حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی سه ماهه سوم مایکروسافت: قدرتمند در آفیس و کلود

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، مایکروسافت

شرکت مایکروسافت امروز گزارش مالی خود را برای سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۷ منتشر کرد. درآمد این شرکت ۲۳٫۶ میلیارد دلار گزارش شده که عمده آن مربوط به آفیس و کلود است. با ترنجی همراه باشید.

درآمد در بخش فرآیندهای بهره‌وری و تجارت ۸ میلیارد دلار بوده که ۲۲% نسبت به همین دوره در سال گذشته افزایش داشته است. این بخش قوی‎ترین بخش مایکروسافت بوده که شامل آفیس، داینامیکس و LinkedIn است. در این گزارش ذکر شده که تعداد کاربران مصرف‌کننده Office 365 به ۲۶٫۲ میلیون نفر رسیده است. همچنین ۹۷۵ میلیون دلار از این درآمد از قبال LinkedIn بوده است. مایکروسافت شبکه اجتماعی LinkedIn را در دسامبر ۲۰۱۶ خریداری کرد.

درآمد بخش ابر هوشمند که دربرگیرنده ویندوز سرور و مایکروسافت آژور است ۱۱% درصد افزایش داشته و به رقم ۶٫۸ میلیارد دلار رسیده است. درآمد آژور به تنهایی ۹۳% رشد داشته است.

بخش رایانه‌های شخصی که ویندوز شامل آن است ۷% کاهش داشته است که مایکروسافت علت آن را کاهش فروش سرفیس و همچنین بخش تلفن همراه عنوان کرده است. از سوی دیگر درآمد بخش‌های ویندوز، جستجو و تبلیغات بینگ و Xbox Live به ترتیب ۵%، ۸% و ۴% افزایش داشته‌اند.

باید در نظر داشت که مایکروسافت در این سه ماهه تبلت یا لپ‌تاپ جدیدی از خانواده سرفیس معرفی نکرده است. در کنار آن کریس سو (Chris suh)، مدیر کل روابط سرمایه‌گذاران مایکروسافت، گفته است که رقابت شرکای سخت‌افزاری مایکروسافت بر عملکرد سرفیس اثر منفی گذاشته است. مایکروسافت قبلاً تنها بازیگر عرصه دستگاه‌های دو در یک بود اما اکنون رقابت قیمتی شدیدتر شده است. با این حال سرفیس نقش کوچکی در درآمد مایکروسافت دارد و این مورد مشکل بزرگی برای این شرکت نیست.

مایکروسافت همانطور که برنامه ریزی شده بود به کاهش فروش ویندوز فون در این سه ماهه ادامه داده است. به گفته سو، «دیگر هیچ درآمد مؤثری [در بخش تلفن همراه] برای ما باقی نمانده است.» بر اساس فرم ۱۰-Q این شرکت، مایکروسافت از بازار تلفن همراه مصرف‌کنندگان خارج خواهد شد.

در نهایت می‌توان گفت که سه ماهه خوبی برای مایکروسافت بوده است. همچنین با رونمایی سخت‌افزارهای جدید توسط مایکروسافت در ادامه‌ی سال احتمالاً سرفیس نیز بازگشتی دوباره خواهد داشت.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مبین تسنیمی