حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فرصتی برای بازپس‌گیری پتنت اپل

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، اسمارت‌فون

در ژانویه ۲۰۰۷، زمانی که استیو جابز فقید اولین آیفون را معرفی می کرد، قابلیت جدیدی را نیز به همگان نشان داد به نام مالتی تاچ یا چند لمسی، جابز گفت “مثل جادو کار میکنه، حتی نیازی به استایلوس هم نیست، خیلی خیلی با دقت تر از هر صفحه لمسی ای هست که تا به حال ساخته شده، خیلی باهوشه! لمسای اتفاقی رو در نظر نمیگیره! و میتونید با چند انگشت هم روش کار کنید، پسر ما حتی پتنتش کردیم!”


اما این آنچنان چیز مهمی به نظر نمی‌رسید تا اینکه در دسامبر ۲۰۱۲، USPTO پتنت ۹۱۵ را که درباره مالتی تاچ و ویژگی‌هایش است فاقد اعتبار اعلام کرد. دوماه قبل پتنت ۳۱۸ که افکت rubber banding یا Bounce Scroll را شامل می شد نیز فاقد اعتبار اعلام شد، اما حالا اپل شانسی برای محافظت از قابلیت Pinch To Zoom دارد. دادگاه واخواهی گفته که هیثت استیناف اشتباهی در تفسیر دو کلید واژه کرده است، دادگاه گفته که اپل در مورد کلمه Rubber Banding کاملا حق داشته اما در کلمه Scroll اشتباه می کند، این پرونده به هیثت ثبت پتنت بازگردانی شد.
در فوریه ۲۰۰۹، نبود قابلیت مالتی تاچ در گوشی های اندرویدی را پیرامون شایعه ای می‌دانستند که گفته شد اپل از گوگل درخواستی مبنی بر حذف این قابلیت از سیستم عامل کرده با اینکه اندروید از مالتی تاچ پشتیبانی می‌کرده است! در ادامه ی آن سال و اوایل سال بعد موتورولا Droid و نکسوس One در ایالات متحده بدون این قابلیت به فروش رسیدند در حالی که ورژن دیگر Droid (موتورولا Milestone) و HTC Droid Eris هر دو این قابلیت را به همراه داشتند. البته بالاخره مالتی تاچ در تمامی اسمارتفون های اندرویدی به یک چیز کاملا عادی تبدیل شد.

[aparat id=”ECONp”]

تا ۲۰۱۲ هم البته گوگل راهی برای دور زدن پتنت ۹۱۵ برای قابلیت Pinch To Zoom نیز کرده بود، پتنت اپل روشی بسیار دقیق را برای اینکار استفاده می کرد، یک انگشت ثابت می ماند و اگشت دیگر زوم میکرد اما در اندرویدی که ما آن را به اسم Jelly Bean میشناختیم، گوگل روشی متفاوت بکار گرفت که اجازه می داد هر دو دست از هم دور شوند. این تفاوت کوچک توسط سخنگوی گوگل به اطلاع همگان رسید، او گفت “پتنت ۹۱۵ اپل روشی بسیار خاص و دقیق را برای اینکار در نظر گرفته و این قابلیت در Jelly Bean به طور متفاوتی پیاده شده است.”

هنوز مشخص نیست که هیئت ثبت پتنت چه موقعی به درخواست اپل برای اعتبار بخشی به پتنت ۹۱۵ اقدام میکند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سارا کاویانی