حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چند نکته درباره‌ی رابط کاربری گلکسی S8

تا کنون مشخص شده که رابط کاربری گلکسی S8 و +S8 به‌احتمال فراوان از نظر طراحی آیکون‌ها با تمامی محصولات قبلی سامسونگ و حتی رابط کاربری جدیدی که این شرکت همراه با آپدیت اندورید نوقا برای گلکسی S7 و S7 edge عرضه شده، نیز متفاوت خواهد بود؛ این طراحی تازه بیش از پیش مینیمال شده و با آیکون‌های دایره شکل‌تر همراه است. به لطف تصاویر باکیفیت‌تری که به‌تازگی از گلکسی S8 فاش شده، اکنون بهتر از قبل می‌توان در مورد رابط کاربری این محصول صحبت کرد و در ادامه تصمیم داریم چند نکته که از این تصاویر درباره نسل جدید رابط‌های کاربری محصولات سامسونگ دریافته‌ایم را با شما در میان بگذاریم، پس با ما همراه باشید.

هنوز مشخص نیست آیا محصولات پیشین این شرکت نیز این رابط جدید را دریافت خواهند کرد یا خیر؛ زیرا سامسونگ گلکسی S8 از رزولوشن غیرمعمول ۱۴۴۰*۲۹۶۰ و نسب صفحه تازه‌ی ۱۸:۵:۹ بهره می‌برد، بنابراین این امکان نیز وجود دارد که این طراحی جدید به‌صورت اختصاصی برای گلکسی S8 حفظ شود. هرچند که تنظیم این طراحی برای دیگر محصولات سامسونگ کار بسیار آسانی برای این شرکت به‌حساب می‌آید، بنابراین نا امید نشوید.

آیکون‌های رنگی که داخل آن‌ها با خطوط سفید طراحی شده، در مقایسه با طراحی آیکون‌های اندروید نوقا در گلکسی S7، ظاهر یکپارچه‌تر و منحصربه‌فردتری به این رابط کاربری جدید بخشیده است.

با به‌روزرسانی اندروید نوقا در گلکسی S7 آیکون‌های این دستگاه در مقایسه با اندورید مارشملو کمی جذاب‌تر شده و تصاویر رنگی‌تری که درون آیکون‌های تقریباً گرد این رابط کاربری بکار گرفته شده ظاهری چشم‌نوازتر از قبل به آن‌ها بخشیده است؛ اما  همانطور که می‌بینید در رابط کاربری گلکسی S8 آیکون‌ها بیشتر اشکال سمبلیک به خود گرفته و با زبانی مشترک طراحی شده‌اند.

در تصویر زیر نیز منوی تنظیمات این دستگاه به چشم می‌خورد و به نظر نمی‌رسد که در مقایسه با ظاهری که در اندروید ۷٫۰ به تنظیمات گلکسی S7 اضافه شده، تفاوت چندانی داشته باشد.

همچنین با توجه به تصویر بعدی به نظر می‌رسد صفحه همیشه روشن کامل‌تری که با آپدیت اندروید نوقا برای گلکسی S7 فراهم شده، در پرچم‌دار بعدی سامسونگ حفظ خواهد شد و گلکسی S8 نیز از همان آیکون‌های گرد اعلان و که به شما امکان دسترسی سریع‌تر به اپلیکیشن‌های مرتبط با آن‌ها را می‌دهد، بهره می‌برد.

سامسونگ به‌تازگی قراردادی با مایکروسافت به ثبت رسانده تا برخی از اپلیکیشن‌های این شرکت را به‌صورت ویژه بر روی دستگاه‌های خانواده گلکسی خود بکار گیرد و با توجه به تصویر زیر که یک پوشه با نام مایکروسافت در آن به چشم می‌خورد، می‌توان حدس زد که این قرارداد در حال اجرایی شدن است.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ZOOMMOBILE.IR

گوشیای سامسونگ خیلی وقته ک بصورت پیشفرض برنامه های مایکروسافت رو دارن و این قرارداد جدید نیست، مث اینکه تو همه ی رنگای اس ۸ پنل جلویی مشکی رنگه که این خیلی خوبه چون تو رنگای روشن واقعا زشت دیده میشد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش