حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ گلکسی S8 یک گوشی هوشمند بی‌نقص نیست

گلکسی S7 edge و گلکسی نوت ۷ یک نقطه مشترک داشتند: هردو بی‌نقص‌ترین و کامل‌ترین محصولاتی بودند که سامسونگ تا به آن زمان تولید کرده بود؛ البته اگر از فاجعه‌ی باتری نوت ۷ صرف‌نظر کنیم. این دو محصول از لحاظ طراحی دنباله‌ی خانواده‌ی گلکسی S6 به‌حساب می‌آمدند که به نوعی آغاز انقلاب سامسونگ در طراحی محصولات خود بود و برای ایجاد چنین تغییری این شرکت به ناچار برخی از ویژگی‌های اساسی گلکسی S6 و S6 edge را، مانند پشتیبانی از کارت حافظه و استفاده از باتری بزرگ‌تر، قربانی کرده بود؛ اما زمانی که شما تصمیم به نوآوری داشته باشید ناچارید برای رسیدن به هدف خود برخی چیزها را نیز فدا کنید و کاربران بسیاری نیز آن زمان این کمبودها را به دلیل تغییرات عمده‌ی ایجاد شده، بخشیدند.

اکنون با گذشت دو سال پرچم‌داران جدید سامسونگ یعنی گلکسی S8 و +S8 تقریباً از هر لحاظ عالی هستند و به نظر می‌رسد سامسونگ بار دیگر تصمیم داشته با فدا کردن برخی از قابلیت‌های اساسی در این دستگاه‌ها بر روی عرضه‌ی محصولاتی نوآورانه تمرکز کند. نمایشگر بی‌نهایت (Infinity Display) بکار گرفته شده در خانواده گلکسی S8 این محصولات را به زیباترین گوشی‌های هوشمند بازار تبدیل کرده، اما در مقایسه با محصولات سال گذشته‌ی سامسونگ در چند جنبه‌ی مختلف کمبودهایی نیز دارند.

بیاید از باتری کوچک این محصولات شروع کنیم، موردی که ما از ابتدای معرفی گلکسی S8 و +S8 نسبت به آن انتقاد داشتیم؛ انگار مجدداً به روزهای معرفی S6 و S6 edge بازگشته‌ایم اما این بار ظرفیت باتری خانواده گلکسی S8 برای ما ناامید کننده بوده است. گلکسی نوت ۵ و گلکسی +S6 edge دو پرچم‌دار دیگر سامسونگ هستند که در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ با باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری تولید شده بودند و هیچ کدام از آن‌ها مشکلی برای شارژ دهی یک روز کامل نداشتند. باید توجه داشت که پردازنده‌ی این دو محصول به‌اندازه S8 قدرتمند نبوده و همچنین از ویژگی‌های نرم‌افزاری مانند دستیار هوشمند Bixby و صفحه‌نمایش همیشه روشن که به‌صورت دائم در پس‌زمینه فعال هستند و موجب افزایش مصرف باتری می‌شوند، نیز بی‌بهره‌اند.

اسنپدراگون ۸۳۵ یا اگزینوس ۸۸۹۵ از هر پردازنده‌ی دیگر موبایلی که تا به امروز تولید شده، بازدهی بهتری دارند؛ همچنین عملکرد باتری گلکسی S8 در آمار رسمی نسبت به گلکسی S7 افت چندانی نداشته و طول عمر این باتری‌های جدید سامسونگ نیز افزایش یافته و گفته شده که پس از گذشت یک سال نیز درست مانند روز اول عمل خواهند کرد، اما در نهایت خریداران گلکسی S8 باید همیشه نگران میزان باتری دستگاه خود باشند و در بهترین حالت مجبورند هر روز عصر گوشی خود را شارژ کنند؛ در بدترین حالت نیز کاربران ناچارند ویژگی‌های نظیر صفحه‌نمایش همیشه روشن و اینترنت همراه خود را خاموش کنند تا در مصرف باتری صرفه‌جویی شود. مهم نیست باتری گوشی شما چقدر سریع شارژ شود؛ مهم این است که با یک بار شارژ کردن چقدر می‌توانید از گوشی خود استفاده کنید.

اکنون می‌رسیم به سنسور اثرانگشت، با توجه به بلند قد بودن خانواده‌ی گلکسی S8 و محل قرارگیری سنسور اثرانگشت در این محصولات، تقریباً همه می‌دانند که دسترسی به این سنسور کار چندان راحتی نیست؛ هرچند که S8 و +S8 سنسور تشخیص چهره و تشخیص عنبیه را نیز به همراه دارند اما هیچ‌کدام از این سنسورها قادر نیست در تمام شرایط امنیت و سرعت سنسور اثرانگشت را ارائه کند. مشکل وقتی بیشتر می‌شود که بدانید برای استفاده از این سنسورهای جدید حتماً باید نمایشگر گوشی خود را روشن کنید؛ ضمناً برای اینکه کمی هم نمک به زخمتان پاشیده باشیم باید اضافه کنیم که سامسونگ برای اولین بار از سنسور اثرانگشت همیشه فعال در یک پرچم‌دار خود استفاده کرده و دیگر نیازی نیست برای اسکن کردن انگشت، نمایشگر گوشی را روشن کنید و این سنسور در هر حالتی انگشت شما تشخیص خواهد داد؛ این خبر بسیار خوبی بود اگر سامسونگ هم‌زمان با این کار اسکنر اثرانگشت را از دسترس کاربران دور نمی‌کرد.

حالا نوبت تلخ‌ترین بخش است: دستیار هوشمند Bixby؛ با این دستیار سامسونگ به‌طور رسمی به میدان رقابت دستیاران مجازی قدم گذاشته و در مورد عملکرد بالای این محصول نیز وعده‌های فراوانی داده است، اما فعلاً Bixby با پتانسیلی که سامسونگ برای آن در نظر داشته فاصله فراوانی دارد. اولین مشکل این دستیار هوشمند محدودیت زبانی آن بوده و ایراد دوم این است که Bixby در همه کشورها از کنترل صوتی پشتیبانی نمی‌کند، حتی در کشور مهمی مانند آمریکا نیز این ویژگی وجود ندارد. شاید بهتر بود پیش از اینکه سامسونگ یک دکمه‌ی اختصاصی برای این دستیار در نظر بگیرد مدت‌زمان بیشتری را برای توسعه‌ی قابلیت‌های این محصول اختصاص می‌داد.

همان‌طور که در اول این مقاله هم گفته شده، می‌دانیم که برای برداشتن گام‌های بزرگ گاهی باید چیزهای کوچک را قربانی کرد، اما در مورد گلکسی S8 و +S8 با وجود تمام ویژگی‌های منحصربه‌فرد این دو محصول از جمله: نمایشگر چشم‌نواز، دوربین قدرتمندتر، پردازنده‌ی جدیدتر و امکان تبدیل شدن به کامپیوتر خانگی، نمی‌توان نقاط ضعف این محصولات را نادیده گرفت؛ به‌ویژه که پیش از این تجربه محصولی مانند گلکسی S7 edge را نیز داشته‌ایم.

اکنون باید منتظر ماند و دید آیا سامسونگ می‌تواند این مشکلات را در گلکسی نوت ۸ برطرف کند یا خیر؛ زیرا در حال حاضر سامسونگ از مسیر ارائه‌ی یک گوشی بی‌نقص فاصله گرفته، البته امیدواریم که در مجموع تجربه کاربری گلکسی S8 و +S8 آن‌چنان دل‌نشین باشد که کاربران بتواند از اشکالات آن‌ها چشم‌پوشی کنند.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا نقاط قوت خانواده‌ی S8 بر نقاط ضعف آن برتری دارند؟ و یا اینکه معتقدید سامسونگ باید تلاش بیشتری پیش از عرضه‌ی این محصولات به خرج می‌داد؟

اشتراک در
اطلاع از
26 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mehrdaad_k

با سلام به مدیران این سایت بی نظیر
من امروز رفتم و با این گوشی کار کردم ۲ نکته بد جوری توی ذوقم خورد اولا صفحه این گوشی روشنایی وحشتتاک کمی داره؟ من شاخ دراوردم همیشه صفحات موبایل امولد سامسونگ بهترین بازار بوده. نمیدونم چرا انقدر نور صفحه این گوشی حتی توو حالت اخر انقدر کم بود؟ دوم جای قرار گرفتن حسگر اثر انگشت فاجعست و کاملا بی استفاده. میشه نظرتون درباره این ۲ تا موضوع بخصوص اولی بفرمایید

Big S

به جای اثر انگشت میشه از اسنکر عنبیه ک خیلی بهتره و سریعتر هست استفاده کرد.نورشم قطعا ی تنظیماتی داشته

Mostafa6p

هیچی جای حسگر اثر انگشت همیشه فعال رو نمیگیره
دوربینش که خیلی مهمه پیشرفت نداشته

میشد بجای دکمه ی اختصاصی پیکسبی از یه سوییپ به چپ و راست استفاده بشه..یا مثل گوگل اسیستنس دکمه هوم رو ممتد نگه داشت..

Big S

Mostafa
دوربینش طبق مقایسه ها روشناییه خیلی بهتری داره از اس۷ همینم ی پیشرفته الان ب جایی رسیده ک قرار نیست انچنان پیشرفتیوشی ها داشته باشن تو دوربین ک خیلی خفن باشه.به نمرات Dxo هم دقت کنین هر سال داره دوربینا یک نمره یک ننره بالا میره پس زیاد انتظار چیز خیلی خوفناکی نداشته باشین.ولی بازم منتظر میمونیم تا نسخه اصلی بیاد و مقایسه ها توسط خود ترنجی انجام بشه.

Sadeghh

شما وقتی صفحه گوشی رو روشن میکنید باید چمشمانتون رو داخل کادر مشخص قرار بدید تا اسکنر عمل کنه و این کار مقداری زمان بره
به نظر شما چجوری میتونه از اثر انگشت سریعتر باشه؟!!
بگذریم از این که با عینک یا لنز کار نمیکنه و یا مثلا اگه گوشیتون روی میز باشه و بخواید گوشی رو باز کنید باید گوشی رو بلند کنید تا رو به روی صورتتون قرار بگیره…

قطعا سنسور عنبیه جای سنسور اثر انگشت رو نمیتونه بگیره نه از لحاظ راحتی و نه از لحاظ سرعت (حداقل فعلا) تنها برتریش شاید امنیت بیشتره که اون هم واقعا ضرورتی نداره

Big S

فقط کافیه گوشیو روبروی صورتت قرار بدی ب راحتی باز میشه.سرعتشو هنوز مقایسه نکردن ولی تا جایی ک من دیدم چند جا نوشته بودن ک سریعتر از اثر انگشته حتی.با عینک یا لنز کار نمیکنه؟؟؟عنبیه رو اسکن میکنه دیگه فک نکنم ربطی ب لنز و عینک داشته باشه تو منبع معتبری دیدین اینو نوشته باشه؟؟؟از لحاظ راحتی هم ب نظر من ک خیلی راحته گوشیو یک ثانیه روبروی صورتت قرار میدی و تمام.چون اصولا وقتی گوشی رو زمینه کار نمیکنیم باشه!!منکر این نیستم ک اگه روبرو بود قطعا بهتر بود از اینکه پشت باشه ولی با اسنکر عنبیه هم خیلی راحت میشه کار کرد.حالا بهتره تصمیم نگیریم وقتی اومد بریم امتحان کنیم اسکنر عنبیه رو ببینیم چطوریه.

Yas

دوست عزیز سریعترین عکس العمل برا سنسوره اثر انگشت هست این و مطمئن باش تو یوتیوب هم بارها مقایسه شد و سریعترین سنسور برا اثر انگشت هست

Big S

نمیدونم والا چند جا خوندم اینجور نوشته بودن.البته چیزیم ک خودم دیدم تو یکی از کلیپا واقعا سریع بود تا نگاه کرد باز شد

Saeed Mohammadipouya

من دراوردیه نه؟ با عبنک که کار نمیکنه جلو نور خورشید که ظاهرا مشکل داره و… شد سریعترین جالبه

مهدی

من یه سوال از شما دارم
میدونید ۱۰۲۰ نیت ینی چی؟؟؟؟ینی به راحتی زیر نور مستقیم خورشید هم نمایشگر وضوح عالی و روشنایی خوبی داره
در مورد متن هم باید بگم که با توجه به کاهش مصرف پردازنده عملا مصرف باتری تفاوت زیادی با اس ۷ اج نداره
ضمنا دستیار صوتی بیکسبی طی آپدیتی که آخرای خرداد میاد قابلیت صوتیش در دسترس قرار میگیره و باید اینم مد نظرمون باشه همه چیز روز اول قرار نیست عالی باشه مثل سیری اپل یا دستیار های صوتی دیگه

Mehrdaad_k

بله من میفهمم ۱۰۲۰ نیت خیلی بالاس و امروز که رفتم برای دیدن یه گوشی بینظیر با یه صفحه نمایشی که میگن بهترین صفحه نمایش تاریخ گوشی هاست رفتم ولی اینجوری نبود همه تنظیمات رو هم توی ستینگ چک کردم به جرات نور صفحه این گوشی از همه سری ای های سامسونگ که کنارش توی میز بقلی بود کمتر بود من که هنوز شوکه هستم من برا پیش خرید رفتم نمایندگی سامسونگ ولی واقعا اونی نبود که فکرش میکردم کاش متخصصین ترنجی نظر میدادن که علت چی میتونه باشه وایا اونام هنگام کار با گوشی این حسو داشتن یا نه

