حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کمپانی اسپیس ایکس می‌خواهد اینترنت جهانی را راه اندازی کند!

نوشته

6 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، ترنجی

اگر که شما این مطلب را می‌خوانید یعنی یکی از ۳٫۷۷ میلیارد افرادی هستید که به اینترنت دسترسی دارید. این آمار در حقیقت آمار خوبی است – تقریبا بیشتر از نصف جمعیت جهان –  در حالی که ۳ میلیارد نفر دیگر این دسترسی را ندارند.

افراد زیادی در راه ایجاد دسترسی به اینترنت در دورافتاده ترین نقاط جهان تلاش می‌کنند؛ یکی از آنها کمپانی اسپیس ایکس است. در نوامبر سال گذشته کمپانی ایلان ماسک برنامه کاربردی را با فدرال کمسیون ارتباطی  FCCامضا کرد که یکی از برنامه های آن در رابطه با ایجاد شبکه اینترنت پرسرعت جهانی است.

کمپانی اسپیس ایکس می خواهد تا سرویس پهنای باند پرسرعت، قابل اعتماد را در اختیار مصرف کنندگان در آمریکا و کل جهان قرار دهد. مناطق مورد نظر شامل مناطقی هستند که در حال حاضر تحت پوشش اینترنت نیستند.

اسپیس ایکس میخواهد از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ در جهت بهبود سرعت اینترنت و سایر اتصالات در آمریکا و بقیه جهان ۴۴۲۵ ماهواره در مدار زمین قرار دهد. این ماهواره ها قرار است توسط کمپانی Falcon به فضا منتقل شوند. سازمان ملل به تازگی روشن کرد که دسترسی به اینترنت یکی از پایه ای ترین حقوق انسانی است.

اگر چه گه کمپانی ایلان ماسک تنها کمپانی نیست که در زمینه بهبود سرویس اینترنت فعالیت می‌کند. فیسبوک از هواپیمای کنترل از راه دور مبتنی بر انرژی خورشیدی بزرگی برای ارائه سرویس اینترنت به دورترین نقاط جهان استفاده می‌کند، کمپانی AT&T می‌خواهد بوسیله خطوط برق وای فای انتقال دهد، همچنین دولت کانادا ونیویورک نیز برنامه ای ابتکاری برای رساندن پهنای باند مناسب به تمام شهر ها ترتیب داده‌اند

کمپانی اسپیس ایکس مشتاق است که در حل این مشکل همکاری کند. کوپر می ‌گوید : ” اسپیس ایکس میخواهد بخشی ازاین قضیه باشد و دسترسی به پهنای باند اتصال اینترنت پرسرعت و قابل اعتماد را در آمریکا و تمام جهان توسعه دهد.” شبکه ماهواره ای که اپیس ایکس پیشنهاد می‌دهد به افراد بیشتری  دسترسی سریع تر و قوی تری می‌دهد، اکنون تنها موضوعی که مطرح است آیا آنها اجازه و همکاری دولت ها را می‌گیرند ویا خیر؟

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Naja

قبلا هم شایعاتی بود اما مثنکه این سری جدیه اما وقتی تماس تلگرامو فیلتر کردن،حداقل ایرانیا فهمیدن که باید قید اینترنتو چیزای مربوط به اونو بزنن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سارا کاویانی