حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل تصمیم به حذف شمار زیادی از اپلیکیشن‌های موجود در پلی استور را دارد؟

بر منبای گزارشی که امروز منتشر شد، گوگل در شرف حذف شمار زیادی از اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه خود موسوم به Google Play Store است.

در همین زمینه تعدادی از توسعه دهندگان سراسر جهان ایمیلی از گوگل دریافت کرده‌اند که در آن ذکر شده است اپلیکیشن‌های آنها با سیاست‌ها و خط مشی حفظ حریم اطلاعات کاربر مغایرت دارد و اطلاعات شخصی و حساس کاربران را در معرض خطر قرار داده است. زمانی که اپلیکیشنی اطلاعات شخصی یا اطلاعات دستگاهی را درخواست و یا دریافت می‌کند، توسعه دهنده ملزم است تا سیاست حفظ حریم خصوصی معتبر را برای مخاطبان و کاربران خود فراهم کند.

توسعه دهندگانی که این ایمیل گوگل را دریافت کرده‌اند تا ۱۵ ماه مارس فرصت دارند که لینک سیاست حفظ حریم خصوصی معتبر را در صفحه فهرست اپلیکیشن‌های خود در Google Play Store قرار دهند و یا می‌توانند به گونه‌ای در اپلیکیشن خود تجدید نظر کنند که تا کاربر را ملزم به ارایه مجوز دسترسی به اطلاعات حساس و شخصی از قبیل امکان استفاده از دوربین، میکروفن، شماره‌های تماس، حساب کاربری و دستگاه تلفن همراه نکند.

گرفتن مجوز از کاربر برای دسترسی پیدا کردن به اطلاعات او همچنین باید از اپلیکیشن‌ها برداشته شود و گوگل به توسعه دهندگانی که از گذاشتن لینک سیاست حفظ حریم خصوصی معتبر را در صفحه فهرست اپلیکیشن‌های خود در Google Play Store امتناع کنند گفته که امکان مشاهده اپلیکیشن‌های آنها را برخواهد چید و یا اپلیکیشن‌های آنها را از Google Play Store حذف خواهد کرد.

پاره‌ای از توسعه دهندگان اندرویدی از این اقدام گوگل استقبال کرده گفته‌اند که این کار به گوگل کمک می‌کند تا اپلیکیشن‌های را بی‌خود و بی‌مصرف را شناسایی و حذف کند و در همین ضمن موجب می‌شود تا کاربران اندرویدی نیز راحت‌تر موفق به یافتن اپلیکیشن مورد نظر خود در میان انبوه اپلیکیشن‌های دیگر شوند.

در پایان سال گذشته میلادی اعلام شد که چیزی نزدیک به ۲٫۶ میلیون اپلیکیشن در Google Play Store موجود است و اکنون باید دید که با این پالایش چه تعداد از این اپلیکیشن‌ها باقی می‌مانند و واقعا به درد بخور هستند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Is-Google-about-to-remove-a-large-number-of-apps-from-the-Play-Store_id90863″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
REZA

چند وقت پیش هم از طرف گوگل پلی پیام میومد رو وشیم که زیاپیا رو پاک کن!پاک کردم ولی بعد یکی دو هفته باز نصبش کردم و دیگه همچین پیامیو ندیدم.زاپیام با اینکه خوبه ولی یهو میبنی سر خود برنامه دانلود میکنه باید جلوی اینارو بگیره گوگل.برنامه بی کیفت و الکی هم که کم نداره!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار