حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال ارایه قابلیت Motion Eye در دوربین گوشی‌های Xperia XZs و Xperia XZ Premium سونی

بر منبای گزارش‌های منتشر شده شرکت سونی در حال کار بر روی نوعی جدید از قابلیت دوربین است که تصمیم دارد آن را در گوشی‌های هوشمند آینده اکسپریا راه‌اندازی کند و نیز بر اساس تصویری که در این خصوص انتشار یافته این قابلیت Motion Eye نام دارد و از قرار یکی از جدیدترین حسگرهای دوربین در گوشی‌های سونی به شمار می‌آید.

از قرار معلوم قابلیت موسوم به Motion Eye به گوشی مدل اکسپریا این امکان را می‌دهد تا قبل از فشردن دکمه شاتر در هر ثانیه چهار تصویر را شناسایی کند و به صورت خودکار هر حرکتی را تشخصی دهد. از آن جا که چنین قابلیتی در گوشی‌های سونی سابقه نداشته است به نظر نمی‌رسد که پیش از این نیز عملی شده باشد؛ هرچند به نظر می‌آید این قابلیت شباهت‌هایی با قابلیت Live Photos ابداعی شرکت اپل داشته باشد که می‌تواند هر حرکتی را پیش و پس از گرفتن عکس شناسایی کند.

Sony-Xperia-new-camera-feature-02

شما نیز شاید بدانید که قابلیت Live Photos در سال ۲۰۱۵ در گوشی‌های سری آیفون ۶ اس به کار کرفته شد و چنین قابلیت مشابهی در سامسونگ هم تحت عنوان Motion Photo بوده است و هم‌اکنون در گوشی‌های خانواده گلکسی اس ۷ کار می‌دهد. قابلیت Motion Eye سونی ممکن است در دو نوع گوشی رده بالای این شرکت موسوم به Xperia XZs و Xperia XZ Premium به کارگیری شود.

سونی هفته آینده در همایش جهانی موبایل ۲۰۱۷ که ۲۷ فوریه آغاز به کار می‌کند حضور خواهد داشت و این شرکت مصمم است تا در این رویداد چند گوشی هوشمند جدید را معرفی کند اگرچه ممکن است که گوشی‌های Xperia XZs و XZ Premium بعدها و در روزی که متعاقبا اعلام می‌شوند رونمایی خواهند شد چون سونی بنا ندارد که این دو گوشی را تا پیش از ماه ژوئن (خرداد و تیر) رهسپار ویترین فروشگاه‌ها کند. حال باید دید که سونی از  قابلیت Motion Eye در همایش جهانی موبایل ۲۰۱۷ نامی خواهد برد یا خیر.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Sony-Xperia-XZs-Xperia-XZ-Premium-Motion-Eye_id91264″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mortazavi

هر سال که سونی سنسور جدید اختصاصی خودش رو معرفی می کنه و تو پرچمدارش به کار میبره تا سال بعدش بهترین دوربین موبایل رو از سایت تخصصی دزو میگیره که امسال هم قطعاً با سنسور imx400 و فیلمبرداری ۱۰۰۰ فریم و کیفیت انقلابی اون با اختلاف زیاد بهترین دوربین موبایل رو داره.
ان شاءالله گوشی x 2017 رو سه روز دیگه با این سنسور معرفی کنه و مثل همیشه پرچم دوستداران این اژدهای ژاپنی رو به آسمون ببره.
****Sony Just and only****

MOAZEZ

این قابلیت شباهت‌هایی با قابلیت Live Photos ابداعی شرکت اپل داشته باشد که می‌تواند هر حرکتی را پیش و پس از گرفتن عکس شناسایی کند.

من نمیدونم فون آرنا بی سواد تو مغزش چی میگذره که این چرتو پرتارو میگه. خود سونی این قابلیتو خیلی بهترشو داشت از زمان z2و اسمش time shiftبود که ۶۰تا عکس موقع حرکت میگرفت ۳۰تا قبل از فشار دادن دکمه شاتر و ۳۰تا بعد از فشار دادن دکمه شاتر. منظور از قابلیت این سنسور جدید سونی گرفتن ۴عکس در صدم ثانیه هست که بهترینشو به معرض نمایش میذاره. از قابلیتهای دیگه این سنسور گرفتن فیلم اسلوموشن۱۰۰۰فریم بر ثانیه هست. فون آرنا بی سواد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار