حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویدیو سالگرد ۴۴مین سال فعالیت موتورولا و دستگاه های ناشناخته!

نوشته

7 سال قبل | 2 دیدگاه | تماشا کنید، موتورولا

موتورولا یکی از برندهای قدیمی، شناخته شده و موفق امریکایی بود که جدیدا به اختیار لنوو چینی درآمده است. هر چند محصولات این شرکت همچنان به همان برند موتورولا و برندینگ Moto به فروش می رسند. همزمان با ۴۴ مین سال فعالیت موتورولا در زمینه تلفن همراه یک ویدیو جالب منتشر شده که دیدن آن خالی از لطف نیست. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

[aparat id=”Vg6iH”]

ویدیویی که دیدیم یک کلیپ زیبا و خلاقانه از موتورولا بود که در مدت یک دقیقه نگاهی کوتاه به گذشته این شرکت داشت. از تلفن های همراه اولیه که ساخت این شرکت بوده تا تلفن های همراه زیبای تاشو سری V3 و سپس موبایل های هوشمند و نهایتا Moto Z که باریک ترین موبایل هوشمند ساخته شده توسط یک شرکت مطرح در دنیای فناوری است.

اجازه بدهید حالا که صحبت از گذشته شد، نگاهی به ویکی پدیا بزنیم و تاریخچه کوتاه از موتورلا را بخوانیم:

تاریخ تأسیس شرکت به سال ۱۹۲۸ بر می‌گردد که پاول گالوین در یک کارخانه در ایلینوی شیکاگو سرمایه‌گذاری کرد. اولین محصول این کارخانه حذف کننده باتری بود که به مصرف کنندگان اجازه استفاده از جریان برق خانگی را در رادیو می‌داد. این در حالی بود که در مدلهای قدیمی تر فقط از باتری‌های خارجی (External) استفاده می‌شد. در دهه ۱۹۳۰ شرکت به تولید رادیوهای ماشین با نام تجاری موتورولا پرداخت. بطور همزمان بخشهای رادیوی خانگی و پلیس نیز در شرکت ایجاد شد. در سال ۱۹۴۷ نام کارخانه به موتورولا تغییر یافت. در دهه ۱۹۴۰ شرکت شروع به کارهای دولتی کرد و یک آزمایشگاه تحقیقاتی برای بررسی الکترونیک حالت جامد نیز در شرکت تاسیس شد. در زمان فوت پاول گالوین در سال ۱۹۵۹ شرکت موتورولا در ارتش، فضا و ارتباطات تجاری پیشرو بود و اولین تاسیسات نیمه هادی توسط شرکت ساخته شد. با ورود Robert W. Galvin پسر پاول گالوین توجه شرکت به الکترونیک مصرفی کاهش یافت وفعالیت شرکت به بازارهای جهانی نیز کشیده شد. در اواسط دهه ۱۹۲۰ فناوری تولید گیرنده‌های تلویزیون رنگی فروخته شد و به شرکت امکان تمرکز روی بازارهای High tech در زمینه بازرگانی، صنعتی و دولتی فراهم شد. در اواخر دهه ۱۹۸۰ موتورولا به نخستین تهیه کننده تلفن‌های سلولی تبدیل شد و در سال ۱۹۹۶ گوشی همراه جیبی StarTACTM را تولید کرد.

رابطه با گوگل
در تاریخ ۱۵ اگوست ۲۰۱۱ یا ۲۷ مرداد ماه سال ۱۳۹۰ شرکت گوگل اعلام کرد که با پرداخت مبلغ ۱۲٫۵ میلیارد دلار به موتورولا، مالکیت «موتورولا موبیلیتی» را در دست خود می‌گیرد.

این خرید به حدی شوک داشت که در ۱۵ اگوست ۲۰۱۱ ارزش هر سهم موتورولا ۶۳٪ افزایش نسبت به ۱۲ اگوست، پیدا کرد و به ۳۹٫۲۰ $ برای هر سهم در بورس نیویورک افزایش یافت.

شرکت گوگل تمام این سهم‌ها را خرید که در کل مبلغ ۱۲٫۵ میلیارد دلار ارزش نهایی پیدا کرد.

فروش موتورولا به لنوو
گوگل در ۲۹ ژانویه ۲۰۱۴ رسماً اعلام کرد کمپانی موتورولا را با قیمت ۲٫۹۱ میلیارد دلار به شرکت لنوو فروخت.

طبق این معامله، تمامی تکنولوژی‌های موتورولا به لنوو واگذار شده است. لازم است ذکر شود که گوگل، مالکیت خود روی پتنت‌ها را حفظ کرده است و فقط مجوز استفاده شراکتی از بعضی از آن‌ها را به لنوو داده است.

در ۳۰ اکتبر ۲۰۱۴، لنوو رسماً مالک موتورولا شد.

در این ویدیو تصویری از دستگاهی منتشر می شود که هنوز در دیتابیس ما ثبت نشده است! یعنی در نگاه اول نمی توان آن را شناخت. موتورولا در سالیان اخیر چنین طراحی آلومینیومی با خطوط آنتن و جایگاه بلندگوی تکی به این شکل نداشته است. به نظر ما این می تواند از تبعات خرید لنوو نیز باشد! احتمال می رود دستگاهی که در تصویر می بینید موتو ایکس ۲۰۱۷ باشد. خانواده موتو ایکس در رده میان رده های تولیدات موتورولا قرار می گیرد و عموما قیمت، طراحی و امکانات بالاتری دارد.

موتو ایکس ۲۰۱۷ (Moto X 2017) احتمالا با مشخصات سخت افزاری از جمله چیپست اسنپدراگون ۶۲۵، انتخاب های ۳۲/۳ یا ۶۴/۴ گیگ حافظه رم و حافظه داخلی، دوربین دوتایی در پشت و دوربین جلوی دارای فلاش ارایه شود. حسگر اثرانگشت نیز احتمال می رود روی پنل جلویی دستگاه قرار داده شود.

به جز تصویری که در ویدیو دیده شد، یک تصویر دیگر را یکی از کاربران توییتر به Evan Blass نشان داده و از او می خواهد که بگوید این چه مدلی از موتورولا می تواند باشد. به گفته Evan Blass این دستگاه می تواند موتو سی (Moto C) باشد که احتمال دارد برای بازار خارج از امریکا در نظر گرفته شده باشد. این دستگاه با یک چیپست ۴ هسته ای مدیاتک چندی پیش در روسیه تاییدیه گرفته است.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mega08

آخ آخ . این سری V3 چقد خوب بودن . اولین گوشیم بود

sharifix

آخییییییییییییییی
A1200
یادش بخیر
خیلی شیک بود
توی زمان خودش از نظر طراحی چندنسل جلوتر از بقیه گوشی ها بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)