Big S

مطمئن باشین ی مشکلی بوده یا ی تنظیم خاصی داشته وگرنه امکان نداره سامسونگ بیاد گوشی با نور کم بده!!!حالا زیادم ازین نسخه های ازمایشی انتظاری نداشته باشین درکل.اونجا مسئولی نبود ازش بپرسین قضیه چیه؟؟

MOAZEZ

سامسونگ هیچوقت کامل ترین گوشیهارو معرفی نکرده. بدون شک بهترین گوشی حال حاضر جهان XZ PREMIUM هست. هیچکدوم از این مشکلات احمقانه رو هم نداره

Saeed Mohammadipouya

لایک

Yas

باز این نخود هر اش اومد خودشو قاطى کرد
کسى ن یادى از اون پاره اجر کرده نه کسى نظر جنابعالى و در این خصوص خواسته
هر موقع پاره اجر و جز گوشى حساب کردن و پستى گذاشتن ازش شما برو زیر پستش نظر بده ن اینجا

Big S

جوابشو ندین بهتره.الکی رو هوا میاد میگه پاره اجر ما بهتره.هنوزم نیومده.الکی میخواد جو رو خراب کنه.

Saeed Mohammadipouya

از کنترل تلویزیون بهتره

Saeed Mohammadipouya

اسن نخود آش هم سنه باباته یکم درس صحبت کنید

BENI.chalton

بهونه های الکی و بچه گانه، اینا هم شد مشکل؟ باتریش هم مشکلی نداره وقتی یه گوشی کامل و فوق العاده میخوای و یک صفحه نمایش بینظیر که به گفته سایتهای معتبر تکنولوژی که گفتن صفحه نمایش اس ۸ انقلابی در صفحه نمایش ها هست دیگه ۲ ساعت باتری رو زودتر شارژ کنی مشکلی نداره.

Saeed Mohammadipouya

عاشقتم چالی واقعا میگم خودت به خودت امید میدی و این جای تحسین داره ولی بهت اطمینان میدم حرفات جکی بیش نیس کدوم سایت معتبر دیسپلی میت؟ سالی یدونه گوشی همونم بهترین اعلام میکنه فعلا که ریده صفحش لطفا قبل حرف زدن کمی تفکر کنید سپاس

milad.danesh

اولا هنوز تست باتریش به صورت رسمی نیومده بقیه مشکل ها هم بهانه های بچه گانه بود

Saeed Mohammadipouya

همانا بهترین ایکس زد پرمیوم

Amir sa

ترنجی جان تو خوبی- الجی خوبه با بردهای سوختش و چرخه بوتش سونی خوبه با طراحی زمختش ایفون خوبه با گوشی که مثل پاستیل تا میشه گوشیهای پیگسل گوگل خوبن با چندین مورد مشکل اصلا همه گوشیا بی عیب و کامل فقط سامسونگ بد خوب شد؟، ترنجی همین فرمون بری جلو خودت میمونی و اقای معزز

Saeed Mohammadipouya

پس حال مارو درک کن هر روز دارن سونی رو میکوبن حق بده بهمون یبار علیه سامسونگ پست کذاشتن دارید روانی میشید

Mortazavi

اول که اس۸ معرفی شد عاشقش شدم ولی امروز که باهاش کار کردم فهمیدم این گوشی حتی از اس۷ هم بدتر ه.
صفحه نمایش افتضاح با نور کم دوربین هم با ارفاق همون اس۷ حاشیه های کم بالا و پایینش هم باعث شد تو یک ربع چند بار لمس ناخواسته داشته باشم جای سنسور اثر انگشت که دیگه هیچی.
بچه ها بدون تعصب امسال سال سونی هست و xz premium با اون صفحه خیره کننده ۴k hdr با بالاترین روشنایی و دوربین انقلابی با فیلم برداری ۹۶۰ فریم و اسپیکر استریو و باتری هوشمند و طراحی نازکتر و زیبا تر یه سرو گردن بالاتره و جالب اینجاست که ۵۰۰ تومنم ارزونتره.
سالی که سامسونگ و الجی بد بودن سونی ترکونده و یکه تاز میدونه.

Mortazavi

اون دوستی هم که طاقت انتقاد نداره و تحدید به ترک سایت می کنه بهتره بدونه ترنجی انقدر خاطرخواه داره که به چنتا بچه نیاز نداره.
به سلامت دادا.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش