حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی گلکسی اس ۸ (Galaxy s8): جوان

گاهی اوقات با دیدن بعضی محصولات حسابی به فکر فرو می رویم. برخی محصولات واقعا تامل برانگیز هستند. گلکسی اس ۸ یکی از این دستگاه هاست که وقتی نگاهش می کنید، با نگاهی به گذشته سعی می کنید ببینید کجای مسیر پیشرفت را ندیده اید که ناگهان چنین محصولی پا به دنیا گذاشته است! گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس پرچمدارهای نیمه اول ۲۰۱۷ سامسونگ هستند، دستگاه هایی که در تاریخ پرچمدارهای سامسونگ یک نقطه عطف ویژه به شمار می روند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا این نقطه عطف را بررسی کنیم و ببینیم چقدر پخته عمل کرده اند!

گلکسی اس 8

اجازه بدهید مقدمه را با یک داستان تکراری درباره ناکامی سامسونگ در گلکسی نوت ۷ و قصد جبران آن در گلکسی اس ۸ آغاز نکرده و یک خاطره مربوط به زمان ارایه گلکسی اس ۵ و آیفون ۶ را بیان کنم.

روزی در مصاحبت با یکی از عزیزان که در زمینه فناوری نظر ایشان را بسیار محترم می شمردم درباره کیفیت طراحی دستگاه صحبتی داشتیم. از نظر من طراحی خارجی دستگاه اهمیت زیادی نداشت و متمرکز تر بر سخت افزار و قابلیت ها بودم. ایشان در مقابل اما می گفتند نیمی از تجربه کاربری شما حاصل لمس بدنه دستگاه بوده و نیم دیگر حاصل تعامل با سخت افزار و سیستم عامل است. با لمس گلکسی اس ۸ این موضوع را دریافتم که طراحی می تواند حتی تا ۷۰٪ نظر شما را در جهت ارتقا یا تعویض موبایل هوشمند خود تغییر دهد.

بازه ای که سامسونگ گلکسی اس ۵ را در مقابل آیفون ۶ داشت می توان گفت نقطه اوج افت سامسونگ در بازار موبایل دانست. افتی که سبب شد اپل از آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس تا به امروز بیش از ۲۲۰ میلیون دستگاه به فروش برساند و بدین ترتیب پس از موبایل های ساده نوکیا از جمله ۱۱۰۰، آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس پرفروش ترین موبایل های تاریخ تلفن همراه (نه لزوما تلفن همراه هوشمند) باشند. آیفون ۶ نه در مقابل آب مقاوم بود، نه دوربین ۱۶ مگاپیکسلی داشت، نه نمایشگر FHD سوپر امولد و حتی فرستنده مادون قرمز یا ژست های حرکتی هری پاتری (!) گلکسی اس ۵ را هم نداشت اما فروش آن حداقل ۵ برابر بیشتر از گلکسی اس ۵ بود!

گلکسی اس 8

بدون شک یکی از بزرگترین دلایل بزرگ را در کنار بزرگتر شدن نمایشگر می توان طراحی خیره کننده آیفون ۶ دید. می گویند “شکست درس موفقیت است!” سامسونگ این شکست را جدی گرفت و با آغاز پروژه صفر اقدام به طراحی گلکسی اس ۶ نمود. در ادامه آن تکامل های بسیار مثبت در گلکسی اس ۷ دیده شد و حالا در گلکسی اس ۸ که شاهد یک دستگاه فوق العاده فریبنده هستیم. در طول این ۳ سال آیفون ها را می بینیم که با اندک تغییر یا بهبود در طراحی مقابل هستند، موضوعی که طلسم آن همزمان با عرضه پروژه Great سامسونگ که همان گلکسی نوت ۸ است، شکسته خواهد شد و در سالگرد ۱۰ سالگی عرضه آیفون شاهد تغییر یا بهبود طراحی شایان توجه از اپل خواهیم بود.

اما سوال اصلی اینجاست، گلکسی اس ۸ چطور دستگاهی است؟ اگر گلکسی اس ۷ دارم باید آن را ارتقا بدهم؟ اگر قصد خرید یک پرچمدار در سال ۲۰۱۷ را دارم، باید پس انداز خود را به جیب سامسونگ سرازیر کنم؟ در ادامه این جوان سامسونگ یعنی گلکسی اس ۸ میهمان ترنجی خواهد بود تا پاسخ این سوال ها را از آن استخراج کنیم.

طراحی، لوازم جانبی و بسته بندی

گلکسی اس 8

بسته بندی گلکسی اس ۸ تا حدود زیادی شبیه به گلکسی اس ۷ است. در حقیقت می توان گفت مخلوطی از گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۷ را شاهد هستیم. در گلکسی اس ۶ دور جعبه دستگاه یک جلد کاغذی وجود داشت، اینجا نیز همینطور است. در گلکسی اس ۷ درب جعبه از کنار باز می شد، رنگ آن مشکی بود و نام گلکسی اس ۷ به رنگ آبی روی آن نوشته شده بود، اینجا نیز همانطور است. در گلکسی اس ۷ شاهد وجود یک آهنربا برای بسته شدن جعبه بودیم، البته این موضوع در نسخه جهانی وجود داشت و نسخه امریکا تنها یک لبه کاغذی وجود داشت که درون جعبه می رفت و درب آن بسته می شد. حالا در گلکسی اس ۸ نسخه نهایی نیز شاهد حذف آهنربا هستیم. همچنین نام دستگاه روی جعبه به صورت بزرگ و با رنگ آبی، تنها S8 یا S8+ درج شده است و نامی از سامسونگ یا گلکسی وجود ندارد.

درب جعبه را باز می کنیم و با گلکسی اس ۸ را که بسیار خوشدست و جذاب به نظر می رسد را کنار می گذاریم. تمام ابزارهای جانبی گلکسی اس ۸ به رنگ مشکی آماده شده اند. این برای ما که رنگ مشکی را می پسندیم موضوع جذابی است، به خصوص درباره هندزفری! صحبت هندزفری به میان آمد، باید بگوییم هندزفری AKG همراه گلکسی اس ۸ هندزفری دوست داشتنی با صدای دلنشین است که چند برابر بیشتر از هندزفری گلکسی اس ۶ و اس ۷ ما را راضی نگاه داشت.

شارژر سریع و تبدیل ها USB Type C به micro USB 2.0 و تبدیل OTG Type C به همراه گلکسی اس ۸ در جعبه آن عرضه می شود. این اتفاق خوبی است چرا که علاوه بر نایاب بودن چنین تبدیل های با کیفیت مناسب در بازار، شما متحمل هزینه اضافه نیز نمی شوید.

گلکسی اس 8

به گلکسی اس ۸ می رسیم. ما رنگ مشکی را در اختیار داشتیم، البته تجربه کار با دو رنگ دیگر آن یعنی ارکید (نقرهای مایل به بنفش) و طلایی (طلایی مایل به قهوه ای) که به صورت رسمی در بازار ایران عرضه می شوند را داشته ایم. باید بگوییم یک دست بودن رنگ مشکی را بسیار می پسنیدم، به خصوص که پنل جلویی تمام رنگ های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ به رنگ مشکی طراحی شده است. این مهم به دلیل عدم بد چشمی کردن حسگرهای متعدد بالای نمایشگر است.

رنگ های نقره ای و طلایی با فریم آلومینیومی براق روشن ارایه می شوند که جلب توجه خاصی می کند. به رنگ مشکی باز می گردیم. برای اولین بار پس از سالیان متوالی پس از گلکسی اس ۳ و همانند گلکسی اس ۷ اج مروارید سیاه، شاهد استفاده از رنگ مشکی خالص در پرچمدار سامسونگ هستیم. این شرکت همیشه از رنگ های خاص استفاده می کرده است. رنگ مشکی عموما در این محصولات مایل به آبی یا سورمه ای بوده است. در گلکسی اس ۷ رنگ سورمه ای جای خود را به مشکی زغال سنگی داد و حالا در گلکسی اس ۸ شاهد تصمیمی شبیه به چیزی که در گلکسی اس ۷ اج مروارید سیاه گرفته شد، هستیم.

گلکسی اس 8

رنگ بدنه آلومینومی سیاه براق است اما خوشبختانه همانند آیفون ۷ جت بلک شاهد خش افتادن آن نیستیم. این فریم آلومینیومی سیاه در کنار شیشه های سیاه پشت و رو سبب می شود یک دستگاه یکدست مشکی بدون هیچ موضوع ناهمگونی باشیم.

برای اولین بار است که شاهد عدم درج لوگو روی پنل جلویی دستگاه هستیم. البته از این اولین ها در گلکسی اس ۸ زیاد است. اولین پرچمدار سامسونگ بدون دکمه هوم روی پنل جلویی، اولین پرچمدار سامسونگ با نمایشگر بدون حاشیه، اولین پرچمدار سامسونگ با برآمدگی دوربین صفر، اولین پرچمدار سامسونگ با نمایشگر بزرگتر از ۵٫۷ اینچ و اولین پرچمدار سامسونگ که اولین اظهار نظر هر کاربر درباره آن پیرامون زیبایی اش می چرخد! سوال اینجاست که حاصل جمع همه این “اولین” ها مثبت است یا منفی؟

پاسخ این سوال ها در بخش طراحی کاملا مثبت است. تک تک این تغییرات را دوست داریم و در کنار هم سبب شده است گلکسی اس ۸ بدون شک زیبا ترین موبایل سامسونگ و البته زیباترین موبایلی باشد که تا کنون ساخته شده است. زیبا ترین موبایلی که با تمام این زیبایی ها مقاوم نیز بوده و گواهی IP68 را بر مقاومت در برابر آب و خاک نیز دارد.

گلکسی اس 8

گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸+ از نظر ابعادی با دیگر دستگاه های ساخت سامسونگ و البته دیگر دستگاه های برندهای مختلف، تفاوت دارد. نسبت تصویر ۱۸٫۵:۹ عریض تر از نسبت تصویر عرف ۱۶:۹ است. این سبب می شود با وجود نمایشگری بزرگتر اما عرض دستگاه کمتر از دستگاه های دیگر باشد و به طبع آن قد آن بیشتر شود. پیش از این شاهد چنین تغییری در آیفون ۵ نسبت به آیفون ۴ اس بودیم که عگس العمل های طنر جالبی داشت. آن زمان اپل از نسبت تصویر ۳:۲ به نسبت تصویر ۱۶:۹ تغییر موضع داده که یک تغییر موضوع اجباری و لازم که مورد انتظار نیز بود اما حالا سامسونگ تغییری داده است که نه لازم بوده و در جهت استانداردی مشخص. بیشترین صجبت درباره این موضوع را در بخش نمایشگر خواهیم داشت اما تا جایی که به طراحی باز می گردد باید گفت که عرض کم دستگاه در به دست گرفتن آن کمک شایانی می کند.

گلکسی اس 8

حسگر اثرانگشت در قاب پشتی و در کنار دوربین قرار گرفته است. این مکان دقیقا جایی است که قبلا سامسونگ برای قرار دادن حسگر ضربان قلب و فلاش در گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۷ استفاده کرده بود. طبیعتا به نظر سامسونگ این نقطه از نظر دسترسی نوک انگشت اشاره جای مناسبی بوده که برای ثبت ضربان قلب روی حسگر مربوطه، روی آن قرار بگیرد. حال سامسونگ با انتقال این حسگر به سمت مخالف آن در کنار دوربین و جایگزین کردن جایش با حسگر اثرانگشت، همچنان متصور است که اینجا جای خوبی برای حسگر اثرانگشت است. آیا واقعا اینطور است؟ مسلما خیر! چه در گلکسی اس ۸ و چه در گلکسی اس ۸+ هیچ کدام نمی توان گفت که حسگر اثرانگشت در محل مناسبی قرار داده شده است. خوشبختانه به لطف حضور اسکنر عینبیه چشم نباید خیلی نگران این موضوع باشید، چرا که با ثبت اسکنر عینبیه چشم به زودی متوجه می شوید که حسگر اثرانگشت یک راه قدیمی برای باز کردن موبایل است. البته باید گفت هنوز این راه قدیمی در شرایط مختلف بیشتری قابل دسترسی است!

نمایشگر

گلکسی اس 8

گلکسی اس ۸ را روشن می کنیم، هنوز خبری نیست و حس عجیبی به ما دست نداده است. شاید سامسونگ باید با یک آپدیت جدید رنگ صفحه راه اندازی گلکسی اس ۸ را به سفید تغییر دهد، اینطوری شما در همان ابتدای روشن کردن دستگاه تحت تاثیر نمایشگر بدون حاشیه آن قرار خواهید گرفت. در حال حاضر شاهد یک صفحه مشکی ساده است. حتی سامسونگ می تواند برای صفحه راه انداز دستگاه از انمیشنی شبیه به آن نوار رنگی که در هنگام وجود نوتیفیکیشن یا پخش موزیک دور حاشیه نمایشگر دور می زند، استفاده کند، این ها پیشنهادات ترنجی است!

گلکسی اس 8

زمان استارت آپ گلکسی اس ۸ کمتر از گلکسی اس ۷ بوده و این را به فال نیک می گیریم. صفحه قفل گلکسی اس ۸ متحرک و حساس به حرکت است و انمیشن خاصی دارد. پس از باز شدن آن نیز با تصویر زمینه متحر حساس به حرکت رو به رو می شوید. با توجه به تمام صفحه بودن نمایشگر، خمیده بودن آن در لبه ها و استفاده از تصویر زمینه متحرک زیبا، حس خوبی در هنگام کار با دستگاه به شما دست می دهد.

گلکسی اس 8

نمایشگر بدون حاشیه، دولبه خمیده و سوپرامولد گلکسی اس ۸ موجودیست بس فریبنده که چه در هنگام بازی باشید چه در حال تماشای ویدیو یا حتی چت کردن و ترنجی خواندن، شما را مجذوب خود می کند. این نمایشگر بزرگترین نقطه قوت فروش گلکسی اس ۸ می تواند نام بگیرد. در حقیقت سامسونگ سال ها یکی از بهترین نمایشگرهای بازار را ارایه می داد اما جذابیت ویژه ای در آن اضافه نکرده بود. حال با کم شدن حاشیه ها و حفظ تقارن در بالا و پایین دستگاه و البته خمیده بودن در دو لبه راست و چپ، سامسونگ می خواهد مطمئن شود که شما در این دستگا ه غرق خواهید شد.

این نمایشگر شایعه ای مبنی بر تمایل تراز سفیدی به رنگ قرمز را دارد. اما آیا واقعا اینطور است و باید نگران آن باشیم؟ حقیقت این است که مقداری خطا در تراز رنگ سفید همه پنل نمایشگرهای دستگاه های محتلف وجود دارد. می توان گفت در بعضی دستگاه های گلکسی اس ۸ چنین موضوعی وجود دارد اما چیزی نیست که بخواهید نگران آن باشید. به لطف تنظیم دستی تراز رنگ سفید در بخش تنظیمات نمایشگر، شما می توانید این موضوع را به دلخواه خود تنظیم کنید. علاوه بر آن به لطف به روزرسانی سامسونگ برای گلکسی اس ۸ این تنظمیات به صورت خودکار به روز خواهد شد.

گلکسی اس 8

درباره رنگ قرمز گفتیم. نمایشگر امولد به واقع رنگ قرمز صحیحی ندارد، رنگ قرمز آن مایل به قرمز روشن است. هر چند خیلی از پنل های دیگر نیز قرمز خیلی غلیطی دارند که آن نیز صحیح نیست اما رنگ قرمز امولد ها به ذاته دقیق نیست. سامسونگ به لطف استفاده از فناوری Deep Red یا همان قرمز عمیق تا حدودی توانسته است در این زمینه پیشرفت کند. این پیشرفت بدین معنی نیست که قرمز در نمایشگر امولد عالی و بدون نقص است اما بهتر از چیزی است که در گلکسی اس ۷ دیده شده است.

گلکسی اس 8

حداکثر روشنایی و درخشندگی نمایشگر به حد قابل قبولی اقزایش یافته است، در نور زیاد روز و حتی تابش مستقیم نور خورشید هیچ مشکلی ندارید. درباره عمق رنگ مشکی و کنتراست هم با تولد به پنل امولد سامسونگ حرفی برای گفتن باقی نمی گذارند و بدون شک بهترین هایی هستند که در بازار پیدا می شوند. کیفیت لمس نمایشگر از بهترین هاست اما این موضوع در لبه ها کمی سخت صورت می پذیرد.

گلکسی اس 8

اجازه بدهید درباره اندازه نمایشگر صحبت کنیم، نمایشگر گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸+ واقعا بزرگ است؟! بله اما نه! فاکتوری که به عنوان اندازه نمایشگر اعلام می شود، قطر نمایشگر است. نمایشگر ۵٫۸ اینچی گلکسی اس ۸ یعنی اندازه گوشه لبه پایین سمت چپ تا گوشه لبه بالا سمت راست برابر ۵٫۸ اینچ است. به سبب تغییر نسبت تصویر نمایشگر گلکسی اس ۸ تقریبا می توان گفت عرض نمایشگر نسبت به نسل قبل ثابت بوده اما در عوض ارتفاع آن کشیده تر شده است. این راز نمایشگر بزرگ در اندازه کوچک است که به سبب کم شدن حاشیه بالا و پایین نمایشگر به تحقق پیوسته است.

گلکسی اس 8 گلکسی اس 8

گلکسی اس 8

حال سوال این است که آیا می توان از همه این نمایشگر به نحو مناسب در همه استفاده ها بهره برد؟ پاسه همان بالایی است، بله اما نه! در برخی نرم افزار ها شما قادر هستید از همه فضای نمایشگر استفاده کنید. در حقیقت اکثر برنامه های اندوریدی قابلیت به روز شدن با رزلوشن های محتلف را دارند اما همه بازی ها اینطور نیستند. در اکثر بازی هایی که ما تست کردیم، صفحه نمایشگر مفید گلکسی اس ۸ برابر با گلکسی اس ۷ بود! این موضوع مهمی است که اگر شما موبایلتان را برای بازی می خرید باید در نظر داشته باشید. اینکه در آینده توسعه دهنده ها به فکر به روز شدن بازی ها با این رزلوشن بیفتند یا خیر و یا اینکه نسبت تصویر ۱۸:۹ که در الجی جی ۶ نیز استفاده شده است، تبدیل به استاندارد گوشی های آینده خواهد شد یا نه هنوز مشخص نیست و اگر امروز این موبایل را تهیه کنید باید در فضای مفید ۵٫۱ اینچی بازی کنید نه ۵٫۸ اینچ!

گلکسی اس 8

دکمه هوم زیر نمایشگر به صورت لمس ۳ بعدی یا همان Force Touch طراحی شده است. این موضوع خوبی به شمار می رود چرا که چه زمانی که نمایشگر خاموش است و چه زمانی که درون یک برنامه هستید، نیازی به هیچ کار اضافه ای جز فشردن محل دکمه هوم زیر نمایشگر نیست. یعنی نه نیاز است دستگاه را آنلاک کنید و نه نیاز است در محیط بازی یا برنامه از پایین به بالا برای فراخوانی نوار دکمه های مجازی سوایپ کنید.

در مجموع باید گفت کیفیت نمایشگر گلکسی اس ۸ همانند همیشه و آن چیزی که از یک پرچمدار سامسونگ انتظار داریم، عالی است.

رابط کاربری

رابط کاربری گلکسی اس ۸ با ظاهری متفاوت نسبت به چیزی که از سامسونگ دیده بودیم ارایه شده است. این در ظاهر ماجراست، بیشتر این رابط کاربری همان Grace UX ارایه شده با گلکسی نوت ۷ است که بعد ها با اندروید ۷ به گلکسی اس ۷ آمد است که ظاهری متفاوت به خود گرفته است. آیکون ها زیباتر از پیش هستند. آیکون برنامه های پیش فرض سامسونگ ساده و رنگین است. وقتی پوشه برنامه های سامسونگ را باز می کنید یا رنگین کمانی از رنگ ها رو به رو می شوید. به صورت مشخص تر می توان گفت طراحی آیکون های پیش فرض برنامه های سامسونگ با الگوی طراحی آیکون جدید اینستاگرام به پیش رفته است.

گلکسی اس 8

در تمام رابط کاربری شاهد همین طراحی هستیم، از آیکون دکمه های ناوربری مجازی اندروید بگیرید تا آیکون ها و طراح های درون برنامه ای. سامسونگ در گلکسی اس ۸ ترجیح داده است آیکون اپ دراور را بردارد اما اپ دراور هنوز سر جای خودش است و با سوایپ بالا به پایین یا برعکس فراخوانی می شود. این روش را خیلی دوست داریم و در مدت کوتاهی ما را بد عادت خود کرده است!

حالا چه خوب این که میانبرهایی که با تپ طولانی روی آیکون برنامه های صفحه اصلی باز می شد، با تپ طولانی روی آیکون های داخل اپ دراور نیز ظاهر می شوند. برنامه های پیش فرض هر کدام در نوع خود بهترین هستند. برنامه موزیک در هنگام پخش موسیقی یک نوار رنگی دور نمایگشر به نمایش در می آورد که به نمایشگر بدون حاشیه دستگاه اشاره می کند و بسیار زیباست. پوشه حالا تعداد بیشتری برنامه را در یک نگاه نشان می دهند که این نیز پیشرفت مناسبی است.

گلکسی اس 8

در برنامه دوربین شاهد اضافه شدت واقعیت افزوده (AR) هستیم که در دوربین جلو و دوربین اصلی به بهترین شکل ممکن عمل می کنند. تنظیمات دوربین راحت و سریع است. ابتکار زوم یک دستی با دکمه شاتر موضوع ستودنی است که باید در همه دستگاه های دیگر نیز استفاده شود. صفحه کلید که از بخش های خیلی مهم در رابط کاربری است بسیار خوب و خوش دست بوده و با پشتیبانی همیشگی از تایپ سوایپ فارسی به شما کمک می کند که سریع تر تایپ کنید.

گلکسی اس 8

بیکسبی یا همان دستیار هوش مصنوعی جدید سامسونگ موجود جالبی است که در حد سرگرمی می توانید با آن کمی بازی کنید (!) اما نمی توان آن را نکته کلیدی در خرید دانست. حتی حرکت سامسونگ برای اختصاص یک دکمه اضافه برای دسترسی مستقیم به آن را نالازم و افراطی می دانیم.

گلکسی اس 8

قابلیت صفحه نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) پیشرفت های نرم افزاری مناسبی داشته است و حالا تعامل با آن در جهت کنترل موسیقی و دیگر موارد ساده تر شده است. البته در این بخش لگ های زیادی می بینیم که احتمالا به دلیل عدم استفاده از قدرت پردازنده در حالت آماده به کار است.

گلکسی اس 8

در رابط کاربری گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸+ به دلیل اج بودن نمایشگر هر دو دستگاه شاهد حضور اج پنل هستیم. این پنل کمی پیشرفت داشته و ایزار مفید Smart Select به آن اضافه شده است. خوب این که قابلیت ساختن Gif از محتوای در حال نمایشگر روی نمایشگر نیز وجود دارد.

در مجموع می توان گفت Samsung Experience 8.1 به همراه اندروید ۷ یکی از بهترین تجارب کاربری در دنیای اندرویدی است که بعد از اندروید خام می توان آن را برترین نیز دانست.

دوربین

گلکسی اس 8

دوربین یکی از مواردی است که خیلی از کاربران انتظار آتش بازی بیشتری از سامسونگ در آن را داشتند. در حقیقت اینجا می توان به شباهت مشخصات سخت افزاری دوربین گلکسی اس ۵ و گلکسی اس ۶ اشاره کرد. در بازه ارایه گلکسی اس ۶، حسگر تصویر با گلکسی اس ۵ یکسان بود اما مشخصات لنز عوض شده و گشودگی دیافراگم بازتر شد اما حالا با ارایه گلکسی اس ۸، در مقایسه با گلکسی اس ۷ شاهد مشخصات سخت افزاری لنز برابر و تعویض حسگر تصویر هستیم. علاوه بر تغییر حسگر تصویر می توان گفت آلگوریتم پردازش تصویر نیز ارتقا یافته که سبب می شود کیفیت تصاویر ثبت شده بهتر از گلکسی اس ۷ باشد. از آن جا که کاربران پیشرفت را بیشتر در تغییر اعداد می دانند، شاید بهتر بود سامسونگ فکری به حال تغییر اعداد می کرد!

گلکسی اس 8

دوربین اصلی با حسگر تصویر به روز IMX333 به جای حسگر تصویر IMX260 گلکسی اس ۷ ارایه می شود. این حسگر تصویر نیز فوکوس دوال پیکسل فوق سریع که در گلکسی اس ۷ دیدیم را داراست. از نظر مساحت، تعداد پیکسل و اندازه هر پیکسل مشخصات برابر با گلکسی اس ۷ است. کیفیت تصاویر اما در گلکسی اس ۸ کمی بهتر از گلکسی اس ۷ است. این بهتر بودن به آن معنی نیست که در یک قاب کلی شاهد تفاوت فوق العاده ای باشید اما در جزئیات می توان خروجی بهتر را دید.

گلکسی اس 8

گلکسی اس ۸ همانند گلکسی اس ۷ در شرایط نوری ضعیف هنوز از بهترین هاست. به لطف گشودگی دیافراگم باز، فوکوس فوق سریع دوال پیکسل و پیکسل های بزرگ ۱٫۴ میکرومتری است که شما می توانید به راحتی در شب با موبایل خود عکاسی کنید.

دوربین سلفی گلکسی اس ۸ پیشرفت محسوس تری نسبت به گلکسی اس ۷ داشته است. افزایش رزلوشن به ۸ مگاپیکسل را نمی توان بدون طعنه به دوربین ۷ مگاپیکسلی آیفون ۷ دانست! سامسونگ اما برای اولین بار در دوربین سلفی موبایل های خود از فوکوس خودکار بهره برده است که به شما کمک می کند تا تصویری با جزئیات بهتر را ثبت کنید.

 

گلکسی اس 8

به شکل مشخصی می توان گفت گلکسی اس ۸ با دوربین اصلی تکی در مقابل پرچمدارهایی با دو دوربین همانند آیفون ۷ پلاس، هواوی پی ۱۰ و الجی جی ۶ یک کمبود مشخص دارد اما کیفیت خروجی همان دوربین تکی در عکاسی عادی، از بهترین های بازار است. در مجموع می توان گفت اگر دوربین برای شما در خرید اولویت بالایی دارد، باید گلکسی اس ۸ بخرید.

سخت افزار (بنچمارک ها، باتری و صدا)

گلکسی اس 8

سر و صداهای زیادی پیرامون سخت افزار گلکسی اس ۸ به پا بود. به صورت دقیق گلکسی اس ۸ اولین موبایل هوشمند است که با چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ وارد بازار شد. هر چند این لقب به صورت نمادین به پرچمدار غائب از نظرات سونی تعلق می گیرد ولی در حقیقت نماینده سامسونگ است که اولین بار با این چیپست به بازار عرضه شد. برای ما جای سوال است که با وجود تصمیم مشابه به گلکسی اس ۷ برای تقسیم دستگاه هایی با چیپست اسنپدراگون و اگزینوس در بازارهای مختلف، چرا سامسونگ هیاهو را بر استفاده از چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ متمرکز کرد! بیشترین تعداد گلکسی اس ۸ که در بازار به فروش می رسد با چیپست اگزینوس ۸۸۹۵ ساخت همین شرکت تجهیز شده است و تنها دستگاه های بازار امریکا به چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ مجهز هستند. دلیل را می توان در ناکام ماندن دیگر شرکت ها همانند الجی در استفاده از اسنپدراگون ۸۳۵ دید!

گلکسی اس ۸ مورد تست ما مجهز به چیپست اگزینوس ۸۸۹۰ بود. به دلیل تصور مثبتی که از اگزینوس ۷۴۲۰ در گلکسی اس ۶ و اگزینوس ۸۸۹۰ در گلکسی اس ۷ داشتیم، انتظار یک عملکرد مناسب از این چیپست نیز در ما به وجود آمد و گلکسی اس ۸ نیز به خوبی به این انتظار پاسخ داد. گلکسی اس ۸ واقعا سریع است و در اجرا و بارگزاری بازی و برنامه ها بسیار سریع عمل می کند. تنها موضوع آزاردهنده ای که در عملکرد گلکسی اس ۸ دیده می شود، لحظه ای است که روی صفحه اصلی برای فراخوانی لیست برنامه ها سوایپ می کنید، اینجا یک لگ ناخوشایند دیده می شود که اگر سامسونگ آن را آپدیت های بعدی رفع کنید می توان گفت عملکرد گلکسی اس ۸ در زندگی روزمره واقعا سریع و دوست داشتنی است.

