حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اهمیت استفاده روزانه از عطر

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | مد و لباس

ما همیشه به هماهنگی کفش با کیف و کمربندمان، آرایش مو و همینطور آراستگی صورت توجه می کنیم. اما در مورد عطر چطور؟ آیا همانقدر ریزبین عمل  می کنیم؟

عطرها می توانند بیان کننده بخشی از شخصیت ما باشند چراکه افراد به طور ناخودآگاه از طریق عطرها اطلاعات جالبی از دیگران دریافت می کنند و معمولا ۳۵% از آنچه بوییدند و ۵% از آنچه دیدند را بخاطر می آورند. عطرها از آن جهت بسیار شخصی اند که بفرض اگر چند نفر عطری یکسان با رایحه ای همانند را استفاده کنند، آن عطر برای هر کس متفاوت عمل می کند که این عملکرد از خواص عطرها نشات می گیرد و پوستمان آنها را توصیف می کند.

اگر می خواهید از سر تا پایتان همیشه عالی و بینظیر بنظر برسد عطرها می توانند کمک کننده باشند. بهتر است عطری برای روز و عطری دیگر برای شب انتخاب  کنید و یا اینکه برای هر موقعیت و مراسم یک عطر مجزا در نظر بگیرید. از آنجا که عطر بخشی از شماست پس در انتخابتان دقت کنید تا به شما احساس فوق العاده بودن ببخشید.

کوکو شنل گفته است که ” خانومی که از عطر استفاده نکند آینده ای ندارد” البته هیچکدام به این جمله اعتقادی نداریم اما این موضوع می تواند درست و واقعی باشد که کسی که از عطر استفاده می کند، در مورد استایلش نگران و حساس است. جالب است که عطرها می توانند بخشی از اعتماد به نفسی که برای موفقیت های شخصی نیاز داریم را به ما بدهند. مثلا وقتی کسی بوی خوبی از خود ساطع می کند اشتیاق بیشتری برای طرف مقابلش جهت صحبت کردن و نزدیک شدن به وجود می آورد و برعکس اگر عطر خوبی به مشام نرسد باعث فاصله گرفتن اطرافیان می شود.

عطری که در اولین دیدار و برخورد به خود می زنیم بخشی از هویتمان را برای شخص مقابل تعریف می کند هر چند ممکن است در ملاقات های بعدی از عطرهای دیگری استفاده کنیم اما تاثیرگذاری دیدار اول را ندارند، بنابراین واجب است که با دقت جلو رویم. اگر برای مدت طولانی در محیطی بسته مثل اداره هستید بهتر است عطرهای ملایم تری انتخاب کنید.

عطرها به شما می گویند که چه کسانی از آنها استفاده می کنند به طور مثال افرادی با روحیه جوان و با نشاط، عطرهای شیرین و میوه ای را ترجیح می دهند. افراد زیبا و ظریف و یا با شخصیت پیچیده رایحه ی شرقی را می پسندند. از سوی دیگر عاشقان وقت گذرانی در فضاهای باز، عطرهایی که حس تازگی و رایحه گل داشته باشند را دوست دارند. انسان های معاشرتی و خوش برخورد به عطرهایی با رایحه قوی تمایل دارند و در عوض انسان های خجالتی عطرهای بسیار ملایمی انتخاب می کنند تا هیچوقت سبب جلب توجه نشوند.

عطرهای ما بر احساسات اطرافیانمان نیز تاثیرگذارند و می تواند حالشان را عوض کند و بهبود بخشد. یک رایحه دلپذیر همیشه همراه با حس و حال خوب، تعادل و رغبت است و جالب است بدانید همانطور که ورزش سبب می شود اندورفین بیشتری در بدن ما آزاد شود یک عطر بینظیر نیز می تواند همین اثرگذاری را داشته باشد.

همچنین این نکته مهم است که عطری که انتخاب می کنیم جدای از نوع رایحه، کیفیت مطلوبی داشته باشد چراکه ما از آن ماندگاری خوبی هم انتظار داریم و مسلما نمی خواهیم بعد از ساعتی کوتاه هیچ اثری از آن باقی نماند. با این حال باید عطرها را در نقاطی از بدن اسپری کرد که پخش بوی بهتری انجام می شود تا بیشتر احساس شوند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
قاضی