حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا اپل در آیفون بعدی به سراغ سنسور اثرانگشت ادغام شده با صفحه‌نمایش خواهد رفت؟

نوشته

6 سال قبل | 6 دیدگاه | اپل، اخبار، برترین‌های ترنجی

کلیات آیفون ۸ و اتفاقی که قرار است رخ دهد را می‌دانیم اما صرفا خود را با یک سری گزارش و حرف و حدیث سرگرم کرده‌ایم. فعلا باید به همین روش ادامه دهیم تا که به ماه شهریور برای رسیدن به تصاویر لو رفته نزدیک‌تر شویم. بر اساس یک گزارش‌ دیگر که با احتمال قوی‌تری رو به رو است، وجود سنسور اثرانگشت ادغام شده با صفحه‌نمایش بسیار قابل لمس تر خواهد بود. در ادامه همراه باشید.

همانطوری که می‌دانید بسیاری از شرکت‌های اندرویدی پس از عرضه آیفون ۵ اس به سراغ استفاده از سنسور اثرانگشت بر روی دستگاه خودشان رفتند. هر کدام شکل خاصی را در نظر گرفته و مکان منحصر به فردی را در نظر گرفتند اما در سال جاری به نظر می‌رسد این روند دیگر ادامه پذیر نباشد و شرکت‌ها تصمیم به ارائه راهکاری تازه گرفته باشند. این راهکار تازه را شاید بتوان بر روی گلکسی اس ۸ به صورت ساده شده دید.

در گلکسی اس ۸ سامسونگ سعی کرد روند تکراری نسل‌های قبلی را کنار بگذارد و با محلی خاص، مفهوم سنسور اثرانگشت را پیاده سازی کند از این رو صفحه‌نمایش با نسبت بیشتری در رو به رو دستگاه فرمانروایی می‌کند. از بعد دیگر مدت زیادی است که اپل سعی دارد تا تغییرات زیادی را در آیفون شکل دهد. آیفون ۸ به عنوان آیفون ۱۰ سالگی این شرکت نقش بسیار مهمی دارد زیرا این بار فرصت ارائه یک بروزرسانی در طراحی نیست و بازار نیاز به تغییرات زیادی را ملموس کرده است.

تاجایی که میدانستیم این شرکت با مشکل جدی برای ادغام این حالت رو به رو شده بود. در اصل در نمونه‌هایی به صورت آزمایشی عملکرد این فناوری خوب خواهد بود اما زمانی که فرایند بعد تجاری پیدا می‌کند، کمی مشکلات بیشتر خودشان را نشان می‌دهد. به همین دلیل در گزارش تازه منتشر شده آمده است که اپل برای این کار راهکاری را در پیش گرفته است. اگر قرار باشد این فناوری در امسال به بعد تجاری کلان نرسد به احتمال زیاد در کنار دو نسخه آیفون ۷ اس و ۷ اس پلاس نسخه‌ای بسیار ارتقا یافته با همین فناوری رونمایی خواهد شد.

در اینجا تصویر فوق تمامی معادلات از پیش تعریف شده را خراب خواهد کرد. در این تصویر به خوبی نشان داده شده است که ممکن است اپل برای امسال تصمیمی کشنده گرفته باشد و سنسور اثرانگشت را به پشت دستگاه جا به جا کرده باشد. البته این جا به جایی مربوط به همان نسخه آیفون ۷ اس و ۷ اس پلاس است. در نتیجه گفته شده است آیفون ۸ که به عنوان آیفون خاص مراسم آینده شناخته خواهد شد با فناوری ادغام شده ولی با قیمتی به مراتب گران‌تر رونمایی خواهد شد.

این تحلیل از جهت‌هایی می‌تواند درست باشد و از جهت‌هایی قابل استناد نیست. به نظر می‌رسد امسال اپل سه آیفون رونمایی نخواهد کرد. یا در مرحله اول هر دو آیفون‌های ۷ اس و ۷ اس پلاس را با فناوری سنسوراثرانگشت ادغام شده رونمایی خواهد شد و یا این دو دستگاه با صفحه‌نمایشی بزرگتر در همان اندازه رونمایی خواهد شد که در این حالت باید قبول کنیم سنسور اثرانگشت در پشت دستگاه زیر لوگو سیب قرار گرفته است.

نظر شما چیست؟ کدام حالت را بیشتر محتمل می‌دانید؟

 

 

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Yas

این تکنولوژى میره واس سال ٢٠١٨
امسال نه نوت٨ اینکارو انجام میده نه ایفون
دلیلشم تمرکز بیشتر هست…

Samuel_09339434229

امیدوارم که سامسونگ در نوت۸ و اپل در آیفون سنسور فیزیکی اثر انگشت رو حذف کنه در همین سال ۲۰۱۷و به زیر صفحه نمایش انتقال بده …

mega08

نه فک نکنم حداقل ۱ سال دیگه .

REZA

هرسال طرح ها و رندر های عجیب غریب و اپشن های جدیدی برا ایفون بعدی شایعه میشه اخر سر موقع معرفی همون ایفون همیشگی میاد یا یه تغییر خیلی کوچیک.

REZA

اگه میشد توی قسمت نظرات سایت مث ترنجی قدیم گزینه لایکم بود دیگه عالی میشد.

Mohammadsoly

دوستان من نمیدونم با چه رویی میگن نوت۸ اصلا اسمش میاد سوژه خندس نوت۶ و۷ این وسط چی شدن؟!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....