حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اچ‌تی‌سی همچنان بازنده عرصه موبایل است

اخباری که زیاد هم شگفت‌انگیز نیستند می‌گویند که گوشی‌های اچ تی سی همچنان در زمینه فروش سیر نزولی را طی می‌کنند و در نتیجه این رکود، شرکت اچ تی سی به قولی در حال ریختن پول خود در جوی آب است!

تازه‌ترین گزارش‌های مالی از وضعیت اچ تی سی حاکی از آن است که این سازنده گوشی سالی ۱۳ درصد در زمینه سودآوری افت پیدا می‌کند؛ هرچند میزان باخت کنونی این شرکت در مقایسه با چارک پیشین اندکی کمتر شده است.

در چارک چهارم سال ۲۰۱۶ شرکت اچ تی سی در حوزه سرمایه‌گذاری برای تولید محصول کار خاصی صورت نداد و تنها به چند گوشی پایین و میان‌رده بسنده کرد و شمار فروش گوشی‌ها شاهد حی و حاضر این ادعا است. اچ تی سی در گزارش خود ادعا کرده است مخارج عملیاتی خود را تا ۳۴ درصد کاهش داده است و در برنامه خود تکیه بر افزایش سودآوری را لحاظ کرده است.

htc-graph

عمده دلخوشی شرکتی مانند اچ تی سی به هدست واقعیت مجازی است که با نام HTC Vive روانه بازارهای جهانی کرده است و از قرار مصمم است تا این روند را ادامه دهد و نسخه‌ها متنوع‌تر و جدیدتری از این هدست‌های واقعیت مجازی عرضه کند.

این شرکت ماه پیش در نشست رسانه‌ای اعلام کرد که با تجدید نظر در خط تولید گوشی‌های هوشمند خود و ارایه نوعی دیگر از گوشی با نام HTC U تغییر مسیر خواهد داد. به نظر می‌رسد که گوشی‌های U Ultra و U Play از جمله دستگاه‌هایی است که باید اچ تی سی را از ورطه زیان‌دهی بیرون بکشند اما اچ تی سی به دلیل حذف جک هدفون در این دو گوشی قویا مورد حمله انتقادی قرار گرفت.

از سوی دیگر، دستیار مجازی اچ تی سی با نام Sense Companion بنا است تا نقش اسبی را بازی کند که با خیز و پرش‌های خیره کننده خود این شرکت را در مسابقه ساخت گوشی پیروز میدان کند.

این که این راه‌کارها راه به جایی ببرند یا نبرند هنوز نامعلوم است اما در شرایط کنونی تصویری که از اچ تی سی در صنعت موبایل‌سازی موجود است بسیار ترسناک و هول‌انگیز به نظر می‌رسد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/HTC-is-still-losing-lots-of-cash-but-slightly-less-than-usual_id90996″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار