حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۷ به حسگر اثر انگشت بر روی صفحه نمایش مجهز می‌شوند

حس‌گرهای اثر انگشت حالا دیگر در صنعت ساخت گوشی‌های هوشمند تبدیل به نوعی روال و هنجار شده است اما با این همه، هنوز و همچنان مساله‌ای در این زمینه وجود دارد که سازندگان چنین راهکارهای امنیتی نتوانسته‌اند از عهده آن برآیند.

با این که سازندگان تلفن‌های همراه هر چه سعی می‌کنند تا دکمه هوم را از گوشی موبایل حذف کنند تا فضای بیشتری را به صفحه نمایش اختصاص دهند حسگر‌های اثر انگشت رفته رفته به قسمت پشت دستگاه‌ها منتقل می‌شوند.

اگرچه چند ماهی است که شایعاتی درگرفته مبنی بر این که گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ سامسونگ احتمالا نخستین گوشی هوشمندی خواهد بود که مجهز به حسگر اثر انگشت در قسمت جلوی گوشی خواهد بود اما تازه‌ترین تصاویر فاش شده نشان می‌دهد که ظاهرا راه حل متفاوتی انتخاب شده است.

شرکت CrucialTec که در زمینه ساخت و ابداع حسگر اثر انگشت فعالیت می‌کند یکی از نخستین شرکت‌هایی است که در این حوزه به پیشرفتی در خور ذکر نایل شده است از آن جهت که این شرکت ثابت کرده که می‌توان در سال جاری میلادی گوشی‌های هوشمندی ساخت که حسگر اثر انگشت‌ آنها در قسمت جلوی گوشی باشد.

با این راهکار امنیتی می‌توان احراز هویت اثر انگشت را در صفحه نمایش گوشی هوشمند قرار داد منتها به این شرط که دکمه هوم را به قسمت پشت و یا کناره گوشی منتقل کرد.

در این خصوص سخنگوی شرکت CrucialTec گفته است که این شرکت موفق به ابداع روشی در این باره شده است که Display Fingerprint Solution یا DFS نام دارد و هم‌اکنون مورد رضایت استفاده کنندگان قرار گرفته است و این که نخستین گوشی‌های هوشمند مجهز به چنین قابلیتی در سال ۲۰۱۷ روانه بازارهای جهانی خواهند شد.

شرکت CrucialTec گفته است که حسگر ابداعی او آن قدر حساسیت دارد که حتی می‌تواند لمس یک تار مو را هم شناسایی کند. این شرکت همچنین خاطرنشان کرده است که درصدد فروش راهکار امنیتی ارتقا یافته‌ای در سال آینده میلادی است که این امکان را می‌دهد تا قابلیت احراز هویت از طریق اثر انگشت را به هر نقطه‌ای از گوشی منتقل کرد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/On-screen-fingerprint-scanning-solutions-coming-to-smartphones-in-2017_id91261″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار