حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

الگوریتم های طبیعی، ناجی خودروهای هیبریدی در کاهش مصرف سوخت

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | حمل‌و‌نقل و گردشگری، خودرو

ورود خودروهای هیبریدی به زندگی بشر توانست تا حد زیادی مصرف سوخت‌های فسیلی و تجدید ناپذیر را کاهش دهد. استفاده عمده خودروهای هیبریدی از برق و انرژی الکتریکی به‌عنوان نیرو محرکه برای حرکت سبب شده تا این خودروها برخی از کارایی‌های خود را از دست بدهند.در ادامه با ترنجی همراه باشید.

از آنجایی که نیروی الکتریکی و برق، سوخت اصلی خودرو های هیبریدی به شمار می‌روند، استفاده از این خودروها به‌عنوان وسایل نقلیه برون‌شهری کمی ناکارآمد خواهد بود. این نوع خودروها به سبب ماهیت خود و به دلیل بهره‌گیری از برق به‌عنوان سوخت اصلی، برای جابه‌جایی بین مسافت‌های طولانی و درون‌شهری بسیار ایده آل و مناسب هستند اما اگر موتور خودرو های هیبریدی از حالت الکتریکی به حالت بنزینی تغییر وضعیت دهد، مصرف بنزین توسط موتور تا حد چشمگیری افزایش می‌یابد. در پی یافتن راه‌حلی برای این مشکل، دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا به دامان طبیعت بازگشتند تا چاره این مشکل را در آنجا جستجو کنند. این دانشمندان معتقدند با بهره‌گیری از الگوریتم‌های تکاملی که در طبیعت وجود دارد می‌توان مصرف سوخت خودروهای هیبریدی را کاهش داد. دانشمندان در تلاش هستند تا با تقلید از فرایندهای صرفه‌جویی انرژی که در طبیعت وجود دارند ، موتور خودروهای هیبریدی را با توجه به شرایطی که در آن قرار دارند، سازگار کنند.

خودروهای هیبریدی

دانشمندان موسسه تحقیقاتی کالیفرنیا بر این باورند که با استفاده از الگوریتم‌های طبیعی می‌توان از طریق ترکیب بنزین به‌عنوان یک سوخت فسیلی و نیروی الکتریکی (برق)، مصرف سوخت در خودروهای هیبریدی را تا حد زیادی کاهش داد. با استفاده از این روش می‌توان کارایی و کاربرد خودروهای هیبریدی را گسترش داده و از این خودروها به‌عنوان وسایل نقلیه‌ایده آل برای مسافرت‌های طولانی و برون‌شهری استفاده نمود. بر اساس آزمایش‌های صورت گرفته، مشخص شد که الگوریتم‌های طبیعی می‌توانند تا ۳۰ درصد در صرفه انرژی مؤثر باشند. همین مقدار از صرفه‌جویی می‌تواند خودروهای هیبریدی را به وسایل نقلیه‌ای با مصرف سوخت بسیار پایین و مناسب برای انواع سفرهای درون و برون‌شهری تبدیل کند.

با تبدیل موتور خودروهای هیبریدی به یک موتور دوگانه‌سوز با سوختی ترکیبی از برق و بنزین می‌تواند به‌عنوان دستاورد بزرگی در صنعت تولید این نوع خودروها محسوب شود. اگرچه قابلیت تک سوزی از این موتورها حذف خواهد شد اما با استفاده از ترکیب دو سوخت و استفاده از آن در موتور خودرو های هیبریدی می‌توان دامنه کاربرد این وسایل نقلیه را گسترش داده و تا حد چشمگیری در مصرف سوخت صرفه‌جویی نمود.

 [button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.engadget.com/2017/01/29/hybrid-cars-save-fuel-through-nature-like-algorithms/”]engadget[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد عادل فرخی
بگشای تربتم را بعد از وفات و بنگر، کز آتش درونم دود از کفن برآید