حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مموری های تاشدنی ما را یک قدم به اسمارت‌فون های منعطف نزدیک‌تر می‌کنند!

تلفن‌های منعطف تاشدنی رویای مقدس و هیجان‌انگیز سازندگان اسمارت‌فون هاست! برای ساخت چنین دستگاهی باید عناصر سازنده منعطف پیدا کنیم! به جز اسمارتفون های منعطف  محققان دانشگاه اکستر در مورد کارت حافظه های منعطف صحبت می‌کنند!  کارت حافظه هایی که از گرافن ساخته می شوند منعطف هستند و می‌توانند به راحتی جایگزین فلش مموری‌هایی که اکنون استفاده می‌کنیم شوند! با ترنجی برای اطلاعات بیشتر همراه باشید! 

این ماده ارزان، ترکیب هیبریدی از هیبرید گرافین اکسید و تیتانیوم اکسید است که می‌تواند تنها در ۵ نانو ثانیه اطلاعات را درج کند و یا بخواند. مواد هیبریدی عموما نازک و کوچک هستند و این در مورد گرافین با ضخامت ۸ نانومتری و طول ۵۰ نانو متری نیز صدق می‌کند! تصور کنید چقدر این رویای دست یافتنی تاشدنی(!)هیجان انگیز است!

گرافین لایه ای نازک از کربن است. مساله اینجاست که چقدر نازک؟ این ماده نازک ترین (لاغر ترین!) ماده شناخته شده برای ما است. همچنین سبکی و سختی آن نیز قابل تقدیر است. و به عنوان بهترین رسانای الکتریسیته  انتخابی عالی برای ساخت دستگاه های الکتریکی خصوصا اسمارتفون ها محسوب می‌شود. از لحاظ در دسترس بودن ماده اولیه ساخت این ماده نیز باید بگم که هیچ نگرانی وجود ندارد؛ بیشترین ماده ای که می‌توانید در جهان بیشتر از کربن پیدا کنید هیدروژن، هلیوم و اکسیژن است.

 

تنها مشکل  استفاده از این ماده هیجان انگیز در صنعت، پروسه پیچیده ساخت آن بوده است و علاوه بر این، محصولات اولیه کیفیت لازم برای استفاده در دستگاه های الکترونیکی را نداشته‌اند؛ اما برای رفع مشکلات آن کمپانی های بزرگی مانند سامسونگ پول بزرگی را برای تحقیق و بررسی ساخت این ماده خرج می‌کنند تا شرایط استفاده از گرافین در ساخت دستگاه هایی مانند اسمارت‌فون ها مهیا شود. طی بررسی ها گرافین رسانای بهتری نسبت به سیلیکون و دیگر مواد است از این نظر که می‌تواند در هر ثانیه الکترون ها را ۱۰۰۰ کیلومتر یا بیشتر جا به جا کند! یعنی ۳۰ برابر سریعتر از سیلیکون! سامسونگ پیش از این چندین پتنت با هدف استفاده از گرافین در صنعت الکترونیک اجرا کرده است. کارت حافظه  های خم شدنی ما را یک قدم به تحقق اسمارتفون های خم شدنی نزدیکتر میکند!

در حالی که از مدت ها پیش  صحبت از رونمایی  سامسونگ ایکس تا شدنی در سه ماهه سوم سال جاری مطرح شده بود؛ متاسفانه گزارش ها حاکی از ان است که باید برای این رویای هیجان انگیز  تا سال ۲۰۱۹  صبر کنیم!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سارا کاویانی