصلی هشت هسته‌ای دارد می‌توان از ذنفون ۳ مصرف پایین، بازدهی مطلوب و چندوظیفگی کارآمدی را انتظار داشت؛ درنتیجه این گوشی می‌تواند از پس کارهای روزمره تا بازی‌های نسبتا سنگین، به‌خوبی برآید.
پردازنده‌ی گرافیکی در این تراشه هم آدرنو ۵۰۶ است که در مقایسه با نسل قبلی‌اش، می‌تواند تا دوبرابر بازده بهتر داشته باشد. سه گیگابایت رم برای کاربران جای هیچ‌گونه نگرانی بابت کمبود حافظه‌ی این گوشی باقی نمی‌گذارد. با این مقدار رم می‌توانید تعداد زیادی برنامه و بازی را در کنار هم باز نگه‌دارید و از روان‌بودن رابط کاربری هم لذت ببرید. ذنفون ۳ با ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی عرضه شده است که می‌توان آن را تا ۲۵۶ گیگابایت دیگر افزایش داد.

اندروید مارشمالو نسخه‌ی ۶٫۰ به همراه رابط کاربری ایسوس برای ذنفون ۳ در نظر گرفته ‌شده‌اند؛ البته باید گفت این رابط کاربری برای اینکه با حال‌وهوای طراحی ظاهری این گوشی هماهنگ شود، دستخوش تغییراتی شده است. هیچ مورد جدید یا چشمگیر دیگری در بخش تنظیمات یا رابط کاربری گوشی به چشم نمی‌خورد. درنهایت می‌توان گفت حرکت در بین منوها و رابط کاربری نرم و روان است و مکثی در انجام امور مختلف مشاهده نمی‌شود.

برای تامین انرژی ذنفون ۳، ایسوس از یک باتری لیتیوم-یون غیرقابل‌تعویض با ظرفیت ۲۶۰۰ میلی‌آمپرساعت استفاده کرده است. نکته‌ی جالب در مورد این گوشی میان‌رده حضور حسگر اثرانگشت روی قاب پشتی‌ برای امنیت بیشتر کاربران است. این حسگر از نوع لمسی و ۳۶۰ درجه است و سرعت و دقت بالایی در شناسایی و تشخیص اثرانگشت شما دارد.

دوربین

با وجود میان‌رده بودن تمامی امکانات در ذنفون ۳ دوربین‌های این گوشی موبایل در دسته نقاط قوت آن قرار می‌گیرند. سنسور دوربین اصلی در ذنفون ۳ تصاویری ۱۶ مگاپیکسل ثبت می‌کند و در کنار دریچه دیافراگم f/2.0 و سرعت بالای فوکوس بر روی سوژه عملکردی بیش از حد انتطار از خود به نمایش می‌گذارد.

در کنار تمامی این امکانات باید به قابلیت لرزشگیر اپتیکال تصویر در چهار جهت اشاره کرد که می‌تواند کارایی دوربین اصلی ذنفون ۳ را به هنگام ضبط ویدیو و یا ثبت تصویر تا چندین برابر افزایش دهد. در فضای باز و نور فراوان عملکرد این دوربین مناسب است و عکس‌های ثبت‌شده توسط آن روشن و شفاف بوده و جزئیات بالایی را در بر می‌گیرد؛ اما در شرایط نوری نامناسب شاهد نویز فراوانی در تصاویر این سنسور خواهیم بود. در مقابل سنسور ۸ مگاپیکسلی دوربین سلفی حتی در شرایط نوری نه‌چندان مطلوب هم می‌تواند تصاویری شفاف و با وضوح بالا ثبت کند.

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید با پرداخت قیمت یک گوشی میان‌رده، محصولی خریداری کنید که از ظاهر پرچمداران بهره برده پیشنهاد ما به شما ذنفون ۳ ایسوس مدل ZE520KL خواهد بود. این گوشی با تراشه اسنپدراگون ۶۲۵ در کنار ۳ گیگابایت رم و دوربین‌هایی با عملکرد قابل‌قبول می‌تواند بسیاری از نیازهای شما را برآورده سازد. به علاوه می‌توانید با در دست گرفتن آن حس کار با یک پرچمدار را تجربه کنید و از لمس بدنه این محصول که از ترکیبی از فلز و شیشه ساخته شده لذت ببرید.

تصاویر توسط کیوان هندی (@Kayvanhendi) به ثبت رسیده است.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mega08

من استفاده کردم ۳ماهی داشتمش از best china گرفتم . ی گوشی فوق العاده عالیه
هندزفری عالی _ صفحه نمایش فوقالعاده- زیبایی عالی
ولی خیلی لکه پذیره .
شارژ دهی عالی .
آپدیت نوقا هم گرفته .
از هر نظر عالیه.
برا من ۹۲۰ افتاد .
رقیب nowa plus. ولی ی سرو گردن بالاتره

siavash-t

سلام. حداقل چند تا عکس می گرفتید ببینیم کیفیت دوربینش چطوره‌‌.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهرداد چراغی
کدنویس وب، توسعه‌دهنده اندروید، سرپرست تیم The Future، سرپرست تیم Best Team، سرپرست تیم طنزنامه، نویسنده وب با 3 سال‌ونیم تجربه کار حرفه‌ای، عضویت در تیم‌های مختلف از سال 90، 3 سال‌ونیم کاربر ترنجی، 6 سال کاربر دنیای‌بازی، و از حامیان جناب علی‌اصغر هنرمند. بهترین سال‌های تجربه تکنولوژی، با وب‌سایت نارنجی. ایمیل: mehrchh@yahoo.com آی‌دی تلگرام: Professional_Writer