حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مایکروسافت پتنت دیگری برای سرفیس فون ارایه کرده است؟

چند ماه پیش شرکت مایکروسافت طرح یا پتنت دستگاه دو در یکی را به ثبت رساند که قابلیت تاشو داشت و هم به موبایل و هم به تبلت تبدیل می‌شد.

از آن جا که این پتنت به نام مایکروسافت ثبت و ضبط شد این توهم و گمان برای برخی پدید آمد که احتمالا دستگاه مورد نظر همان گوشی سرفیس فون رؤیایی است اما هفته گذشته مایکروسافت پتنت جدیدی با موضوع گوشی تاشو عرضه کرده و بار دیگر شایعاتی درگرفت مبنی بر این که این پتنت مربوط به همان سرفیس فون افسانه‌ای است.

از قرار سرفیس فون تاشو می‌آید تا به رقابت با گوشی‌های تاشوی سامسونگ و ال جی بپردازد. تازه‌ترین شایعه اما این است که سامسونگ آماده است تا هزاران نمونه از گوشی‌ هوشمند تاشوی خود را در اختیار اپراتورهای مخابراتی و فروشنده‌ها در خلال چارک سوم سال جاری میلادی قرار دهد که از قضا و بر حسب تصادف مصادف با آیین معرفی دستگاه‌هایی است که شرکت اپل در این مدت تهیه و تدارک دیده است.

بر پایه گفته‌ کسانی که به منابع خبری مرتبط هستند گوشی هوشمند مدل سامسونگ نوعی دستگاه فوق‌العاده مجلل است. به این معنی که گوشی آیفون ۸ شرکت اپل که قرار است تا در سالگرد دهمین سال تولد گوشی آیفون معرفی شود تنها گوشی موجود نخواهد بود که با قیمت یک هزار دلاری عرضه خواهد شد بلکه از سوی دیگر شرکت ال جی نیز سه پتنت از چند ماه پیش ارایه کرده که هر سه به گوشی تاشو و از قضا تبدیل شونده به تبلت مربوط می‌شوند.

این اتفاقات در حالی رخ داده است که شرکت مایکروسافت از چندی پیش تولید و ساخت گوشی‌های هوشمند خود موسوم به لومیا را متوقف کرده است و این عرصه را برای شرکت اچ پی خالی گذاشته تا در آن موبایل‌ ویندوز ۱۰ قدرتمند خود با نام HP Elite x3 را به رخ همگان بکشد. در همین گیر و دار، صحبت از گوشی قدرتمند ویندوز دهی شد که در ساخت آن از پردازنده‌های اینتل بهره گرفته شد. چنین گوشی هوشمندی قابلیت تبدیل به کامپیوتر دسکتاپ را دارد و در حقیقت نوعی کامپیوتر جیبی به شمار می‌آید. اکنون باید گفت آن گه که سرفیس پرو در زمینه تبلت کرده است قرار است سرفیس فون در زمینه گوشی‌های هوشمند صورت بدهد.

پتنت جدید شرکت مایکروسافت Display Device نام دارد و به نام Microsoft Technology Licensing ثبت و ضبط شده است. این پتنت دو مبدع با نام‌های تیموتی اندرو لارج و استیون بیذیچ دارد و به شماره US2017/0086308 A1 ثبت شده و می‌توانید تصویر دو نمونه از طرح آن را در زیر ببینید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار