حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اینجا همه چیز بوی فراستبایت میده ! تحلیل کنفرانس EA 2017

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | E3، اخبار، حتما بخوانید، سرگرمی و بازی، نگاه ترنجی

نمایشگاه امسالم طبق برنامه با کنفرانس EA شروع شد . کنفرانسی که ما رو عادت داده به دیدن تریلرهای تکراری, به اینکه باید قبول کنیم که پول حرف اول رو می زند , به اینکه این شرکت لحظه به لحظه داره از اسمش دورتر می شه, ((هنر))های الکترونیکی !

به قلم مهدی ابراهیمی (The_Game_204)

من هم داستانی می خوام!

شروع کنفرانس با ورود چند نفر به استیج و زدن طبل و ساز صحنه ی جالبی رو رقم زدن . لباس ها و لوگو همه بیانگریک چیز است : Madden 18 تریلری از بازی به نمایش در اومد که نشان دهنده اضافه شدن بخش داستانی به این عنوان بود.بنظر می رسه EA از بخش داستانی journey  در FIFA 17 تصمیم داره در تمام عنوانوین ورزشی خود استفاده کنه . امیدواریم که در این مورد شور رو از مزه نبره !

جنگ جهانی اول هنوز تموم نشده !

بعد از اون نوبت به battlefield 1 رسید . چیزی که مشخصه اینکه که سازندگتن هنوز کارشون با این نسخه تموم نشده . ابتدا با نشون دادن قسمتی از تجربه ی گیمرها از این نسخه سعی در تشکر از استفاده کنندگان این نسخه داشته و در ادامه از DLC جدیدی با غنوان in The Name of The Tsar رونمایی شد . این بسته شامل مپ ها و سلاح ها و وسایل جدیدی است و در توضیحات گفته شد که بنا بر علاقه ی گیمرها به بخشOperation در این بسته قراره تمرکز بیشتریروی این حالت گذاشته بشه و کار تیمی بیش از پیش در این حالت برجسته بشه.تریلر نسبتا خوب و هیجان انگیزی بود, صحنه های خشن و نفس گیر و گرافیک عالی این نسخه و مپ برفی ! نمایش این تریلر رو میشه از لحظه های خوب این کنفرانس دونست.

تکرار این بار با طعم رونالدو !

نوبت به نمایش FIFA 18 رسید. ابتدا تریلری که چند روز پیش از کنفرانس منتشر شده بود دوباره به نمایش در اومد.بدون وقفه تریلر کوتاهی از گیمپلی بازی به نمایش در اومد که نشون میده حرکات و ویژگی های فیزیکی هر بازکنی منحصر به فرد و خاص تر شده.از استایل دویدن کریستیانو رونالدو گرفته تا دربیل های آنتوان گریزمان و حرکت با توپ رحیم استرلینگ, همه بیانگر طبیعی تر شدن این بازی است. گرافیک بازی به لطف موتور قدرتمند Frostbite عالی بنظر می رسه و پیشرفت هایی در بعضی زمینه ها نبست به نسخه ی قبلی داشته است.سعی شده اتمسفر ورزشگاه ها رو بهتر و طبیعی تر طراحی کنند و در آخر تریلر خوشحالی های بعد از گل جدیدی نظیر خوشحالی رونالدو و گریزمان به بازی اضافه شده .(خوشحالی هایی که میشه باهاشون حسابی روی اعصاب رقیبان قدم زد) سپس دو گزارشگر معروف این عنوان وارد استیج شدند و شروع به توضیحات و هایپ این نسخه کردند. سپس تریلر دیگری به نمایش در اومد . بازشگت الکس هانتر ! بخش داستانی بازی در این نسخه هم وجود دارد . عنوان the Journey : Hunter Returns برای این بخش در نظر گرفته شده که ادامه ی داستان الکس هانتر رو روایت میکنه.هانتر حالا بزرگ تر شده و نزد بازیکنتن و مربیان اروپا از احترام ویژه ای برخورداره.نکته ی قابل توجه که در این تریلر مشخص بود استفاده بیشتر از بازیکنان و مربیان در بخش داستانی به عنوان شخصیت های فرعی بود .در کل بنظر می رسه که با بخش داستانی قوی تری نسبت به نسخه قبلی برخورداریم.در کل نمایش فیفای امسال هم مثل سال های گذشته حالت تکراری خودشو حفظ کرده . امسال بازیکن رو کاور بازی رونالدو هست . رونالدویی که حداثل یک بار حقش بوده روی کاور این بازی باشه. به هر حال این موضوع خیلی مهمی نیست. اصل کار گیمپلی این بازی و کانکشن این بازی هست که باید صبر کرد و تجربه کرد. متاسفانه عناوین ورزشی EA مثل هندونه ی در بسته هست و تا وقتی که تجربه نکنیم نمیشه راجبش نظر دقیقی داد.و حیف که بر خلاف شایعات خبری از قسمت FIFA Street نبود.

