حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تکنولوژی تشخیص چهره‎ی سامسونگ برای رسیدن به امنیت کامل، نیاز به چهار تا پنج سال تحقیق دارد

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | Android، اخبار، سامسونگ

تکنولوژی تشخیص چهره‎ی سامسونگ که در گلکسی اس۸ و ۸ پلاس عرضه شد، به بیش از چهار سال نیاز دارد تا برای معاملات تلفن های همراه به اندازه کافی امن شود. با ترنجی همراه باشید.

بعد از صحبت با خبررسان کره ای اعلام کرد که منبعی در سامسونگ گفته که اقدامات امنیتی سطح بالا از جمله تشخیص چهره مناسب تشخیص هویت نیستند و نیاز دارند تا به بلوغ بیشتری برسند.

” با توجه به دوربین فعلی و سطح عمق تکنولوژی برای اینکه تشخیص چهره‎ به تنهایی برای معاملات تلفن های همراه مورد استفاده قرار گیرد به بیش از چهار سال زمان نیاز دارد. “

قابلیت تشخصی چهره خیلی هم ویژگی جدیدی نیست و از سال ۲۰۱۱ و در نسخه بستنی نونی اندروید تحت عنوان ” Face Unlock” در دستگاه های اندرویدی قرار داشت. در آن زمان این ویژگی بخاطر غیرقابل اعتماد بودن و آسیب پذیر بودن محکوم شد. اما سامسونگ توانست با جدیدترین پرچمداران خود و سریع و راحت بودن این قابلیت، آن را احیا کند.

گفته رسمی تولیدکننده سئولی این است که تشخیص چهره در حال حاضر به عنوان یک روش سریع برای باز کردن گوشی بکار میرود. این کمپانی به صورت آشکارا اعتراف میکند که این قابلیت سطح پایین تری از امنیت را نسبت به تشخیص عنبیه و اسکن اثر انگشت دارد. یکی از سخنگویان سامسونگ گفته :

” ما نیازی نداریم تا از تشخیص چهره برای معملات تلفن های همراه استفاده کنیم چون همین الان هم تکنولوژی های بیومتریکی قوی مانند تشخیص عنبیه و اثر انگشت داریم. پرسیدن این سوال که این تکنولوژی چه موقع برای اینکار مورد استفاده قرار خواهد گرفت بی معناست.”

اگرچه متخصصان بر این توافق دارند که آسانی و سرعت استفاده از روش شناسایی صدا و چهره باعث خواهد شد که یکی از پایه های اصلی قابلیت های تشخیصی در آینده باشند. از آنجایی که این قابلیت ها نیاز به سخت افزار اختصاصی ندارند به روش متداول تری تبدیل خواهند شد. در واقع هر تلفن هوشمند امروزه از میکروفون و دوربین سلفی برخوردار میباشد درحالی که اسکنرهای عنبیه و اثرانگشت بطور گسترده بکار گرفته نشده اند و به هزینه ساخت اضافه میکنند.

نظر شما چیست؟ آیا قابلیت های تشخیص عنبیه و اثرانگشت در آینده منسوخ خواهند شد؟

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
هادی افلاکی