حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بیل گیتس کجا است و دقیقا چه کار می‌کند؟

نه سال پیش بیل گیتس، از بنیانگذاران مایکروسافت، کار روزانه در این شرکت را کنار گذاشت تا بر روی کارهای خیریه در بنیاد بیل و ملیندا کار کند اما این معمار ارشد نرم‌افزار به طور کامل از غول ردموند جدا نشده است و همچنان به صورت پاره وقت در مایکروسافت کار می‌کند و از فوریه ۲۰۱۴ تاکنون مدیر یکی از بخش‌های این شرکت است.

گیتس از آن زمان در کسوت مشاور فنی به ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، در پست و مقام جدیدش یاری می‌رساند و می‌گوید که امروز به معنای واقعی کلمه از کار پاره وقت خود لذت می‌برد.

بیل گیتس در گفت‌وگوی جدید خود با وبسایت خبری گیک وایر (GeekWire) گفته که او همچنان برای شرکتی که در چهار دهه پیش در راه‌اندازی آن نقش داشته اهمیت قایل است.

او در این زمینه می‌گوید:

«وقتش شده تا کمی تلاش خود را بیشتر کنم و ایده‌هایم را در کار پاره وقتی که بر عهده دارم به کار بگیرم.»

گیتس با بیان این که در حال حاضر رابطه خیلی خوبی با گروه مدیریت اجرایی مایکروسافت دارد گفت:

«از خوش شانسی من است که ساتیا و گروهی که در شرکت کار می‌کنند فضایی به وجود آورده‌اند که آنها را مجاب به کار بیشتر می‌کند. آنها با این کار خود مرا سر ذوق می‌آورند چون راستش را بخواهید برخی از ایده‌های آنها به شکل عجیبی به دل من می‌نشیند.»

گیتس در پاسخ به این پرسش که در حیطه کاری خود به عنوان مشاور بر روی چه حوزه‌هایی متمرکز است گفت که برایش خیلی جالب و عجیب است که زبان طبیعی و همین حرف زدن‌های عادی می‌تواند در آینده باعث ایجاد تغییر در عادت‌های ما شوند.

وی در این باره توضیح داد:

«این امر بسیار تاثیرگذار است چون می‌تواند منجر به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ شود و از دل آن نه تنها تحقیق بلکه فهم عمیق بیرون می‌آید.»

گیتس همچنین در این گفت‌وگو گفت که اگر ویندوز در زمینه موبایل از اهمیت کمتری برخوردار است اما شرکت مایکروسافت همچنان سر پا است چون هنوز در زمینه نرم‌افزار کارهای بی‌نظیر انجام می‌دهد.

وی در پایان تصریح کرد:

«مدیریت ما به این موضوع باور دارد که ما در برخی جهات بهترین هستیم چون بهترین آدم‌ها را به دور خود جمع کرده‌ایم. چنین سازوکار مثبت و پویایی کاملا خوب است و به همین دلیل من عاشق روندی هستم که هم‌اکنون جریان دارد و به نوعی جالب و با مزه است.»

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.onmsft.com/news/nine-years-after-retiring-from-microsoft-bill-gates-still-enjoys-his-work-for-the-company”]onmsft[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار