حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ماکوتاکارا: موضوع استفاده از OLED در آیفون ۸ قطعی نیست

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، اسمارت‌فون، حتما بخوانید، موبایل

بر خلاف همه گزارش‌ها و شایعاتی که می‌گویند گوشی هوشمند آیفون ۸ با صفحه نمایش OLED از راه می‌رسد و فاقد دکمه فیزیکی هوم است و حتی برخی از این شایعات را تحلیل‌گران خبره و معتبر تایید کرده‌اند، سایت ژاپنی Macotakara از در مخالف وارد شده و می‌گوید هیچ یک از این تغییرات و قابلیت‌ها هنوز و همچنان قطعیت پیدا نکرده است.

این ادعا را می‌توان به چشم طنز و تفریح تا حدودی پذیرفت از آن جهت که این سایت قبلا نیز مواردی از شایعات موجود پیرامون گوشی‌های آیفون را نقض کرده و از قضا ادعایش ثابت شده است. گذشته از انکار و تکذیب همه این قابلیت‌ها، این سایت پا را فراتر نهاده و می‌گوید اصلا مسجل و محقق نیست که تاریخ عرضه گوشی جدید آیفون در موعد اعلام شده صورت بگیرد بلکه این احتمال هست که بعدها و در ماه سپتامبر این گوشی معرفی شود.

سایت Macotakara می‌گوید مساله این است که همه پیش بینی‌های تحلیل‌گران درباره به کارگیری صفحه نمایش OLED در آیفون ۸ مبتنی بر ادعای سایت‌هایی است که اطلاعات خود را از نمونه‌های اولیه این گوشی گرفته‌اند و این در حالی است که همچنان در مرحله EVT (آزمایش تأیید مهندسی) به سر می‌برد.

Kuo-iPhone-8

این حرف‌ها به این معنی که شرکت اپل هنوز هیچ تصمیم نهایی نگرفته است و قطعات مد نظر او در مرحله DVT (آزمایش تأیید طراحی) هستند که در خلال آن کارشناسان منابع تهیه قطعه مد نظر شرکت اپل را برای استفاده در سال ۲۰۱۷ مورد بررسی قرار می‌دهند. این قطعات شامل سرامیک سفید، شیشه، فلز و دیگر مواد حاشیه‌ای است که باید با این‌ها صفحه نمایش‌های OLED قابل انحنا و IPS-LCD را نیز اضافه کرد. از سوی دیگر، از کارشناسان مراحل آزمایش خواسته شده است تا ضمن کار، طراحی گوشی را با یا بدون دکمه Touch ID به همراه حسگرهای چهره و این قبیل موارد را مد نظر قرار دهند.

بنابراین همه آن چه تاکنون درباره گوشی خاص آیفون گفته شده است را باید به دیده شک و تردید نگاه کرد چون از قرار هیچ یک از قابلیت‌هایی مانند دوربین دوگانه، پورت Lightning (به استثنای USB-C)، شارژ بی‌سیم و خلاصه هر چه که به گوشی آیفون ۸ نسبت داده‌اند همچنان یک گام از مرحله شایعه جلو نیامده‌اند و به تعبیری پا در هوا هستند. از طرف دیگر سایت Macotakara ادعا می‌کند این نسخه از آیفون ممکن است در ماه سپتامبر معرفی شود یعنی در کنار گوشی‌های آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس اما تاریخ دقیق عرضه بعدها اعلام خواهد شد.

با این همه، باز شایعات دست از سر ما برنمی‌دارند و برای مثال شایعه دیگری آمده که می‌گوید شرکت اپل ده‌ها میلیون صفحه نمایش OLED به سامسونگ سفارش داده اما مگر می‌شود چنین حرفی را باور کرد!؟ با این حال، شرکت اپل برای تهیه OLED مخصوص آیفون ۸ دست به سوی هر کسی که دراز کند ظاهرا محال است که در ماه سپتامبر بتواند این گوشی را روانه بازارهای جهانی کند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Macotakara-Apples-OLED-iPhone-8-not-a-sure-thing-yet-release-date-may-be-later-than-September_id91794″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار