حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش فوق‌العاده سامسونگ در سال جاری به دلیل رونمایی از گلکسی اس ۸ ؛ نگاه صدرا

نوشته

7 سال قبل | 11 دیدگاه | نگاه ترنجی

اول از این که بخواهیم شروع کنیم باید به این مورد اشاره بشه که بله قصد داریم به صورت منظم در مورد اتفاقاتی که میفته یه سری تحلیل داشته باشیم و حالا تصمیم داریم در همین ابتدای این دسته از مطالب سراغ موضوعی نسبتا داغ بریم. در دسته مطالبی که به عنوان “نگاه صدرا” و “نگاه سینا” منتشر میشه، اصولا نظرات و تحلیل‌های شخصی خودمون رو منتشر میکنیم و چقدر خوب میشه که شما هم در نظرات همین مطلب مارو شدید نقد کنید. صحبت رو کوتاه کنم و برسیم به اصل مطلب؛ فروش گلکسی اس ۸ سامسونگ !

یا این مطلب به واقعیت تبدیل میشه و یا این که انقدر چشمم شور خواهد بود که کلا سامسوگ این بار ورشکسته بشه ولی فکر نمیکنم در این حد چشمم شور باشه اما دلیل های خودم رو دارم برای این که سامسونگ میتونه امسال یه فروش خیلی خوبی رو داشته باشه. در این مطلب دقیقا میخوایم همین مورد رو باز کنیم.

۱. کش تنبان بازار !

کاری ندارم که این کش تنبان بازار چه بلایی سرش درآمده است و آیا اصلا می‌تواند ورود گلکسی اس ۸ را تحمل کند یا خیر را هم کاری نداریم در اصل صحبت مربوط به جایی است که پتانسیل عرضه یک محصول سخت میشود اما وای به حال روزی که یک محصول بتواند به درستی وارد شود اینجاست که همان کش مورد نظر ما به حدی قابلیت کشش پیدا میکند که محصول همانند تخم چمن زیاد می‌شود(البته چمن که میدونید خیلی گرون هم هست تازه!).  من علاقه خاصی به اپل دارم و دلیل شخصی خودم رو هم دارم که واقعا لزومی نمیبینم الان بخوام توضیح بدم در موردش چون که واقعا علاقه شخصی هست اما نکته ای که وجود داره این که اپل دقیقا چی کار میکنه؟

کار اپل اینه که بیاد هر سال یه گوشی معرفی کنه و به اندازه تارگت تمامی شرکت های دیگه (البته بیشترشون) بفروشه و بارش رو ببنده برای برای سال آینده پس در اصل با یک محصول کل سال رو سرمایه گذاری میکنه و هر از چندگاهی با انتشار یه ویدیو تبلیغاتی به حدی ملت رو وسوسه میکنه که نمیشه ازش گذشت. اپل الان هم آیفون عادی داری و هم یه آیفون پلاس که اونم مخاطب زیادی داره . این رسم پلاس داشتن یا در اصل رونمایی از یه فبلت برمیگرده به سری نوت سامسونگ که کسی باور نمیکرد بتونه روزی موفق بشه همانطور که کسی باور نمیکرد این خانواده نوت یه روزی به بدترین فاجعه تبدیل بشه!

galaxy-s8-concept1

پس اپل در یک زمان، در یک روز، در یک تاریخ، دو محصول در دو سبک رونمایی و سپس کل سال به تبلیغات و بازاریی اون اختصاص میده حالا در نظر داشته باشید که سامسونگ چی کار میکنه؟ یکی اوایل سال و یکی هم اواسط سال ! تازه اون اوایل سال هم به نظر میرسه یه پلاس داشته باشه که خیلی رنج محصولات رو زیاد میکنه. اتفاقی که افتاد اینه که سال گذشته به خوبی نتونست ……. عه نه ببخشید بهتره بگم اصلا نتونست نیمه دوم سال رو دووم بیاره و فوکوسش رفت به سراغ نسخه های دیگه از گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج  با رنگ جدید!

اینجا یه سری کاربر بودن که تصمیم داشتن نوت ۷ رو بگیرن اما کلا پیشمون شدن و صبر میکنن برای نسل بعدی ؛ یه سری کاربر هم هستن که دست به نقد شده و دارن سری اس ۷ رو میفروشن تا برن سراغ اس ۸ ؛ یه سری هم از بقیه برند ها خسته شدن و منتظرن تا ببین سامسونگ چی معرفه میکنه و برن سراغ خرید! حالا یه سری هم هستن که میخوان برای اولین بار وارد سری اس سامسونگ بشن.

تفاوت اصلی چیه؟

تفاوت اصلی اینجاست که اگر نوت ۷ میتونست به خوبی توی بازار باشه و فروش داشته باشه از این سری کاربرایی که بهتون گفت به راحتی کمتر میشد و میتونستیم شاهد باشیم خیلی از افرادی که میخواستن وارد سامسونگ بشن و گلکسی رو امتحان کنن وارد شد برای همین نباید انتظار داشته باشیم ۶ ماه بعد برن سراغ گلکسی اس ۸ اما خداروشکر الان خیلی ها منتظر اس ۸ هستن تا ببین چی میشه و بعد برن سراغ خرید … پس هم بازار میطلبه که پرچمدار سامسونگ وارد بشه و هم کاربر ها منتظر هستن تا قدم بعدی سامسونگ مشخص بشه!

در نهایت امسال سال متفاوت‌تری برای سامسونگ از نظر فروش است!

۲. سیب یا دوسیب؛ مسئله این است!

در اصل شما تغییر میخواهید یا یک بروزرسانی ساده؟ بزارید مسئله را اینگونه باز کنیم. طراحی اس ۷ بسیار عالی بود و هست و چه بسا بهتر میشد اگر با پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ و ۶ گیگابایت رم در کنار دوربین بهتر با صفحه نمایش ارتقا یافته و سنسور اثرانگشت جدید‌تر رونمایی شود. اممممم اجازه دهید باز هم فکر کنم …. به نظرم گوشی بدی نیست ولی اصلا تمایلی به خرید ندارم …. حتی اگه قرار باشه از قلم هم پشتیبانی کنه باز هم علاقه‌ای به خرید ندارم …. مشکل کجاست؟ مشکل اینجاست که سامسونگ با زیرکی تمام، تغییرات کاملا افسانه ای را در نظر گرفته است. البته باز هم می‌تواند رویایی تر باشد اما خب برای شروع بد نیست. این تغییرات یعنی این که سامسونگ برای اولین بار قرار است در بین گوشی‌های پرچمدارش دکمه سنتی و خاطره انگیز هوم را حذف کند. قرار نیست همانند اپل به صورت فیزیکی حذف شود و فورس‌تاچ باشد چرا که قرار است به صورت کلی حذف شود.

تصویر را ببینید

photo_2017-03-01_14-59-44

این تغییر می‌تواند بزرگترین تغیری باشد که سامسونگ می‌توانست ایجاد کند  و با در نظر گرفت بازه ای که قرار داریم این شرکت به شدت می‌تواند کار های تبلغیاتی خاصی بر روی آن انجام دهد. به زبانی دیگر، اکنون بازار می‌تواند این تغییر سامسونگ را با گشاده رویی پذیرا باشد اما یک نکته اساسی وجود دارد.

همانطوری که میدانیم امکان ادغام سنسور اثرانگشت با صفحه نمایش ایجاد شده است و تقریبا انتظار داریم که در آیفون ۸ این اتفاق رقم بخورد اما به نظر شما سامسونگ نمی‌توانست شروع کننده این اتفاق باشد؟ شاید در ابتدا بسیاری از افراد اجساس کردند که دقیقا سامسونگ می‌تواند اولین شرکت در این زمینه باشد اما به جرئت می‌توان گفت سامسونگ اگر اولین نباشد، بهتر است زیرا تجربه ثابت کرده است اولین های سامسونگ همیشه با موج سختی همراه بوده است و تجرحی میدهد سریع یه محصولی را رونمایی کند تا این که بیشتر به موفقیت آن فکر کرده باشد. با این حال سنسور اثرانگشت اگر ادغام میشد برگ برنده و تیر خلاصی گلکسی اس ۸ در بازار برای برنده شدن در میان رقابت ها بود ولی تصور کنید اگر نمیتوانست به خوبی این حرکت را اجرایی کند، یک شکست دیگر پس از شکست دیگری بود و کلا …. بگذریم! ولی اکنون گلکسی اس ۸ ظاهر بسیار هیچان انگیزی دارد و حس ایجاد شده در تمامی افراد این است که حداقل یک بار آن را در دست بگیرند.

عزم جدی سامسونگ برای رونمایی از یک محصول هیجان انگیز را از کجا می‌توان متوجه شد؟

اجازه دهید برای اجواب دادن به این سوال این مورد را بگوییم که سامسونگ، با در نظر گرفتن پتانسیل بازار (مورد شماره اول) و ایجاد یک سری تغییرات برای افزایش هیجان (مورد شماره دوم) تصمیم جدی خودش را گرفته است اما این که این تصمیم تا چه میزان جدی است، از مراسم اختصاصی خودش در فروردین نشات گرفته است. سامسونگ هنوز هم برای رونمایی از این دستگاه ترس خاصی دارد زیرا تصمیم دارد تا با غلبه بر این ترس و ایجاد حس اطمینان در یک مراسم اختصاصی پرچمدارش را معرفی کند و به همین دلیل نمایشگاه MWC را خالی گذاشت تا رقبا کار خودشان را انجام دهند سپس با یک بمب خبری، سایت های فناری را درگیر خودش کند.

الجی و سونی با معرفی یک پرچمدار تازه نفس به خوبی در نمایشگاه خود را نشان دادند اما به دلیل بار زیاد خبری از نمایشگاه تا حدی این اخبار محو شد ولی در یک مراسم اختصاصی همه چیز متفاوت است.

۲

بد نیست در این مطلب یه جمع بندی هم روی بقیه مشخصات این پرچمدار داشته باشیم؛

مشخصات احتمالی (البته تا حدی دقیق) گلکسی اس ۸ :

ابعاد: ۱۴۰٫۱ در ۷۲٫۲ در ۷٫۳ میلیمتر

صفحه‌نمایش: ۵.۸ اینچی از نوع Super AMOLED

رزولوشن: ۱۴۴۰ در ۲۹۶۰ پیکسل و در حدود ۵۶۸ ppi چگالی صقحه

نسبت صفحه‌نمایش به بدنه: حدودا ۸۴٫۴ درصد

محافظ صفحه‌نمایش: Corning Gorilla Glass 5

پردازنده: Qualcomm MSM8998 Snapdragon 835 در بازار آمریکا و در دیگر بازار‌ها نسخه‌ای تازه از اگزینوس

پردازنده گرافیکی: Adreno 540

حافظه رم: ۴GB RAM

حافظه داخلی: ۶۴/۱۲۸ GB

قابلیت استفاده از کارت حافظه: دارد! 

دوربین: ۱۲MP, f/1.7, 26mm

photo_2017-03-03_19-33-28

و همچنین گلکسی اس ۸ پلاس

ابعاد:  ۱۵۲٫۴ در ۷۸٫۵ در ۷٫۹ میلیمتر

صفحه‌نمایش: ۶.۲ اینچی از نوع Super AMOLED

رزولوشن: ۱۴۴۰ در ۲۹۶۰ پیکسل و در حدود ۴۷۴ ppi چگالی صقحه

نسبت صفحه‌نمایش به بدنه: حدودا ۸۸٫۶ درصد

محافظ صفحه‌نمایش: Corning Gorilla Glass 5

پردازنده: Qualcomm MSM8998 Snapdragon 835 در بازار آمریکا و در دیگر بازار‌ها نسخه‌ای تازه از اگزینوس

پردازنده گرافیکی: Adreno 540

حافظه رم: ۴GB RAM

حافظه داخلی: ۶۴/۱۲۸ GB

قابلیت استفاده از کارت حافظه: دارد! 

دوربین: ۱۲MP, f/1.7, 26mm

 

با دو دلیل گفته یعنی تغییرات و شکست سال گذشته، من شخصا برداشت میکنم که امسال سامسونگ فروش بسیار خوبی را حتی بهتر از سال‌های گذشته تجربه کند. نظر شما چیست؟ آیا تمام موارد برای یک فروش بسیار عالی محیا شده است؟

 

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mardesayeha

وقتی نمایشگاه WMC برگزار شد و خبری از شور همیشگیه ترنجی نبود نگران شدم و حس کردم داریم به روزای آخر ترنجی نزدیک میشیم. خیلی دوست داشتم مثل همیشه خبرا رو از ترنجی با قلم متفاوتش پیگیری کنم ولی متاسفانه نشد
الان خوشحالم که یه کار متفاوت شروع شده و این نشون میده ترنجی همچنان زندست
فقط نمیدونم چرا کاربرا کم لطفی میکنن و دیگه مثل قبل تو بحث شرکت نمیکنن
البته حدس من اینه که چون اکثرا از طریق تلگرام اخبار رو پیگیری میکنن دیگه لاگ این نمیشن برا کامنت دادن چون بازدید مطالب کم نیست و همچنان بالاست
امیدوارم ترنجی به روزای سابقش برگرده.

mega08

نه عزیز .کاربرا ب چند دلیل دیگه تو بحثا شرکت نمیکنن :
۱-.گوش ندادن ب حرفاشون . (که وظیفه ی اصلیشونه) که اگه کاربر حمایت نکنه از وب سایت. اون وبسایت دیگه وجود نخواهد داشت.
۲- سانسور کامنتهای انتقادی (میره برای بررسی . هیچ وقتم تایید نشده حداقل کامنتای من و چندتا از بچه هایی که میشناسمشون)
۳- نداشتن نویسنده خوب.(جز خود” صدرا” .که تو این متنش یکم جاهای گنگ زیاد داشت ب خاطر جمله بندی و “سینا”)
۴-نداشتن سواد کافی نویسندگان در زمینه ی تکنولوژی ( ی چیزی ترجمه میکنن که اشتباهات فاحشی داره ) فقط برای رفع تکلیف
۵- نداشتن جنبه انتقاد نویسنده ها

mega08

نه عزیز .کاربرا ب چند دلیل دیگه تو بحثا شرکت نمیکنن :
۱-.گوش ندادن ب حرفاشون . (که وظیفه ی اصلیشونه) که اگه کاربر حمایت نکنه از وب سایت. اون وبسایت دیگه وجود نخواهد داشت.
۲- سانسور کامنتهای انتقادی (میره برای بررسی . هیچ وقتم تایید نشده حداقل کامنتای من و چندتا از بچه هایی که میشناسمشون)

mega08

۳- نداشتن نویسنده خوب.(جز خود” صدرا” .که تو این متنش یکم جاهای گنگ زیاد داشت ب خاطر جمله بندی و “سینا”)
۴-نداشتن سواد کافی نویسندگان در زمینه ی تکنولوژی ( ی چیزی ترجمه میکنن که اشتباهات فاحشی داره ) فقط برای رفع تکلیف

ahmad

منم فکر میکنم این گوشی رکورد شکن میشه همینطور آیفون ۸

mardesayeha

درمورد این تحلیل هم من کاملا موافقم و حس میکنم سامسونگ فروش خوبی رو تجربه خواهد کرد امسال مشخصات خوبی داره و طراحیه زیبایی هم داره احتمالا امکانات کاربریه خوبی هم بهش اضافه میشه تا بتونه شکست نوت رو جبران کنه و اعتماد کاربرا رو به دست بیاره. فقط امیدوارم از اون کلید پشت کاربرد متفاوت تری از یه دکمه ی هوم ساده ببینم چون واقعا تنها نقطه ضعفش همین میتونه باشه
اابته امیدوارم اینقدری که تو تصویر به چشم میاد دراز نباشه

Modarz

خوشمان آمد

Mohamad

قطعا اگه امسال یه اتفاق غیرمنتظره مثل جریان نوت ۷ نیافته سامسونگ سال خیلی خوبی خواهد داشت ومیترکونه اینم که جدا مراسم برگزار میکنه تا مدت ها همه رو مشغول خودش میکنه امسال قطعا اس ۸ عالیه فقط یه جریانی هست خدا کنه برا باطری کم نزاره از هیچی نگران نیستم فقط از جریان باطریش میترسم باطریه کوچکی بزاره

یه چیز دیگم خدا کنه تموم رنگ ها وتموم ظرفیت ها بیاد ایران نه اینکه فقط دورنگش بیاد با حافظه ۶۴وحافظه ۱۲۸ گیگش۶ماه بعد برسه به ایران چون من خودم قطعا نسخه پلاس رو باظرفیت ۱۲۸ میخوام چون نمیتونم کارت حافظه بزارم جای دوسیم رولازم دارم و خودمو اماده کردم که تب وتاب اولش وحباب قیمتش بشکنه بعدبخرمش

REZA

بنظر من همون نبود نوت۷ باعث فروش زیاد اس۸ میشه ودلیل بعدیشم تغییرات ظاهری بعد از مدت ها!!

Peiman

این مطالبی ک با عنوان نگاه سینا و صدرا گذاشته میشه خیلی خوبه و امیدوارم ادامه پیدا کنه.
دوم اینکه ترنجی بازدید کننده مثل قبل نداره
دلیلش نمیدونم چیه ولی به نظرم نویسنده خوب نداره( غیر از آقا سینا و صدرا) فقط یجوری ترجمه میکنن ک رفع تکلیف بشه.احساس میکنم ترنجی داره نفسای اخرشو میکشه. امیدوارم اینطور نباشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....