حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین ماشین پرنده دنیا بالاخره رونمایی خواهد شد!

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، ترنجی، حتما بخوانید، مطالب ترنجی

اگر که فیلم های هری پاتر را دنبال می‌کنید، حتما با ماشین پرنده خانواده رون ویزلی آشنایی دارید که در سری سوم این مجموعه رونمایی می‌شود و به وسیله یک دنده خاص ماشین می‌تواند پرواز کند. حالا می‌خواهیم شما را با نمونه این ماشین در دنیای واقعی آشنا کنیم. کمپانی آئروموبیل،ایرباس و… روی این ایده هیجان انگیز فعالیت می‌کنند.

ایده های علمی تخیلی در آینده بوسیله تکنولوژی تحقق می‌یابند: لیزر،سفردر زمان وبیشتر از همه ماشین های پرنده. اکنون با انتشار خبر اولین ماشین پرنده، گویا کمپانی بزرگ  AeroMobil سرانجام این ایده تخیلی را به واقعیت تبدیل کرده‌است.

 این اتومبیل  دوسرنشینه است و از سوخت هیدروژن استفاده می‌کند. باسیستم یکپارچه  ترکیبی ماشین و هواپیما؛ اولین ماشین پرنده تجاری موجود در دنیاست. این اتومبیل فقط برای هوانوردی طراحی نشده‌است؛ و به کاربران اجازه می‌دهد که روی زمین نیز برانند.

طبق وبسایت این کمپانی :
با ترکیب سیستم هوایی و زمینی که در هماهنگی کاملاً عالی به سر میبرند؛ این وسیله نقلیه کارآمدتر از شیوه های جابه جایی مکانی موجود است و به کاربران امکان جابه‌جایی هم در زمین هم در هوا را می‌دهد. این کمپانی قصد دارد وسیله نقلیه شخصی تولیدکند، که سفر های با مسافت تقریبا زیاد را به طور قابل توجهی سریعتر می کند،و در مناطقی که مسیر راه آنها محدود و یا راه گم شده باشد؛ میتواند به خوبی به شما کمک کند. اتومبیل های پرنده در مراسم Top Marques car show در ۲۰ آوریل در موناکو رونمایی می‌شود، یعنی نزدیک به  ۳۰ سال بعد از آنکه کمپانی اسلواکی شروع به توسعه اولین طرح مفهمومی خود کرد. هدف انها تولید وسیله نقلیه ای بود که در حمل و نقل بسیار کار امد باشد. آئروموبیل تنها کمپانی فعال در حوزه ماشین های پرنده نیست. کمپانی ایرباس نیز با کمپانی ایتالدیزاین در این زمینه همکاری می‌کند تا ماشینی بدون راننده هیبریدی به نام پاپ آپ بسازد، که وسیله ای الکتریکی مانند مدل آئروموبیل است و می‌تواند هم روی زمین رانده شود و هم در هوا پرواز کند.

 

در حال حاضر لیبرتی را که یک وسیله نقلیه سه چرخ هوا / زمینی است را Pal-v برای پیش فروش گذاشته‌ است. همچنین کمپانی دیگری که بخاطر تکنولوژی جت پک معروف است پیشرفت های قابل توجهی درطراحی ماشین های پرنده وبررسی تکنولوژی آن داشته‌اند. اما زمانی که به نظر می‌رسد امسال جهان آمادگی پذیرش ماشین های پرنده در واقعیت را داشته‌باشد، چالش های روشنی وجود دارد که ثابت می‌کند موانعی برای پذیرش آن وجود دارد و قوانین جدیدی برای  این وسیله نقلیه جدید نیز باید وضع شود. این ماشین انقلابی را میتوان روی زمین یا هوا راند، احتمالاً به سرعت سوالاتی درباره میزان امنیت و استاندارد بودن آن مطرح می‌شود. همچنین مساله اطلاعاتی که درباره چگونگی راندن آن مانند هر وسیله نقلیه دیگر باید داشته باشیم، قابل بحث خواهد بود. درحالی که در آمریکا بیشتر مردم می‌توانند رانندگی کنند و گواهینامه دارند، تعداد کمی گواهینامه خلبانی دارند و آموزش دیده شده‌اند؛ که با توجه به این موضوع ماشین شخصی پرنده بسیار بحث برانگیز خواهد بود. در هر موردی ، ائروموبیل به مصرف کنندگان اطمینان می‌دهد، که این وسیله با قوانین حاکم موجود برای ماشین ها و هواپیماها هماهنگ خواهد شد؛ به این معنا که این وسیله میتواند خیابان ها و آسمان ها را طی کند و برای همیشه شیوه مسافرت ما را تغییر دهد. به شخصه امیدوارم که دیگر امکانات دنیای هری پاتر، به ویژه جاروی پرنده نیز بوسیله تکنولوژی دردسترس ما قرار گیرد!
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سارا کاویانی