حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرفیس لپ‌تاپ (Surface Laptop) و ویندوز ۱۰ اس (Windows 10 S) معرفی شدند؛ گرد و خاک مایکروسافت

امشب مراسم مایکروسافت، این غول ویندوزی انجام شد و شاهد رونمایی های جدید این شرکت یعنی سرفیس لپ‌تاپ (Surface Laptop) و ویندوز ۱۰ اس (Windows 10 S) بودیم. در ادامه همراه باشید.

سرفیس لپ‌تاپ مایکروسافت یک دستگاه تاشو است. یک لپ‌تاپ واقعی که برخلاف سرفیس‌بوک به عنوان یک دستگاه دوکاره شناخته شده بود. مایکروسافت از یک صفحه نمایش ۱۳٫۵ اینچی با فناوری پیکسل‌سنس در ابعاد ۳:۲ و برخوردار از ۳٫۴ میلیون پیکسل در این محصول استفاده کرده است. بسیار جالب است بدانید که این صفحه‌نمایش آن را به نازکترین صفحه‌نمایش LCD لمسی استفاده شده در یک لپ‌تاپ تا به امروز تبدیل کرده که خود جای تحسین دارد. این صفحه نمیاش همچنین قلم سرفیس‌ پن را نیز پشتیبانی می‌کند و امکان استفاده از ان همانند سایر دستگاه‌های سرفیس را خواهید داشت. بد نیست اشاره کنیم سرفیس لپ‌تاپ در چهار رنگ پلاتینیومی، قرمز تیره، آبی کبالت و طلایی گرافیتی عرضه خواهد شد و کمتر از ۱٫۲ کیلوگرم وزن خواهد داشت.

به مشخصات سخت‌افزاری برویم. مایکروسافت عملکرد  سرفیس لپ‌تاپ را فوق‌العاده و شگفت‌انگیز توصیف کرده زیرا از آخرین نسل پردازنده‌های Core i5 و Core i7 بهره برده و ادعا کرده که عمر شارژ باتری این لپ‌تاپ در نتایج آزمایش‌های این شرکت تا ۱۴٫۵ ساعت بوده است. البته میزان شارژ لپ تاپ در دستگاه‌های ویندوزی به عوامل زیادی بستگی دارد که باید به صورت جداگانه آن را بررسی کنیم. البته فراموش نکنید که مایکروسافت مدعی شده که این لپ‌تاپ سریعتر از لپ‌تاپ مک‌بوک پرو مجهز به پردازنده Core i7 شرکت اپل است و عمر شارژ باتری آن بیشتر از تمامی مدل‌های مک‌بوک ایر موجود در بازار است!

مایکروسافت سطح زیرین دستگاه را به یک بدنه آلومینیومی مجهز کرده است. این تصمیم بسیار تصمیم خوبی خواهد بود زیرا تاثیر بسیار خوبی بر روی برای پائین نگهداشتن دمای دستگاه خواهد داشت و نکته جالب اینجاست برخلاف انتظار از پائین دستگاه برای بلندگوهای آن استفاده نکرده و آنها را بر روی دستگاه و زیر کیبرد و انگشتان شما منتقل کرده است.

مایکروسافت اعلام کرده که پیش‌فروش این محصول را از همین امروز و با قیمت پایه ۹۹۹ دلار برای مدل Core i5 و با ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی SSD آغاز کرده و عرضه آن به بازار را از ۲۵ خرداد ماه آغاز خواهد کرد.

 سرفیس لپ تاپ از Windows 10 S بهره می‌برد. Windows 10 S تنها امکان اجرای اپلیکیشن‌های موجود در ویندوز استور را خواهد داشت. با وجود این کاربر می‌تواند گزینه استفاده از نسخه کامل ویندوز ۱۰ پرو را هم در قالب به‌روزرسانی، پیش رو داشته باشد.

به نظر شما دلیل این تصمیم چیست؟

محدود کردن کامپیوترها به استفاده از اپلیکیشن‌های داخل استور می‌تواند به بهبود کارایی، عملکرد باتری و امنیت ویندوز کمک کند. اینجا باید به سیاست گوگل اشاره داشته باشیم که سیستم عامل کروم رو دارد. همان‌طور که می‌دانید در سیستم‌عامل کروم تنها شما می‌توانید از سرویس‌های ابری گوگل استفاده کنید و از استور خود اندروید برای بعضی از اپلیکیشن ها بهره ببرید تا در نهایت اکوسیستم کاملی را داشته باشید. چیزی که سیستم مدیریت ابری مایکروسافت قرار است در ویندوز ۱۰ اس به شما تحویل بدهد.

 ویندوز ۱۰ اس به زودی از طرف شرکای دیگر مایکروسافت شامل ایسوس، سامسونگ، دل و اچ‌پی با قیمت پایه ۱۸۹ دلار به بازار عرضه خواهند شد. در این نسخه شما اشتراک رایگانه یک‌ساله را برای استفاده از Minecraft: Education Edition دریافت خواهند کرد. این نسخه از سیستم عامل ویندوز پتانسیل نهادینه شدن برای آموزش‌گاه ها و یا مدارس را دارد.

 

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mega08

گرافیکش چیه آنبورد اینته عایا ؟

grimm

چقدر قشنگه قطعأکروم و کروم بوک ها و برنامه های موبایل جلوی این دستگاه و ویندوز ۱۰ اس و برنامه های یونیورسال ویندوز حرفی برای گفتن نخواهد داشت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....