حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ویستا

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | Windows، اخبار، حتما بخوانید، مایکروسافت

مایکروسافت روز ۱۱ آوریل ۲۰۱۷ (۲۳ فروردین ۱۳۹۶) به پشتیبانی خود از ویندوز ویستا پایان می‌دهد و عاقبت این سیستم عامل پیشکسوت به مقام بازنشستگی مفتخر و نایل می‌شود!

ویندوز ویستا سیستم عامل ۹ ساله‌ای است که هیچ یک از آرزوهای دل او برآورده نشد. قابلیت‌ها و ویژگی‌های ویندوز ویستا در زمانه خود خیلی به روز و نوین بود اما اما در بحث امنیت، شخصی‌‌سازی، اجرا و پشتیبانی از درایورها و فعالسازی محصول مورد انتقاد کاربران گرفت و نتوانست رضایت آنها را جلب کند. شرکت مایکروسافت شاید به همین دلیل بود که ناگفته ولی عملا از ۱۰ آوریل ۲۰۱۲ میلادی دست از حمایت و پشتیبانی همیشگی خود از این سیستم عامل برداشت.

چنان چه شما همچنان مصر به استفاده از ویندوز ویستا از ۱۱ آوریل ۲۰۱۷ هستید، خوب است بدانید که هیچ گونه وصله امنیتی بابت این سیستم عامل از سوی شرکت مایکروسافت دریافت نخواهید کرد. علاوه بر این، کاربران ویندوز ویستا از همه نوع گزینه‌های خدماتی و پشتیبانی این سیستم عامل محروم خواهند بود. در ضمن، ویندوز ویستا از نظر خطرات امنیتی آسیب‌پذیر خواهد شد چون هیچ نرم‌افزار ویروس کشی قادر به حفظ امنیت دستگاه کامپیوتر شما نخواهد بود.

شرکت مایکروسافت همچنین فاش ساخته است که اپلیکیشن‌ها و بازی‌های جدید از سوی این سیستم عامل پشتیبانی نمی‌شود چون به احتمال فراوان سازندگان سخت‌افزار و نرم‌افزار از این پس توجه و تلاش خود را به ارایه خدمات به نسخه‌های جدید ویندوز معطوف خواهند کرد.

در این زمینه، مایکروسافت حتی پشتیبانی خود را از مرورگر Internet Explorer 9 در ویندوز ویستا بر روی کامپیوتر خواهد برداشت و این به آن معنی است که هنگام کار در اینترنت ممکن است این سیستم عامل با مسایل و مشکلات امنیتی مواجه شود. از سوی دیگر، شایان ذکر است که گوگل اعلام کرده که مرورگر او با نام Chrome Browser از سال ۲۰۱۶ در سیستم عامل ویندوز کارآیی نخواهد داشت.

شرکت مایکروسافت به کاربران توصیه کرده است که کامپیوترهای خود را به ویندوز ۱۰ ارتقا دهند چراکه این سیستم عامل قابلیت دریافت تازه‌ترین به‌روزرسانی‌ها را هر ساله خواهد داشت. حال، با علم به این که ویندوز ۱۰ پیشرفته‌ترین سیستم عامل شرکت مایکروسافت است آیا هم‌اکنون کامپیوتر شما به این سیستم عامل مجهز است و آیا شما حاضر به استفاده از ویندوز ۱۰ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
REZA

منکه ۱۰ رو نصب کردم درایورهای لپ تاپ و کامل ساپورت نمیکرد از تو سایت لنوو هم مخصوص ویندوز ۱۰ رو گرفتم بازم مشکل داشت،خلاصه که برگشتم به همون ۸٫۱ که درایور هاشم تو جعبش بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار