حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بر اساس پیش‌بینی UBS، اپل بزودی تنها ۱۰ سنت بابت هر آیفون به Imagination Technologies پرداخت خواهد کرد

نوشته

6 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، اخبار

اگر به یاد داشته باشید در ابتدای ماه جاری میلادی بود که گفتیم اپل قصد دارد برای نسل آینده دستگاه‌های آیفون وارد فاز اخصاصی‌تری شود و آن هم تولید چیپست‌های گرافیک یا همان GPU به صورت اختصاصی است. این بدین معنی است که قرار است وابستگی خود را به شرکت Imagination Technologies برای تولید  چیپست‌های گرافیک فعلی آیفون تا ۷۰ درصد کاهش دهد.  در ادامه همراه باشید.

این شرکت بریتانیایی تاکنون بخش عمده‌ای از همکاری خود را با اپل پیش برده است و اگر بگوییم تمامی آیفون‌های فعلی به گونه‌ای مدیون این شرکت هستند، حرف اشتباهی نخواهد بود. اما بر اساس صحبت‌های بانک‌های اروپایی متاسفانه این شرکت به ضرردهی رسیده است و تا سال ۲۰۱۹ با کاهش چشمگیری روبه رو خواهد بود. از این رو اپل قصد دارد وابستگی خودش را به این شرکت کم کند بنابرین اتفاقات خوشآیندی رو به روی Imagination Technologies نیست.

بر اساس گزارش منتشر شده تاکنون از هر آیفون ۳۰ سنت مخصوص این شرکت بوده است که تا سال ۲۰۱۹ با کاهش ۶۰ درصدی رو به رو بوده و به پایین ترین رقم خود یعنی ۱۰ دلار خواهد رسید. بدین صورت رسما Imagination Technologies به عنوان یک پارتنر بسیار کوچک برای اپل به حساب می‌آید. حداقل دو سوم ارزش این برند توسط همکاری بوده که با اپل تشکیل داده بود. ارزش شرکت در بورس فعلی معادل ۳۷۰ میلیون دلار است. همکاری اقتصادی با اپل برای رشد برند مذکور تاثیر فوق‌العاده‌ای داشته است.

این طبع بازار است که هر شرکت‌های بزرگ بخواهند برای تولید محصولات بهتر به سراغ فناوری‌های بهتری بروند مخصوصا اپل که حساسیت بسیار خاصی بر روی سخت‌افزار محصول دارد. در کنار رویکرد اختصاصی اپل به چیپست گرافیکی، گزارش‌هایی از آلمان منتشر شده است که گویا مدیریت مصرف انرژی دستگاه‌ها هم بزودی حال و هوای اختصاصی‌تری به خودش خواهد گرفت.

نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
erfan520

پیشرفت همیشه خوبه و مای مصرف کننده بدنبال بهترینا هستیم اما متاسفانه شرکت های کوچکتر امکان قربانی شدنشون هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....