حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کلاه‌برداری ۱۰۰ میلیون دلاری از گوگل و فیس‌بوک

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، حملات سایبری، گوگل

هر چقدر هم که بزرگ باشید باز هم در اینترنت امن نیستید. گواه‌های زیادی برای این مطلب وجود دارد که یکی از جدیدترین آن‌ها موردی است که در آن گوگل و فیس‌بوک به عنوان قربانیان یک کلاه‌برداری بزرگ چند میلیون دلاری شناخته شده‌اند. این دو غول تکنولوژی در طول دو سال بیش از ۱۰۰ میلیون دلار را به دلیل یک حمله فیشینگ، که به خوبی تدارک دیده شده از دست دادند. با ترنجی همراه باشید.

حدود یک ماه پیش وزارت دادگستری ایالات متحده مردی لیتوانیایی به نام اوالداس ریماساسکاس (Evaldas Rimasauskas) را به خاطر سازماندهی  یک توطئه‌ که نشان میدهد ، ایمیل های جعلی که دو شرکت اینترنتی امریکایی را به انتقال بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به حساب‌های بانکی کلاه‌بردار اوالداس ریماساسکاس واریز کرده است ، متهم کرد.

نکته جالب در اینجا این است که این دو غول فناوری در دام نوعی از کلاه‌برداری دیجیتال به نام فیشنگ افتاده‌اند که به خوبی شناخته شده است. در این نوع کلاه‌برداری، شخص حمله‌کننده قربانی را با جا زدن خود به عنوان یک موجودیت قابل اعتماد در ارتباطی الکترونیکی فریب می‌دهد. این دقیقاً همان چیزی است که ریماساسکوس در سال ۲۰۱۳ انجام داد. او با جعل صورت‌حساب‌ها، ایمیل‌ها و تمبرها خود را به جای Quanta Computer یک شرکت تایوانی تولید کننده رایانه‌های نوت‌بوک، دستگاه‌های سرگرمی خانگی و ارتباطی تلفن همراه، با مشتریان بسیاری شامل آمازون، اپل، ال‌جی و… جا زد. او بخش حسابداری فیسبوک و گوگل را فریب داده و آن‌ها را در دو سال به پرداخت بیش از ۱۰۰ میلیون دلار مجبور کرده است.

ریماساسکاس این اتهامات را رد کرده است اما این دو غول فناوری تأیید می‌کنند که در این دادگاهی درگیر بوده‌اند. این دو شرکت سرمایه‌های خود را بازگردانده‌اند اما با این همه این داستان این حقیقت که هر کسی می‌تواند قربانی یک کلاه‌برداری دیجیتالی شود را تایید می‌کنند، حتی اگر تعدادی از بهترین متخصصان، فناوری و راه‌حل‌های امنیتی را داشته باشد. شاید در دنیای فناوری هنوز انسان ضعیف‌ترین جزء از استحکامات فناوری اطلاعات است.

شما چقدر در دنیای فناوری احساس امنیت می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مبین تسنیمی