حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی برای گوشی‌های هوشمند خود چیپست می‌سازد

گزارش‌ها و خبرهایی به گوش می‌رسد مبنی بر این که شرکت شیائومی به فکر افتاده تا علاوه بر ساخت گوشی تلفن همراه و وسایل دیگر، برای گوشی‌های هوشمند خود چیپست هم بسازد.

این موبایل‌ساز چینی به صراحت اعلام کرده که قصد دارد تا ظرف مدت یک ماه برای گوشی‌های خود چیپستی با نام «پاینکُن» (Pinecone مخروط آناناس) تولید کند. علت نام‌گذاری این چیپست به «پاینکُن» این است که شرکت چینی دیگری موسوم به Beijing Pinecone Electronics در کار ساخت آن با شیائومی همکاری دارد.

شرکت شیائومی با این تصمیم عملا در صف شرکت‌هایی مانند سامسونگ، اپل و هوآوی قرار می‌گیرد که چیپست‌های خود را تولید می‌کنند.

فرآیند ساخت چیپست برای خود این امکان را برای سازنده تلفن همراه فراهم می‌کند تا وابستگی کمتری به شرکت کوالکام که در این زمینه حرف اول را در جهان می‌زند، پیدا کند.

شیائومی در حالی با شعار «دستیابی به مقام سازندگان تلفن همراه رده بالا» وارد این وادی شده است که این شرکت به تازگی سهم زیادی از بازار داخی کشور چین را از دست داده و به جایگاه پنجم سقوط کرده است.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.nextpowerup.com/news/33777/xiaomi-looks-to-build-its-own-smartphone-chips/”]nextpowerup[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار