حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپلیکیشن کارپینو ، ناوگان تاکسیرانی را ساماندهی می کند

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار

اپلیکیشن کارپینو در حال حاضر به عنوان اولین اپلیکیشن دارای مجوز از معاونت حمل و نقل شهرداری تهران و سازمان تاکسیرانی با سرمایه گذاری بر روی آموزش ناوگان تاکسیرانی قصد دارد مدرنیته را به اعضای این سازمان تزریق کند و ساماندهی آن را برعهده خواهد گرفت.

احسان جهانی مدیر عامل این اپلیکیشن در نشست خبری که با  حضور اصحاب رسانه  برگزار شد، با بیان مطالب فوق اظهار داشت: این شرکت سعی کرده است تا با روندی متفاوت، ابتدا با اخذ مجوزهای لازم از شهرداری تهران، بستری را فراهم کند تا ناوگان تاکسیرانی با تکیه بر فناوری های روز از قافله‌ی کسب وکارهای الکترونیکی جا نماند.

وی در ادامه گفت: تیم کارپینو  از یک سال و نیم پیش اقدام به برنامه ریزیهای لازم برای توسعه این سامانه کرده و با جذب تیم مجرب و متخصص داخلی اقدام به   طراحی، بومی سازی و توسعه این اپلیکیشن  کرده است. لازم به ذکر است این سامانه هیچگونه وابستگی ای به خارج ندارد و تمامی سهامداران و سرمایهگذاران این سامانه ایرانی هستند.

وی با عنوان این که تمامی اطلاعات در سرورهای داخل کشور نگهداری می شود تاکید کرد: با توجه به حساسیت‌های نهادهای سیاست‌گذار کشور دسترسی به اطلاعات سیستم و سورس برنامه از خارج از کشور به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود و از لحاظ امنیتی این اپلیکیشن تمامی مجوزهای لازم را از مراجع ذی صلاح اخذ کرده است.

مدیرعامل کارپینو با بیان این که اپلیکیشن کارپینو به عنوان اولین نرم افزار دارای مجوز از سازمان حمل و نقل و ترافیک شهری و سازمان تاکسیرانی به زودی فعالیت خود را شروع خواهد کرد گفت: مهم‌ترین ویژگی این اپلیکیشن همکاری آن‌ با سیستم تاکسیرانی  و شهرداری تهران است.

وی افزود: آژانس‌های تاکسی تلفنی تهران نیز می‌توانند در صورت تمایل با این شرکت همکاری کنند.

احسان جهانی با برشمردن خصوصیات و وجه تمایز اپلیکیشن کارپینو باتوجه به همکاری با ناوگان تاکسیرانی اظهار داشت: تمامی خودروهای فعال در این نرم افزار دارای مجوز از سازمان تاکسیرانی و شهرداری تهران هستند و این مورد می تواند اطمینان خاطر مسافران را در برداشته باشد همچنین تاکسی‌های شهری تهران دارای ایستگاه مشخص درون شهری هستند و به همین دلیل خدمات رسانی به مسافران با ساز و کار بهتری صورت می پذیرد.

وی ادامه داد: تمامی خودروها به دلیل قوانین موجود در سازمان تاکسیرانی دارای معاینه فنی و پروانه رسمی سازمان تاکسیرانی هستند و همچنین تمامی رانندگان کارپینو دارای تأییدیه پزشکی و روان‌شناسی هستند.

مدیرعامل اپلیکیشن درخواست تاکسی کارپینو با بیان این که رانندگان ناوگان تاکسیرانی دارای گواهینامه‌های شهر شناسی هستند و به رانندگان طبق اصول خاصی آموزش‌های لازم داده خواهد شد ابراز داشت: تمامی سرنشینان خودرو دارای پوشش سطح بالای بیمه حوادث و مسئولیت اجتماعی هستند.

احسان جهانی تصریح کرد: قیمت گذاریهای این سیستم به صورتی است که کاملا قابل رقابت با دو اپلیکیشن موجود بوده و با توجه به شرایط خاص ماشین های ناوگان تاکسیرانی و ورود راحت به محدوده طرح ترافیک و محدوده زوج و فرد قیمت‌ها در این محدوده ارزان‌تر از رقبا خواهد بود.

مدیرعامل کارپینو با اعلام این که تمامی رانندگان تحت کنترل و نظارت سازمان تاکسی رانی با دسترسی به  داشبوردهای اختصاصی هستند گفت: رانندگان، مسیر آن‌ها و رفتارشان به طور دقیق تحت نظارت این شرکت و سازمان تاکسیرانی بوده و تخطی از استانداردهای مالی و فرهنگی موجب ابطال پروانه کسب خاطیان خواهد شد.

در ادامه این مراسم  علیرضا قنادان رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان با بیان این که کارپینو یک استارتاپ کاملا ایرانی با تیمی دارای سابقه حمل‌ونقل است گفت: جذب سرمایه‌گذار اولین اولویت هر تیم استارتاپی است و با توجه به این که ریسک وارد شدن در این حوزه بدون مجوز رسمی از شهرداری تهران یا سایر نهادهای ذیصلاح بالا بود کار ما با تاخیر مواجه شد و اپلیکیشن‌های دیگر زودتر از ما وارد بازار شدند.

وی ادامه داد: طی این مدت با رصد بازار و بررسی فعالیت‌ دیگر شرکت‌ها، به این نتیجه رسیدیم که پتانسیل برای کار در این حوزه همچنان وجود دارد و با توجه به استقبال عمومی جامعه و برخی چالش‌های دو نرم افزار دیگر  برنامه داریم تا بخش دیگری از بازار که به دلیل حساسیت‌های خود هنوز به استفاده از این خدمات وارد نشده‌اند را جذب کنیم.

علیرضا قنادان با بیان این که تا کنون هیچ یک از اپلیکیشن‌های موجود در ایران وارد حوزه نوآوری واقعی در خدمات نشده و صرفا بومی‌سازی خدمات آنلاین رایج در کشورهای پیشرفته را به انجام رسانده‌اند، بر برنامه گسترده کارپینو برای نوآوری خدمات در آینده نزدیک تاکید کرد. وی افزود: حضور اپلیکیشن های متفاوت در صنعت حمل و نقل شهری باعث ایجاد رقابت و در ادامه خلق نوآوری خواهد شد و در این فضا برنده نهایی مردم و شهروندان خواهند بود.

وی افزود: کارپینو به هیچ وجه زیر مجموعه دولت، سازمان‌ تاکسیرانی و شهرداری تهران نبوده و به طور کامل مستقل عمل می‌کند و یک شرکت کاملا خصوصی با سرمایه گذاران ایرانی است که برای فعالیت خود با درک و پذیرش حساسیت‌های  شهرداری تهران و سازمان تاکسیرانی مبادرت به اخذ مجوز فعالیت از آن‌هاکرده است.

رییس هیات مدیره این شرکت با اعلام این که سهم زیادی از سرمایه گذاری بر روی آموزش و تدوین استانداردهای لازم برای برخورد با مسافران است ابراز داشت: با توجه به اینکه رضایت مشتریان برنده اصلی را تعیین خواهد کرد ما بر آن هستیم تا با توجه به فضای جدید این حوزه، ناوگان تاکسیرانی را برای کوچ به مرحله مدرنیته آماده نماییم.

احسان جهانی در ادامه گفت که دو شرکت دیگر فعال در این حوزه که کار خود را قبلاً آغاز کرده اند، شرکت های بسیار محترمی هستند و توانسته اند در دو سال اخیر مسیر رشد را به خوبی طی کنند و این مسئله قابل تقدیر است: «اما نوع فعالیت آنها مشکلاتی را برای طبقه ای از رانندگان رسمی ایجاد کرده است. ما تصمیم داریم با خودروهای رسمی، کار حمل و نقل را پیش ببریم و هدف ما ارتقاء جایگاه رانندگان تاکسی است.

در ادامه این نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار می شد مدیران اپلیکیشن کارپینو جوابگوی سئوالات خبرنگاران بودند.

گفتنی است اپلیکیشن کارپینو هم اکنون در بسترسیستم عامل اندروید در مارکت های موجود در بازار ایران موجود است و طبق اعلام در فروردین ماه سال آینده نسخه آی او اس آن نیز آماده خدمات رسانی خواهد بود.

ورود به سایت کارپینو 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....