وقتشه ماشینو روشن کنی !

بدون وقفه می رسیم به عنوان معروف و محبوب : Need for Speed .با اطلاعاتی که قبلا منتشر شده و انتظارهای کمو زیاد به تماشای این تریلر می پردازیم .تریلری نفس گیر و زیبا رو شاهد بودیم . گرافیک نسبتا بی نظیر , گیمپلی روون , خودروهای سطح بالا.چیزی که نشون داده شد کاملا قابل قبول بود و دقیقا همون چیزی بود که دنبالش بودیم.سرقت خودرو با خودرو.جزئیاتی از این عنوان قابل مشاهده بود. این نسخه رو می شه بطور کلی ترکیبی از NFS Run و NFS Rivals با چاشنی مولتی کرکتر و سویچ کرکتر GTAV ! امیدواریم که از این قابلیت صرفا یه کپی ساده نشده باشه . یک مقدار تریلر مارو یاد فیلم های Fast and the Furious مینداخت. کاش نتیجه ی کار خیلی تخیلی نباشه. در توضیحات داده شده راجب این نسخه گفته شده شخصی سازی خودروها نسبت به عنوان قبلی عمیق تر و کامل تر شده.تنها نکته منفی که میشه در این تریلر دید (که شاید یک وسواس بیهوده باشه)تعداد زیاد صحنه آهسته بود که در بعضی مواقع می تونه به تجربه گیمپلی آسیب بزنه.در کل میشه این نمایش رو نقطه اوج کنفرانس دونست.

You Never Run Alone

(تنها فرار نخواهی کرد)

عنوان جدید شرکت سازنده ی  Brother: a Tale of Son رونمایی شد . ابتدا تریلر معرفی , سپس توضیحات سازندگان و ایجاد هایپ ! و در آخر نمایش گیمپلی از این عنوان.بازی با نام A Way Out راجب دو کرکتر مرد که داخل زندان هستند و برای فرار تلاش می کنند و در قسمت هایی مشخصه که از زندان فرار کردند ولی هنوز به فرار ادامه میدن ! هسته اصلی بازی حالت Co-Op هست که هم بصورت آنلاین و یا بصورت Split-Screen میشه تجربه کرد . نکته ی جالب اینه که بازی فقط در حالت دو نفره قابل اجرا است و تنهایی قادر به تجربه ی این عوان نیستیم.گرافیک بازی خیلی چنگی به دل نمیزند البته از این استودیو از لحاظ گرافیکی انتظار بیشتری نمیشه داشت .

تمرکز بازی روی گیمپلی , داستان , شخصیت پردازی و برخورد های دو کرکتر با یکدیگر است. گیمپلی بازی جذاب و راضی کننده بود. مخفی کاری,رانندگی,شوتینگ,نبرد های تن به تن,معما ها و پازل ها و به احتمال زیاد QTE (دکمه زنی) در این عنوان قابل مشاهده بود.در کل بازی نمایش خیلی خوبی داشت و خیلی سریع خودش رو تو دل گیمرها تبدیل به عنوان مورد انتظار کرد.نکته خیلی جالب و حاشیه ساز این نمایش, شباهت یکی از کرکترهای بازی به شخصیت Nathan Drake قهرمان محبوب سری Uncharted بود !

میکس Crysis و Titanfall

طبق شایعه هایی که قبل از شروع کنفرانس شده بود انتظار می رفت عنوان جدیدی از استودیو BioWare معرفی شود که چنین اتفاقی افتاد.تریلری ۴۴ ثانیه ای به نمایش در اومد که بیشتر شبیه به تیزر بود . اطالاعات خاصی از این عنوان منتشر نشد ولی طبق گفته ی سازندگان در کنفرانس ماکروسافت بیشتر به این معرفی این عنوان پرداخته می شه.نمایش این بازی به نوید یک بازی با اتمسفر Crysis رو میده . طبق سابقه ی استودیو سازنده بنظر میاد با عنوان قابل قبول و حرفه ای طرف باشیم . باید تا کنفرانس ماکروسافت صبر کرد…

پرتاب ۳ امتیازی برای پیشرفت

وقت بسکتباله. نمایش کوتاهی از حرکت با توپ و سیستم دریبل این نسخه و توضیحات سازندگان راجب این نسخه و نمایش تریلری دیگر.حالت جدید The One که امکان بازی بین بازیکنان لیگ و خیابانی و بصورت مشترک رو به ما میده.بستگی به خودمون داره که به چه صورت , با چه کسی و در چه محیطی به رقابت بپردازیم. بنظر جالبه.EA داره سعی می کنه با استفاده از حالت های جدید و لایسنس های مختلف عنوان NBA Live خود رو گسترش بده و در مسیر پیشرفت قرار بده . همه میدونیم که میخواد از زیر سایه ی NBA 2K خارج بشه . درست مثل کاری که در رقابت PES و FIFA کرد و موفق بود . باید صبر کرد و دید در نسخه ۲۰۱۸ خود چقدر موفق خواهد بود.

بازگشت جدای , بازشگت شکوه ؟

نوبت به آخرین نمایش رسید. درسته, آخرین نمایش ! نمایش های مختلف Star Wars : Battlefront 2 .یک پکیج کامل باری طرداران این عنوان و طرفدارای جنگ ستارگان. نمایش بخش داستانی و تایید حالت داستانی بصورت آفلاین که واقعا خبر خوبی برای  , بخش چند نفره و ۳۰ دقیقه ی آخر نمایش گیمپلی از بخش چند نفره که ۴۰ نفر بصورت زنده در حال بازی کردن این عنوان هستند .(درست مثل ۳۰ دقیقه آخر کنفرانس پارسال که این برنامه روی Batlefield 1 اجرا شد)گرافیک و گیمپلی بازی مانند نسخه ی قبلی کاملا زیبا و قابل قبول بوده. اکشن نفس گیر , قهرمانان قابل بازی ,مپ های متفاوت و جدید همه نشون دهنده ی عنوان خوبی است. نکته جالب این قسمت از کنفرانس خانمی بود که برای توضیحات بخش های مختلف بازی به استیج اومد. چند روز قبل از شروع نمایشگاه خبر خوشحال کننده ای منتشر شد که به تغییر مجری کنفرانس یوبسافت اشاره می کرد.دیگه قرار نیست خانم Aisha Tyler رو با اون جک ها ی بی مزه و لحن نچندان جالب خود ببینیم. خوشحال بودیم تا این که یک باره همه چی خراب شد . تو کنفرانس EA شخصی اومد که به خوبی تونست جای مجری نچسب یوبسافت پر کنه .تیکه ها و جک های بی مزه.نکته ی منفی نمایش Battlefront 2 همین خانم بود و بس!

کنفرانس بعد از نمایش ۳۰ دقیقه ای بخش چند نفره به پایان رسید .

جمع بندی پایانی

کنفرانس امسال هم در کل تکراری بود . نقاط قوت و ضعف خودش رو داشت ولی قابل پیش بینی بود.ای کاش لحظه های اوج و هیجان انگی  بیشتری داشت . شاید بزرگ ترین نقطه ضعف امسال حضور کم تعداد عناوین مختلف بود بطوری که فقط ۸ عنوان نمایش داده شد و نسبت به این ۸ عنوان صحبت های بیش از حدی روی استیج شد .شاید تنها چیزی که متفاوت بود نسبت به کنفرانس سال های گذشته نبود آقای Peter Moore بود با اون چهره ی دوست داشتنی و آرامش خاص خودش.کنفرانس امسال در نهایت یک کنفرانس متوسط رو به خوب با عناوین بزرگ بود والبته یک شروع آروم برای نمایشگاه امسال. امیداویم سال های آینده کنفرانس های بهتر و متفاوت تری از EA شاهد باشیم

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پست مهمان