حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هکر‌ها می‌توانند رمز عبور گوشی شما را از روی نحوه تکان خوردن آن هنگام تایپ کردن، پیدا کنند!

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه و امنیت، موبایل

یک تحقیق از طرف دانشگاه نیوکاسل ادعا می‌کند که هکر‌ها می‌ توانند رمز عبور و پین تلفن هوشمند شما را برا اساس نوع تکان خوردن گوشی شما در هنگام تایپ کردن پیدا کنند. عجیب است اما کارشناسان اظهار داشتند که هنگامی که در حال برسی این قضیه بودند توانستند یک پین ۴  رقمی را تا ۷۰ درصد نزدیک به پین اصلی پیدا کنند و توانستند پین اصلی را در تلاش پنجم پیدا کنند و قفل تلفن هوشمند را باز کنند. این کار فقط متکی به اطلاعات بدست آمده از حسگر حرکتی گوشی انجام شده است. این تیم علمی همچنین ادعا کرد که شرکت‌های فن‌آوری از این مشکل با خبر‌ اند اما راه حلی برای آن ندارند. خب این چگونه ممکن است؟ ظاهرا با جمع‌آوری مخفیانه اطلاعات ژیروسکوپ گوشی این کار انجام پذیر است. با ترنجی همراه باشید…

دکتر مریم مهر‌نژاد، سرگروه درسی دانشگاه نیوکاسل، می‌گوید که این نقص امنیتی به دلیل این است که بیشتر نرم‌افزار‌ها و وب‌ سایت‌ها برای استفاده از سنسور‌های تلفن هوشمند اجازه نمی‌گیرند که این، به برنامه‌های مخرب اجازه دسترسی و دریافت اطلاعات از سنسور‌ها را میدهد. اما این دقیقا چطور عمل میکند؟ خب همانطور که می‌توان از حرکت ماوس به آنچه شما با کامپیوتر شخصی خود انجام می‌دهید پی برد، از روی  سنسور‌های گوشی نیز می‌توان پی برد که آیا شما در حال چرخاندن انگشت روی صفحه گوشی هستید، دارید صفحه نمایشگر را لمس طولانی می‌کنید و یا بر روی آن ضربه میزنید و از همه نگران‌کننده تر این است که می‌توان فهمید کجای صفحه را لمس می‌کنید.

همینطور دکتر مهرنژاد در مورد کد‌ها و  نرم‌افزا‌های مخرب اینطور می گوید :”ما متوجه شدیم در بعضی از مرورگرهای اینترنت اگر شما یک صفحه را در گوشی یا تبلت خود باز کنید که دارای  این کدهای مخرب است آنها می‌توانند در همه‌ی اطلاعات شخصی‌ای که شما وارد می شوید جاسوسی کنند. و بدتر از آن این است که، در بعضی موارد، تا قبل از اینکه شما تمامی صفحه‌ها را کاملا نبسته باشید، حتی زمانی که گوشی شما قفل است آنها می‌توانند در دستگاه شما جاسوسی کنند.”

مطلب دیگر در مورد دوربین‌ جلوی گوشی‌های هوشمند است. آیا شما درباره دوربین جلوی گوشی خود نگران هستید!؟ تیم علمی دانشگاه نیوکاسل تمامی یافته‌هایش را به بیشتر شرکت‌های فناوری گزارش داده است، اما تاکنون هیچ پاسخ معنی‌داری وجود نداشته است. پس متاسفانه فعلا در این مورد پاسخی نمی‌توانیم به شما بدهیم.

نظر شما در مورد این نوع هک کردن چیست؟ آیا کمپانی‌های بزرگ دنیا راه حلی برای آن پیدا خواهند کرد؟

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سجاد رسولی