انمیشن ها سریع و راه اندازی برنامه ها واقعا بدون مکث است. در حقیقت برنامه همزمان با برداشته شدن دست شما از روی نمایشگر باز می شود که سرعت خیلی خوبی است. همچنین علاوه بر انمیشن ها در برخی برنامه ها تصاویر متحرک همزمان با بارگزاری برنامه نشان داده می شود. برای مثال برنامه تماس در حین باز شدن آیکون تماس را در وسط خود اجرا می کند، طرح زیبایی است که قدرت پردازشی خیلی خوبی می خواهد. چیپست ۱۰ نانومتری اگزینوس ۸۸۹۵ علاوه بر قدرت مناسب، مصرف خوبی هم دارد و در بحث عمر باتری می تواند مفید واقع شود.

باتری

گلکسی اس 8

گلکسی اس ۸ همانند گلکسی اس ۷ باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری دارد. مشخصا نمی توان انتظار داشت گلکسی اس ۸ با ۰٫۷ اینچ نمایشگر بزرگتر و با نیم میلیون پیکسل بیشتر نسبت به گلکسی اس ۷ بتواند عمر باتری بهتری داشته باشد اما نظر به چیپست ۱۰ نانومتری می توان گفت که انتظار عمر باتری برابر یا نزدیک به اس ۷ انتظاری بی جا نباشد.

باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری گلکسی اس ۸ با شارژر سریع سامسونگ و پورت تایپ C بسیار سریع و در مدت یک ساعت و نیم شارژ می شود. این موضوع جدیدی نیست و کاربران سامسونگ از تابستان ۹۳ و ارایه گلکسی نوت ۴ به آن عادت دارند.

از نظر عمر باتری می توان گفت می توانید تا حدود ۹ ساعت وبگردی تحت وای فای داشته باشید. تماشای ویدیو بیشتر از این مقدار و در حدود ۱۲ ساعت است. در استفاده کلی و دیتای موبایل مسلما نیاز خواهید داشت تا میانه های روز دستگاه را شارژ کنید.

صدا

گلکسی اس 8

امیدواریم گلکسی اس ۸ آخرین پرچمدار سامسونگ باشد که مجبوریم درباره بلندگوی تکی آن بنویسیم! سامسونگ هنوز از بلندگوی تکی خسته نشده و برای گلکسی اس ۸ نیز بلندگوی تکی در نظر گرفته است. واقعا وقت آن است که سامسونگ در زمینه صدای بلندگوی پرچمدارهای خود یک تغییر اساسی بدهد. از همکاری های این شرکت با AKG در تبلت گلکسی تب اس ۳ و هندزفری های گلکسی اس ۸ بعید نیست در نسل های بعدی سری اس و یا شاید در نسل بعدی خانواده گلکسی نوت شاهد همکاری جدید در جهت به کارگیری بلندگوهای استریو باشیم.

صدای بلندگوی تکی در حد بلندگوی تکی خیلی خوب است. بلندی آهنگ زنگ به شکل مشخصی زیاد است که بعید می دانیم با داشتن گلکسی اس ۸ تماسی را در شلوغی خیابان از دست بدهید. صدای هندزفری های AKG را به دلیل همراه نبودن این هندزفری با گلکسی اس ۸ نتوانستیم چک کنیم اما همینقدر که ظاهر متفاوتی با هندزفری های گلکسی اس ۷ (از نظر قسمتی که درون گوش قرار می گیرد) دارد ما را می تواند راضی کند.

جمع بندی و رقبا

گلکسی اس 8

موفقیت به دو چیز بستگی دارد، اینکه شما در کار خود چقدر موفق باشید و دیگری آن که رقبای شما چقدر در کار خود بدرخشند. مسلما هر شرکتی با ارایه آخرین پرچمدار خود سعی می کند بهترین های خود را ارایه دهد اما ارایه یک محصول در سقف توانایی های شما دلیل بر این نمی شود که سقف توانایی های دیگری از شما بیشتر نباشد!

گلکسی اس ۸ دستگاه شایسته ای است که رقبای شایسته ای نیز دارد اما یک عامل بزرگ بین گلکسی اس ۸ و رقبای دیگرش وجود دارد و آن بی همتا بودن این دستگاه است. دیگر رقبا در یک شمایل خاص در حال رقابت هستند اما گلکسی اس ۸ به واقع از نظر طراحی یک اعجوبه است. هر رقیب دیگری که برای این دستگاه مثال بزنید در این مرحله از میدان به در می شود. در واقع گلکسی اس ۸ آنقدر زیبا هست که بتوانید چشم روی معایبی مثل تک دوربینه بودن یا حسگر اثرانگشت توی اوت (!) آن کنار بیایید.

گلکسی اس 8

رقبای گلکسی اس ۸ را می توان پرچمدارهای سال دیگر شرکت ها دانست. آیفون ۷، الجی جی ۶، هواوی پی ۱۰، اکسپریا ایکس زد پریمیوم و اچ تی سی ۱۱. شاید نزدیک ترین رقیب را بتوان الجی جی ۶ دانست، پس از آن اکسپریا ایکس زد پریمیوم در کنار اچ تی سی ۱۱ و در نهایت هواوی پی ۱۰ قرار دارند. آیفون ۷ رقیبی است که مقایسه آن کمی متفاوت بوده و تفاوت های سیستم عامی را نیز باید لحاظ کرد.

در مجموع بدون شک می توان گفت گلکسی اس ۸ بهترین موبایل ساخته شده تا کنون و یکی از برترین گزینه های موجود در بازار است که انتخاب آن از بین گزینه های ممکن کار خیلی راحتی است. این دلیلی بر بی نقص بودن گلکسی اس ۸ نیست، همانطور که عنوان بررسی را انتخاب کردیم، گلکسی اس ۸، “جوان” است و نیاز به پخته شدن دارد.

فردا در ترنجی می توانید تمام سوال های خود را پیرامون گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸+ مستقیما از ترنجی بپرسید.

اشتراک در
اطلاع از
48 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
armin sat

بررسی عالی بود اقای عطایی ممنون از زحماتتون

Pouya

سلام خسته نباشید ممنون بابت مقاله فقط تو مقاله نوشته گلکسی اس ۸ مورد تست ما مجهز به اگزینوس ۸۸۹۰ بود ؟ ۸۸۹۵ هستا

MOAZEZ

تعجب میکنم یجا نوشتید
باید بگوییم هندزفری AKG همراه گلکسی اس ۸ هندزفری دوست داشتنی با صدای دلنشین است که چند برابر بیشتر از هندزفری گلکسی اس ۶ و اس ۷ ما را راضی نگاه داشت.
آخر مطلب نوشتید
صدای هندزفری های AKG را به دلیل همراه نبودن این هندزفری با گلکسی اس ۸ نتوانستیم چک کنیم
اگه نبوده تو جعبه چجوری راضیتون کرده؟

MOAZEZ

به شخصه من این گوشیو قابل رقابت با گوشیهای شاخ امسال نمیدونم و کماکان معتقدم HTC U11و XZ PREMIUM بهترین گوشیهای امسال هستن.هرگونه توهین به نظرمن نشان دهنده شخصیت خانوادگی شما میباشد.

Pouya

سلام معزز میشه یه سوال بپرسم ازت؟میشه بگی چیش قابل رقابت نیس صفحه نمایشش ضعیفه ؟دوربینش ضعیفه؟طراحیش ضعیفه؟پردازندش ضعیفه ؟غیر از اسمیک همه چیش عالیه من نمیفهمم تو پ ضعفی توش میبینی نمیدونم به نظرت طراحی لبه خمیده با حاشیه کم قشنگ تر از گوشی هایی که میگی نیست ؟اخه چطوری نیس کل دنیا اینو قبول دارن ولی تو نه؟ رابط کاربریش چرته؟ دوربین سلفیش ضعیفه؟

MOAZEZ

صفحه نمایشش ضعیف تره طبق مقایسه ها از xzp, دوربینش از u11ضعیفتره، طراحی یچیز سلیقه ایه نظرخاصی روش ندارم، تو تست سرعت هم نسخه اکسینوس از xzp تو اجرای بازی و نرم افزار خیلی راحت شکست خورد. من نمیگم گوشی بدیه ولی قابل رقابت با u11و xzpنیست.

ss

سوزش
فقط اس۸

MOAZEZ

گفتن فرق داره تا واقعیت. اصل واقعیت اینه که صفحه نمایش s8حتی از xهم کم میاره چه برسه به xzp. سایت زدن و توش هرچی نوشتن راحته. یکی بیاد با مقایسه نشون بده چی بهترینه.

Pouya

کی گفته صفحه نمایشش ضعیف تره تسبت به xzp کل سایت ها و کل دنیا این حرف رو قبول دارن که s۸ بهتره شما چه جوری اینو میگی ؟ البته من از زمان s6 این سایت رو دنبال میکنم و دیدم نظراتت رو که هگیشه میگی من خودم منبعم و من رفتم خودم مقایسه کردم و تا زمانی که چشمم سالمه نیازی به این سایتا تدارم اخه مرد مومن کل دنیا میگن اس ۸ صفش بهتره من خودمم گزاشتم بغل هم با چشم خودمم مقایسه کردم بازم s8 بهتر بود یعنی گل دنیا دروغ میگن شما درست میگی

Big S

کی مقایسه کرده گفته سونی بهتره؟؟!!د اخه همه سایتا دارن میگن بهترین صفحه نمایش اس ۷ شده ی سایتم که اس ۸ رو بررسی گرده بود اس ۸ رو دارای بهترین صقحه نمایش دنیا میدونست بعد تو میگی سونی گفتن بهتره؟عجبا!در ضمن درسته دوربین اچ تی سی بهتره ولی با فاصله بسیار اندک ک این فاصله با زیبایی فووووق العاده اس ۸ ک از دیدنش ادم سیر نمیشه و کیفیت صفحه نمایش بهتر و به احتمال زیاد بهتر بودن باطری جبران میشه.ک البته من پیشنهاد میکنم کسی ک میخواد اس۸ بخره صبر کنه یکم نوت ۸ رو بخره ک فقط قلمش میارزه به کل گوشیا و فقط کسی ک نوت داره اینو میفهمه و به شخصه اولین و اخرین گوشیم سری نوت سامسونگ هست✌

MOAZEZ

قبلا بهت نشون دادم صفحه نمایش xهم حتی از s8بهتره.

Pouya

معزز خدایی تو x رو با s8 مقایسه میکنی ؟ یا خدا گفتن فرق داره تا واقعیت ؟ میگم من خودم شخصا گزاشتم بغل هم به این نتیجه رسیدم اخه خدا وکیلی تو چه جوری x رو در حد اس ۸ میدونی اتفاقا یادمه تو صفحه ای که همین سایت اعلام کرده بود نمیدونم تو بودی یا دوستت که میگفتین صفحه نمایش z2 هم واسه s7 کافیه اخه خدایی من تو کف این چشمای شما موندم که چه جوری به این نتایج رنگارنگ میرسید

MOAZEZ

من مقایسه میذارم ولی سایت بنا به سامسونگی بودن تایید نمیکنه. خواستی بیا پیج SONYTECHNOLOGIES تو اینستاگرام مقایسه هارو ببین.

Big S

سایت تایید نمیکنه؟خخخ به اینجا هم مشکوکی تو کلا نیا.و اینکه اون مقایسه هایی ک تو اون پیج هست کدومشو تو انجام دادی؟؟؟؟در ضمن واقعا فکر کردی منی ک خودم رفتم دیدم اون صفحه نمایشی ک تو تصویر این پیج میگی ک ب شدت زرد هست رو باور میکنم؟والا نوت ۴ من ک سفیدش خیلی زرد تر از اس ۸ هست ینی قابل مقایسه نیستن به اندازه عکسای شما زرد نیست.بازم میگم اعتمادمون به چندین سایت معتبر بیشتر از ی فن سونی یا ی پیج سونیه.

Pouya

معزز پیجتو دیدم خخ چرا تا این حد دستکاری میکنی قشنگ تابلوعه حتی تو بعضی عکس ها نور صفحه اس ۸ هم کم کردی که بگی رنگا تو سونی قشنگ تر و نمادار ترن اخه مرد مومن چرا داری خودتو گول میزنی قشنگ معلومه دستکاری کردی من خودم با اس ۸ کار کردم و رنگ سفیدش رو دیدم اصلا اینجوری زرد نیس ویگه چیزی که با چشمای خودم دیدم رو که نمیتونی بگی نیس وقتی عکسایی که تو گرفتی انقدر زردن یعنی دستکاری کردی

Pouya

معزز یه پستی تو پیج اینستات دیدم یعنیا بچه ها حتما اینو برید ببینید یه عکس گزاشته زیرش نوشته xperia xz vs note 5 عکس iron man هست یعنی خدا وکیلی از این تابلو تر من دستکاری ندیدم حتما ببینیدا نوت ۵ رنگ قرمز iron man رو نارنجی نزدیک به زرد نشون میده یعنی خیلی خیلی تابلوعه قرمز تو امولدها یه ذره مشکل داره ولی نه اینجوری که تو گزاشتی یعنیا برق از سرم پرید با این پستت اصلاصفحه نمایش نوت ۵ تار ترم هس نمیدونم چرا

moh5519

من طرفدار اچ تی سی و اپل هستم ولی بی انصاف نیستم خدایی اینم یه غول هست و هیچ برندی جز اپل و اچ تی سی توانایی رقابت ندارن و سونی هم اصلا یه شرکت حساب نمیشه با این اشغال هایی که میسازه فن های بی سواد و بی ادب سونی لطفا دکمه تون رو بزنین برین تو پیج خودتون نظر های احمقانه بدین

Big S

چیو نشون دادی؟عکسای سایتها غیر باورن اونوقت عکسایی ک تو گرفتی درستن خخخخخ??. اسکرین مود رو ک تنظیم نکردی.معلوم نیست دستکاریم کرده باشی اونوقت میگی نشون دادم؟نکنه فن سونی میاد سامسونگ رو خوب نشون میده?شما اگه نشون دادی من خودم با چشم خودم مقایسه کردم و همونطور ک گفتم جز رنگ سفید اونم در مقایسه با اس ۷ تمام رنگای دیگه سامسونگ بهتر بود.کنارش اس ۸ نبود ک رنگ سفیدشو با اس۸ مقایسه کنم ولی رنگ اس۸ رو با اس۷ مقایسه کردم به شدت بهتر بود.شما اسکرین مود رو عوض کن بعد تست کن.البته برا خودت چون برا ما ک میفرستی دیگه قابل باور نیست.اعتمادمون به چندین سایت بیشتر از یک فن سونیه✌

moh5519

تو داری یو ۱۱ رو با این اشغال مقایسه می کنی این اشغال هنگی تو بلوتوث هنگ می کرد وقتی با یه دیواس دیگه متصل می شد طراحی اچ تی سی حرفی برا گذاشتن نذاشته صدای بوم سوند و ….. خیلی سر تر از این اشغاله

karen saadat

قبلا عرض کردم و الان تکرار میکنم…. شما بیسوادترین و متعصب ترین کاربر ترنجی هستین، آنکس که نداند و نخواهد که بداند…. در جهل مرکب ابد الدهر بماند…

