حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین تصویر از شکل کلی و ساده اپل آیفون ۸ منتشر شد؛ دوربین دوگانه

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، اخبار، حتما بخوانید

خیالمان که از بابت سامسونگ فعلا راحت شده است اما پیش به سوی شهریوری داغ هستیم که ببینیم اپل برای رونمایی از آیفون چه چیزی را آماده کرده است. فعلا خیلی زود است که بخواهیم در مورد طراحی دستگاه بعدی اپل قضاوت کنیم ولی تصویری منتشر شده است که به نظر می‌رسد خط مش طراحی آینده اپل را برای سالگرد ده سالگی مشخص می‌کند. در ادامه همراه باشید.

به یاد دارید که به شما گفتیم رونمایی از آیفون ۷ در رنگ جت بلک یکی از نشانه‌های بازگشت اپل به طرح های گذشته است؟ سامسونگ سعی دارد تا در محصولات آینده خودش به سراغ فناوری‌های جدید صفحه‌نمایش برود و دستگاهی بدون حاشیه رونمایی کند اما اپل گویا در این باغ نیست و اصلا اعتقادی به جنین صفحه‌نمایش ندارد. البته شاید ما داریم اشتباه صحبت می‌کنیم و تصویری که در پایین خواهید دید تنها یک تصویر اولیه از هزاران نمونه ای باشد که اپل طراحی کرده و هرگز به مرحله نهایی نرسیده است.

صبر کنید تصویر زیر را کمی با دقت بیشتری با هم ببینیم:

واضح ترین نکته مربوط به دوربین دوگانه این دستگاه است که به نظر می‌رسد اپل برای نسل بعدی آیفون این فناوری را به سری اصلی آیفون هم بیاورد و فناوری جدید‌تری را به سری پلاس ببخشد. اگر از دوربین رد شویم در مورد صفحه‌نمایش دستگاه سوالات زیادی در ذهن شکل خواهد گرفت. آیا این طراحی مربوط به شکل آیفون‌های ۴ اس نیست؟ یعنی قرار است چنین طراحی با صفحه‌نمایش کوچک را شاهد باشیم؟ به نظر من که خیر و اینجاست که باید کمی تعلل داشته باشیم. این تصویر را ببینید:

گفته می‌شود اپل برای نسل بعدی آیفون سفارش صفحه‌نمایش‌های OLED خود را نهایی کرده است این یعنی این که طرح بالا به عنوان شمای کلی دستگاه قرار نیست با یک صفحه‌نمایش عادی رونمایی شود و جالب تر این که به نظر من در صورت صحت تصویر باید خطوط صفحه‌نمایش در پنل جلو هم مشخص می‌شد مگر این که این یک دستگاه کاملا یکدست با صفحه نمایش و یا به زبان دیگر نسبت بدنه به صفحه‌نمایش ۱۰۰ درصد باشد!

بسیار تعجب برانگیز خواهد بود اما Ming-Chi Kuo به دو نکته اشاره کرده بود. نکته اول، پیشرفت فناوری دوربین جلو دستگاه برای تشخیص چهره است که گویا در تصویر اصلی هم دو دوربین استفاده شده و نکته دوم در مورد صفحه نمایش و ادغام سنسور اثرانگشت است. خیال پردازی را کم کنیم و منتظر باشیم ببینیم آیا اپل انقلابی را شکل می‌دهد یا خیر!

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Vahid

ایفون ترسو نیست ولی نوت ۷ یه جورای میترسونه هر شرکتی رو الخصوص ایفون که تو موبایل تک محصولی هست البته باید منتظر موند شخصا میگم ایفون ۸
صفحه نمایشش عالی میشه
دوربین عقبش پیشرفت میکنه
دوربین جلو هم پیشرفت میکنه
ولی عمده تغییر تو صفحه نمایش و طراحی رخ میده

Yas

تنها برگ برنده ى آیفون ٧اس یا ایفون٨ در مقابل نوت٨ پردازنده خواهد بود
بقیه گذینه ها همه سمت نوت٨ سنگینى میکنه مخصوصا دوربین و صفحه نمایش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....