حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اکسسوری هایی که هر اتاق خواب نیاز دارد

 

این روزها اتاق خواب بدون تخت وجود ندارد و معمولاً هر اتاق خوابی شامل حداقل وسایل اصلی دیگری مثل کمد لباس و آباژور است؛ اما ممکن است با وجود بسیاری از این وسایل ضروری، باز هم اتاق خوابتان ناقص بنظر برسد چراکه در بیشتر بخش های اتاق، این اکسسوری ها یا لوازم جانبی هستند که آن را به یک اتاق کاربردی و در عین حال ساده،  آرامش بخش  و جذاب تبدیل می‌کند که از ما بعد از یک روز طولانی و خسته‌کننده استقبال می‌کند. البته اکسسوری های مشخصی هستند که این بازدهی را در اتاق خواب به شما می‌دهند که می‌توانید با اضافه کردن آن‌ها، ظاهری جدید به اتاقتان ببخشید. در ادامه ۸ اکسسوری که هر اتاق خواب به آن نیاز دارد را برمی‌شماریم.

  • پتو

هر اتاق خواب باید یک پتوی رنگارنگ به عنوان گزینه‌ای برای تقابل رنگ‌ها داشته باشد. آن را همیشه پای تخت تا کنید تا برای گرم کردن پایتان در شب های سرد نیز به کار آید. هنگامی که رو تخت نشسته‌اید و تلویزیون تماشا می‌کنید، به روی شانه هایتان قرار دهید یا با آن یک حس گرم و نرم را وقتی که بر روی صندلی در حال مطالعه مجله دلخواه‌تان هستید، تجربه کنید.

  • کوسن‌ها

حالا نوبت استفاده دیگری از رنگ، طرح و بافت در دکور اتاق خواب است. اضافه کردن تعداد کمی کوسن روی تخت به راحتی ظاهر اتاق‌تان را بهتر می‌کند. ترفند این کار استفاده کردن از حداکثر ۳ کوسن است نه بیشتر. همچنین، از رنگ‌ها و طرح هایی استفاده کنید که با تخت و سایر اکسسوری‌های اتاق هماهنگی داشته باشد.

  • شمع ها

ممکن است بنظر برسد که غیرضروری اند و تنها جنبه کاربردی دارند؛ اما یک جفت شمع بالای تخت، اتاقتان را استثنایی می کند! اگر می‌خواهید تمام تلاش‌تان را برای این کار کنید، به ۴ شمع نیاز دارید: دو شمع اروپایی در یک طرف بالای تخت و دو شمع دیگر روبروی آنها. شما میت‌وانید شمع ها را بهراحتی هماهنگ کنید یا برای کنتراست رنگ‌ها، از آنها استفاده کنید.

  • نورپردازی

شما باید منابع مختلف نور در اتاق خواب داشته باشید مانند آباژورهای دو طرف تخت، آباژور زمینی و لامپ سقفی. اگر به حضور تمام این منابع نوری بی‌علاقه‌اید، باید گفت فرصت خوبی را برای افزایش جذابیت اتاق‌تان از دست داده‌اید! شما حداقل به یک نوع خاص از لامپ نیاز دارید مثل یک چلچراغ کوچک یا یک آبازور زمینی با طراحی براق. اتاق خواب‌تان با هر نوع سبک دکوراسیون نیاز به یک نوع از این لامپ ها نیاز دارد.

  • یک اثر هنری بزرگ

به اتاق خواب خود با نصب چیزهای چشمگیر بر روی دیوار پشت تخت، زرق و برق دهید. هرچند گروهی از آویزهای کوچک هم می‌تواند چشمگیر باشد؛ اما جلوه یک قطعه بزرگ را ندارد. خود را محدود به نقاشی‌ها یا عکس های چاپی قاب شده نکنید. می‌توان از لحاف‌ها، آینه های زینتی، معماری های زیبا، برچسب های دیواری، نقشه های قاب شده و عکس‌ها یا تابلو فرش های بزرگ نیز با این هدف بهره برد. اگر گزینه انتخابی شما حداقل نیمی از عرض تخت خواب بود، به اندازه کافی بزرگ است تا این تعادل زیبایی را در اتاق پدید آورد.

  • قالیچه

از قراردادن قالیچه به این دلیل اینکه اتاق خواب‌تان کفپوش دارد خودداری نکنید. قالیچه‌ها لایه دیگری از بافت، رنگ و طرح را به اتاق اضافه می‌کنند. هنگام انتخاب قالیچه باید در نظر بگیرید که حداقل دو سوم از تخت روی قالیچه باشد و همچنین حداقل ۱۸ اینچ از قالیچه از دو  طرف و پایین تشک بیرون و مشخص باشد. گزینه دیگر، پهن کردن قالیچه کوچکتر در پای تخت یا یک سمت از طول تخت است. در هر دو این حالات قالیچه ای را انتخاب کنید که فضای خالی را حداقل تا چند اینچی نزدیک‌ترین دیوار پر کند.

  • گیاهان آپارتمانی

هر اتاق خوابی به یک یا دو گیاه آپارتمانی نیاز دارد تا هم به تمیزی هوا کمک کند و هم رنگ و آرامش ببخشد.

  • وسایل شخصی

اتاق خواب جایی است که بیشترین لوازم شخصی‌تان را در آنجا قرار می‌دهید. فرض کنید به خانه دوستتان رفتید. احتمالاً گذرتان به آشپزخانه و سرویس بهداشتی خواهد خورد؛ اما اتاق خواب منطقه‌ای است خارج از دسترس و حریم شخصی محسوب می‌شود. اتاق خواب‌تان با افزودن بعضی چیزها مثل عکس‌های شخصیت‌ها یا مکان های مورد علاقه‌تان، دست سازهای‌تان و کلکسیون یا چیزهایی که برایتان معنی خاصی دارد، می‌تواند خصوصی‌تر نیز شود!

 

 

 

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا آرامیان