حبیب

ممنون و خسته نباشید به سینای عزیز! دلمون تنگ شده بود واسه نقد و بررسی هات! ??

ss

عالی دردو بلاش تو سر سونی اون xzp اجر اشغال otherrrrrrrrrrrrs
ایول سامسونگ

A100

خدایی اصلا ابهت XZPرو نداره

ss

ایول سامسونگ واقعا اشغالی مثل xzp و xzs اصلا حرفی ندارن جلو این بزنن با اون صفحه نمایش افتضاح و دما رنگ اشغالش
ایول سامسونگ
دردوبلاش تو سر سونی otherssssssss اشغال اجر و معزز الاغ

etemadian

یه نفر این بچه رو از برق بکشه
چطور روت میشه اینجور جملاتی بنویسی .
واما در مورد این گوشی بنظر شخصی من بین , S8 , XZp , U11 فقط فاکتورهای قیمت و سلیقه تعیین کننده هستند. هر سه گوشی ضمن اینکه فوق العاده هستند از نظر مشخصات هم خیلی شبیه هم هستند.
من شخصا مثل اکثر شما از هر سه این برندها قبلا گوشی داشته ام و الان اگه بخوام یکی رو انتخاب کنم هر کدومشون واسه من یادآور خاطرات هیجان انگیز و شادی هستند که روی انتخاب احساسی من تاثیرگدار هستند.
علی النهایه با درنظر گرفتن اینکه هیچکدام از این گوشی ها رو از نزدیک باهاشون کار نکرده ام و مشروط بر اینکه تفاوت قیمتی زیادی نداشته باشند ، ابتدا نماینده هیجان انگیز سونی ، بعد سامی خوشتیپ و نهایتا اچ تا سی دلربا رو انتخاب میکنم .

Quality

دمای رنگ آشغالش 🙂
اصلا میدونی دمای رنگ چیه دوست عزیز؟!!
آیا میدونی همون S8 عزیزت هم دمای رنگش با چیزی که در phonearena هست خیلی فرق داره؟!!

صفحه نمایش افتضاح!! مطمئن باش همونطور که پرچمدار های قبلی سونی صفحه نمایش خیلی بهتری داشتن XZ پریمیوم هم صفحه خیلی بهتری نسبت به S8 داره! شک نکن اصلا!

MOAZEZ

اینا چه میدونن srgbچیه و پوشش ۱۴۰% رنگها یعنی چی. فکر میکنن چون برطبق rgbسایتهای درپیت اندازه میگیری دیگه همون درسته. پس اگه بخوایم همش بگیم rgbدیگه تلاش برای رسیدن به REC2020 هم الکیه چون خارج میشه رنگها از مثلثrgb. واسه همینه سامسونگ صفحه نمایشش از سونی کم میاره چون سونی یک نسل جلوتره

Big S

چطور وقتی میگن سامسونگ فلان مشکلو دلره با کله میای کامنتای ضد سامسونگ میذاری که باز ی مشکل دیگه!وقتی میگن بهترین صفحه نمایشو داره درپیتن خخخ.چه جلوی چشم ک خودم چند بارتست کردم چه تو سایتا سامسونگ بهترینه.سونی فقط رنگ سفیدش از اس ۷ بهتر بود ولی با اس ۸ دیگه فرقی نداره زیاد.و به جاش رنگای دیگه سامسونگ عالین و جذابن ک رابط کاربری سامسونگ کمک به جذاب تر بودنشون هم میکنه.

Pouya

اخ Big s میخواستم همین کامنتو الان بزارم شما برو تو اون پستی که تیتر زده شده بود (کاربران s8 از ریستارت های گاه و بی گاه شاکی اند)کامنتای معزز رو بخون چطور اونجا نیومدی بگی این خبر دروغه و حرف سایتا هس ؟ هر وقت ضد سامسونگه اون سایت سایت خوبیه ولی اگه مثل اون مقاله باشه که اس ۷ اج بهترین صفحه نمایش انتخاب شد دیگه سایتا درپیتن؟

Sadeghh

رنگ سفید و قرمز xzp با اختلاف بهتر از سامسونگ هست و رنگ مشکی s8 با اختلاف کم بهتر از سونی هستش
بقیه رنگ ها هم معمولا سونی با دقت بیشتری نشون میده (اشباع بودن رنگ ها تو سامسونگ به معنی بهتر بود نیست)
وضوح تصویر هم که بعید میدونم کسی بگی سامسونگ بهتر از سونی با ۸۰۶ پیکسل بر اینچ هستش!!

Saeed Mohammadipouya

بیخیال بابا داداش اینا فک کردن همه عین خودشون بیکارن که چرت و پرت ببافن

Big S

هیچوقت صفحه نمایش بهتری نداشتن.همیشه شنیدیم سامسونگ بهترین صفحه نمایش رو داره.امسالم خیلی زیاد اینو شنیدیم.سونی فقط حاشیه بهتری داشته ماشالا?

Saeed Mohammadipouya

خودت اعتراف کردی شنیدیم در ضمن هنون سنسور گنده اگه رو اس هشت بود ببینم چطور میتونست خریت کنه و با دس خوذش افتضاح قرنو بسازه که از فاصله کم میفته خورد میشه یا همون اسپیکر استریو هر چه قدرم بکشید خودتونو اسپیکرتون کیفیت استریو رو نذاره حالا هر چی میخاید بگید

Sadeghh

تو چرا تموم نمیشی؟؟!!
اگه کل منابع نفت و گاز ایرانم بودی الان باید تموم میشدی انقد میسوزی…
عجیبه!!

Saeed Mohammadipouya

باز توهم زدی بچه سال؟ تربیت ننه باباتو بروز نده

HiKa

سلام.
چقدر نسبت به این گوشی تعریف کردید! خیلی جانب دارانه بود.
من خودم با اس۸ کار کردم، ولی دیگه اینطوری هم که نیست بگیم “بهترین گوشی ساخته شده!” 😐
یا اینکه یه جا میگید “باید بگوییم هندزفری AKG همراه گلکسی اس ۸ هندزفری دوست داشتنی با صدای دلنشین است که چند برابر بیشتر از هندزفری گلکسی اس ۶ و اس ۷ ما را راضی نگاه داشت.” و در بعد باز میگید “صدای هندزفری های AKG را به دلیل همراه نبودن این هندزفری با گلکسی اس ۸ نتوانستیم چک کنیم اما همینقدر که ظاهر متفاوتی با هندزفری های گلکسی اس ۷ (از نظر قسمتی که درون گوش قرار می گیرد) دارد ما را می تواند راضی کند.” 😐 😐
یعنی با قیافه هندزفری شما فهمیدین کیفیت چند برابر بهتره؟!
پس لازمه من اضافه کنم این هندزفری اصلا ساخت AKG نیست، بلکه کاملا ساخت خود سامسونگ بوده اما AKG همکاری نزدیکی داشته با سامسونگ و در تولید محصول کمکش کرده.
اصلا نقد و بررسی خوبی نبود. بیشتر شبیه رپوتاژ آهنگی بود تا یک “نقد” درست و حسابی.
درسته گلکسی اس۸ واقعا گوشی شایسته ای هست ولی نه اونطور که شما نوشتید.
به نظر من این طراحی و این پروژه، میتونه توی نوت ۸ و یا اس۹ تکامل پیدا کنه و کاملتر بشه.
مثلا حسگر اثر انگشت به زیر نمایشگر منتقل بشه و اسپیکر استریو بهش اضافه بشه.

MOAZEZ

احسنت

Big S

گلکسی اس ۸ گوشیه شایسته ای و درش شکی نیست.اینجورم ک ایشون گفتن درست بود خداییش تو دست حس فوق العاده ای داره.در مورد هندزفری هم نمیدونم منظورشون چی بود ولی ی سایت دیگه فک کنم زومیت بود دقیق یادم نیست که تست کرده بود میگفت خیلی عالیه و خیلی بهتر اس هندزفری اس ۷ هست.
ولی اونجا ک میگین نوت ۸ قطعا همه چیش عالی میشه.به جز نوت ۷ تمام سریای نوت واقعا عالی بودن.و منم زیاد کاری به اس ۸ ندارم مهم نیست برام چون منتظرم وت ۸ بیاد بخرمش و میدونم هیچ گوشی ای حتی سری اس خود سامسونگ در حد نوت نیستن.بی نظیره

Saeed Mohammadipouya

مگه نمیدونی نویسنده این مطلب غلام حلقه به دوش سامسونگه

Yas

بین پرچمداران ٢٠١٧ تنها اس٨پلاس و اچ تى سى یو ١١ پرجمشون بالاست

Saeed Mohammadipouya

اس هشت حالت خوبه؟

Quality

این به هیچ وجه شبیه نقد و بررسی نبود!
بیشتر بقول یکی از دوستان به ریپورتاژ میخورد!

در عالی بدون این گوشی و صد البته پرچمدار های دیگه ۲۰۱۷ هیچ شکی نیست
اما اینکه میگید :
“اما یک عامل بزرگ بین گلکسی اس ۸ و رقبای دیگرش وجود دارد و آن بی همتا بودن این دستگاه است. دیگر رقبا در یک شمایل خاص در حال رقابت هستند اما گلکسی اس ۸ به واقع از نظر طراحی یک اعجوبه است.”!!!!
واقعا خیلی بی معنیه!
مگه این گوشی در طراحی چه پیشرفت خارق العاده ای داشته واقعا؟!
طراحی همونه! فقط دکمه هوم حذف شده و بیرون زدگی دوربین از بین رفته!
اینکه صفحه گوشی دراز تر شده تغییر طراحی به حساب نمیاد!
واقعا من نمیدونم حذف یک دکمه هوم و اضافه شدن اون قسمت به صفحه نمایش انقدر خوشحالی داره؟!!
قبول دارم زیباتر شده ولی کار خیلی خاصی انجام نداده واقعا! تغییر نسبت صفحه نمایش از ۱۰ سال پیش هم امکان داشته ولی به علت ضعف هایی که داشته کسی سراغش نرفته حالا به علت کمبود ایده این رو اجرا کردن!!

این گوشی ظاهرش زیباتر شده ولی دوربینش دیگه بهترین نیست و چند پله پایین تره از پرچمدار هایی مثل U11 ، باتریش نسبت به S7 افت داشته، جای حسگر اثر انگشتش افتضاح شده و قیمتش هم فوق‌العاده بالاست!!
و مهمتر از همه بجز تغییر چیپ ست و نسبت صفحه نمایش تغییر خیلی مهم و ملموسی نداشته واقعا!

Big S

عزیزم ما دست گرفتی؟تو دست فوق العاده حس خوبی داره و فوق العاده قشنگه.پیشرفتش رو نبین ببین کدوم گوشی ای اینشکلی هست.هم حاشیه کمه هم ایج داره.رسما وقتی دست میگیری همش صفحه نمایشه وقتی ی فیلم یا عکسیو باهاش میبینی بهترین حس رو بهت میده.
تغییر ملموسی نداشته؟کم شدن حاشیه؟کمی بهتر شدن دوربین عقب؟به شدت بهتر شدن دوربین جلو؟اسکنر چشم و چهره؟افزایش سرعت؟بهبودی محسوس رنگ سفید؟زیبایی بسیار زیاد ک دست بگیری متوجهش میشی؟صفحه نمایش بهتر؟دوربیتش دو نمره پایین تره ولی انچنان بد نیست و با مزیتهای دیگش اینو جبران میکنه.فقط خودت برو ازش استفاده کن همین

mohammadh hossein

بررسی فوق العاده بود. بهترین بررسی بود که از s8 خوندم.ضمنا در قسمت سخت افزار پاراگراف دوم به جای پردازنده اگزینوس ۸۸۹۵ نوشته شده ۸۸۹۰ لطفا اصلاح کنید.

REZA

خسته نباشید،
بررسی خیلی خوبی بود،ادم اصلا خسته نمیشد.
ولی یه پیشنهاد بجا اینکه با کلماتی مثل خیلی خوب یا خیلی بد ،یا زیباتر یا اینچنین کلمه ها جمله هارو بسازید ،میتونید یکم عدد هم قاطیش کنید!مثلا بجا اینکه بگید صداش بلنده،عدد بگید!
البته خیلی خوب نوشتید،ادم دلش میخواد بازم بخونش!منتظر بررسی u 11 هستیم!

Modarz

خیلی بررسی خوبی بود 🙂
لطفا دوباره اون نگاه صدرا و سینا رو بنویسین باحاله.

Ali.v

اگر دوربین اولویت بالایی برای شما دارد S8 بخرید؟؟؟?یعنی شما از DXO که htc U11 رو رتبه اول قرار داده بیشتر میدونید؟یا به مردم پیشنهاد خرید میدید؟قصدتون چیه واقعا!
یه سوال دارم،اس ۸ به جز صفحه نمایش بدون حاشیه چی داره که از xz پریمیوم و U11 اچ تی سی متمایزش میکنه؟
سونی با بیشترین تراکم پیکسل،یو ۱۱ با بهترین دوربین و رنگبندی فوق العاده،و لبه های حساس به فشار شک نکنید از اس۸ حداقل در این زمینه ها بهتره.
ترنجی تا کی میخوای به طرفداری آشکار و جانانه ات از سامسونگ ادامه بدی؟
نوشتی رقیب اس۸،اول G6 ال جی???بعد سونیxz،بعد یو۱۱?
خیلی خیلی معذرت میخوام ولی امسال سامسونگتون در حد htc U11 نیست
انقدر اینجور مطالب بی انصافانه و دور از حقیقت نوشتین که طرفدارای ترنجی کم و کمتر شدن.
واقع بین باشیم،نه طرفدار متعصب و کاذب !

Saeed Mohammadipouya

این گوشی دوربینش که باید بهتر از نسل قبل نیبود شد عین نسل قبلش در ضمن اون نسبت مسخره صفحه نمایش اصلا خوب نیس کم حاشیه بودنم به قیمت فدا کردن گوشی شده بیفته زمین فاتحه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)