حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یک تاجر ترک شرکت ورتو را خریداری کرد ؛ قیمت قرارداد ۶۱ میلیون دلار است

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، برترین‌های ترنجی

شرکت ورتو یکی از کمپانی‌‎های مطرح تولید کننده موبایل‌های ویژه و لاکچری در سطح جهان است که در سال‌های گذشته چندین بار بین اشخاص و شرکت‌های مختلف دست به دست شده است. حالا خبر رسیده است که تاجری اهل ترکیه به نام هاکان اوزان ورتو را خریداری کرده است.

با ترنجی همراه باشید…

این کمپانی برای سومین بار در چند سال اخیر به فروش رفته است و از این نظر می‌توان آن را صاحب یک رکورد قلمداد کرد. در ابتدا نوکیا در سال ۲۰۱۲ این شرکت را فروخت و حالا هاکان اوزان مالک آن شده است.

هاکان اوزان یک تاجر قدرتمند اهل ترکیه است که هم اکنون در تبعید به سر می‌برد و سرگذشت عجیبی داشته است. این تاجر به خاطر پرونده‌های اختلاس و کلاهبرداری در سال ۲۰۰۱ با بیش از ۲٫۱ میلیارد دلار تحت تعقیب بین اللملی قرار گرفت. آقای اوزان پیش از این صاحب یک اپراتور به نام تلسیم نیز بوده است.

Vertu headquarters photo tour

کمپانی ورتو در سال ۲۰۱۵ بیش از ۴۵۰ دستگاه گران قیمت که با الماس ، طلا و دیگر فلزهای گران قیمت تزیین شده بودند ، فروخته است و از این نظر درآمد بسیار خوبی کسب کرده است. در سال ۲۰۱۲ نوکیا ورتو را به مبلغ ۱۷۵ میلیون پوند به EQT VI سوئدی فروخت. در همان سال ورتو مجددا به یک کمپانی هنگ کنگی به  نام Godin Holdings منتقل شد.

هاکان اوزان در این خصوص اظهار نظر کرده است:

ورتو یک برند و شرکت بسیار قدرتمند است که اصل بازار را به خوبی شناخته است. من به دنبال آن هستم که با ورتو همکاری داشته باشم و با استفاده از پتانسیل‌های این شرکت ، سرمایه گذاری هایی در آن انجام دهم.

نظر شما در این رابطه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com