حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا ایموجی ها پسورد بعدی شما خواهند بود؟

نوشته

6 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، ترنجی

آیا تا به حال فکر کرده اید که زمانی قفل گوشی خود را با پین ۴ تایی ساده عددی باز کنید و یا با ایموجی خنده؟ به نظر میاد رشته ای از ایموجی ها کمی نسبت به رمز ۴ عددی” ۲۴۷۶” بیشتر در ذهن بمانند.

کاربران اسمارتفون ها معمولا از ایموجی ها برای ابراز احساسات و حالت شخصی خود در ایمیل ها و تکست مسیج ها استفاده می‌کنند و یا حتی بوسیله ایموجی ها با هم صحبت می‌کنند، در سال ۲۰۱۵ کمپانی بریتانیایی تلاش کرد که از ایموجی ها برای کد عبور در ATM بانک ها استفاده کند. اما  تا به حال برای اینکه به چه میزان استفاده از آن برای عموم مردم راحت است و یا میزان امنیت آن در مقایسه با سایر روش ها مثل پین ها به چه صورت است؛ هیچگونه تحقیق رسمی  صورت نگرفته بود.

برای بررسی این موضوع در آزمایشگاه و در محیط واقعی جهان، تیمی از محققان از دانشگاه صنعتی برلین و دانشگاه UIM و دانشگاه میشیگان سیستم ورود به حساب کاربری مبنی بر ایموجی در اسمارتفون های اندرویدی به نام  EmojiAuth طراحی کردند و با تعدادی داوطلب میزان امنیت و راحتی در استفاده برای کاربران و مفرح بودن و حتی میزان بخاطر داشتن رمز ایموجی توسط کاربران را بررسی کردند.

 

بیشتر مردم از پین های عددی استفاده می‌کنند اما محققان می‌گویند که تصاویر نسبت به اعداد و حروف آسان تردر حافظه ثبت  و سریع تر بازخوانی می شوند

همچنین کدعبور های مبتنی بر ایموجی که شامل ۶ انتخاب تصادفی باشند را نمی‌توان به سادگی حدس زد و از دزدیده شدن مصون است. نظر شما چیست؟ آیا حاضرید به جای پترن و یا پین کد یا اثر انگشت از ایموجی استفاده کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

چه یاحال

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سارا کاویانی