حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای برای واتس‌اپ فراهم شد

واتس‌اپ امروز اعلام کرد که شروع به ارایه ویژگی تشخیص دو مرحله‌ای برای کاربران سیستم‌های عامل آی او اس، اندروید و ویندوز کرده است.

فعال‌سازی این قابلیت بستگی به میل و اراده کاربر دارد و هیچ اجبار و الزامی در این زمینه وجود ندارد اما با فعال شدن ویژگی تشخیص دو مرحله‌ای هویت کاربر یک مرحله و لایه اضافه امنیتی به هنگام ورود اولیه به اپلیکیشن واتس‌اپ افزوده می‌شود.

این مرحله همان چیزی است که واتس‌اپ ماه‌ها است در حال انجام کار بر روی آن است و کاربر برای فعال‌سازی آن پس از باز کردن اپلیکیشن واتس‌اپ باید به مسیر Settings > Account > Two-step verification > Enable برود و گزینه احراز هویت را فعال کند.

برای استفاده از مرحله احراز هویت دو مرحله‌ای نیاز هست تا کاربر کلمه عبور شش رقمی را برای آن تعریف کند اما توصیه شده این که شش رقم ۱-۲-۳-۴-۵-۶ یا ۶-۵-۴-۳-۲-۱ نباشد. همچنین پیشنهاد شده تا کاربر کلمه عبور شش رقمی را روی کاغذی یادداشت کند و همیشه همراه خود داشته باشد تا در صورت فراموشی از آن استفاده کند.

با این همه، چنان چه کاربر کلمه عبور را فراموش کرد جای نگرانی وجود ندارد چون می‌تواند از طریق نشانی ایمیل کلمه عبور فراموش شده را به دست آورد. برای این که کاربر باید ایمیلی به واتس‌اپ بفرستد تا مرحله احراز هویت دو مرحله‌ای او غیر فعال شود.

اگر هم بدون درخواست، ایمیلی دریافت کرد که از کاربر خواسته تا مرحله احراز هویت دو مرحله‌ای را غیر فعال کند، روی لینک موجود در ایمیل کلیک نکند چون احتمالا کس دیگری قصد دارد تا کلمه عبور کاربر را برای ورود به حساب کاربری واتس‌اپ او شناسایی کند.

با استفاده از مرحله احراز هویت دو مرحله‌ای هر بار که کاربر از شماره تلفن خود برای دریافت کد فعال‌سازی استفاده کند نیاز به رمز عبور شش رقمی هم پیدا می‌شود.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/WhatsApp-now-using-a-two-step-verification-process_id90874″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
JAVAD

یه مدت بود تلگرام داشت رویه واتساپ رو طی میکرد حالا برعکس شده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار